Kleuter naar school, hoe doen jullie het met jullie dreumes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oogappel, 6 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,

Ben benieuwd hoe jullie dat doen, het ziet er naar uit dat onze jongste over gaat naar 1 slaapje op een dag.

Maar nu gaat mijn oudste binnenkort naar school, 3 dagen blijft ze over.

De woensdag en vrijdag ga ik haar om 12.30 ophalen....waarschijnlijk zal onze jongste precies dan slapen....het is geen optie om haar in bed t elaten liggen. Dat kan ik echt niet....

Ben benieuwd hoe jullie dat doen ;)

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Heb je leuke buren die overdag thuis zijn?????

3. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Sterker nog onze dochterd zitten op dezelfde school ;)
    Maar ik wil daar niet afhankelijk van zijn. Meer als noodoplossing!

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hoe laat slaapt ze dan normaal? Zou zorgen dat ze al gegeten heeft en dan thuis meteen naar bed. Wel handig dat je buren als back-up hebt (heb gelukkig ook een moeder van een vriendje als back-up).

5. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoe ze op dit moment slaapt weet ik niet....klinkt vaag maar ze zit in een overgangsfase....normaal gesproken sliep ze rond 10 uur en om 14.00.

Nu slaapt ze 's ochtends een half uurtje en 's middags ook ik ga proberen ochtendslaapje te rekken, maar helemaal tot na 12.30 jeetjuh dat is wel erg lang zeg. Ik overzie dat nu nog niet....

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zit straks met hetzelfde, maar ik ga het wel zien... op 2 dagen is er geen probleem. Maar op 3 wel. De jongste zal er aan moeten wennen... Ik ga veel te voet haar halen en als ik haar uit bed moet plukken dan kan ze nog even rustig wakker worden in de wandelwagen. Ik hoop/ga er vanuit dat zij zelf haar ritme er wel in zal vinden.

7. Alita

Alita Niet meer actief

Hier leg ik haar s`morgens weer even in bed als ik de jongste naar psz moet brengen...zo probeer ik het al zo te regelen dat ik straks geen probleem heb

Ik bedoel dan wel gelijk als ik thuis ben van het brengen he:D

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier moet ik ook nog even kijken..

Dochter gaat na de grote vakantie naar de kleuterschool en zoontje naar de psz 4 dagen pw. Denk dat ik haar uiteindelijk alle dagen ga laten overblijven als het niet te zwaar voor dr is. Hier word het anders erg moeilijk qua tijden met nog een baby erbij. Psz is namelijk tot 11 uur en de kleuterschool tot 12 uur, ze heeft dan pauze tot 1 uur en moet om kwart over 3 weer opgehaald,dat word echt teveel gerommel.

9. Alita

Alita Niet meer actief

Ik ga haar ook op school laten s`middags hoor....ze wilt nu al nooit naar huis als ze op de psz is....
    Ik denk dat het juist leuker is voor haar...overblijven

10. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Onze oudste gaat 3 dagen overblijven, dan geen probleem. Het gaat om de wo en vrijdagmiddag. Ik ga de komende weken wat tijden proberen!

Was/ben nieuwsgierig hoe jullie het deden

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ook aan het rommelen met de slaapjes van de jongste (nu bijna 1). Oudste gaat 3x ochtend en middag naar school en 2x alleen de ochtend, maar blijft zoeken naar een lekker ritme. Voorheen sliep de jongste van 9-11 en dan van 13.30-15.15, maar ze wil nu nog maar een keer slapen en dan het liefste rond 12.00 ;)

Hier het geluk dat mijn man van de 3 dagen er 2 (nog) thuis is en erna pas naar zijn werk gaat, dus hier gaat het uiteindelijk maar om een dag. Overblijven wil ik hier misschien gaan doen als ze in een hoger klas zit, maar zo het 1e jaar heeft ze zoveel te vertellen tussen de middag en na schooltijd dat ik het wel belangrijk vind er dan gewoon te zijn. En ben toch thuis, dus ga haar dan niet voor de slaapjes van de jongste laten overblijven.

12. Alita

Alita Niet meer actief

ik zou haar s`morgens proberen te laten slapen....
    Dan kun jij straks je kindje naar school brengen .. de tweede even in bed..kun jij ook thuis wat doen....daarna uit bed halen en dde oudste ophalen...

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou je jongste 's ochtends proberen te laten slapen en als dat niet meer lukt, leg je haar op bed als de oudste hebben opgehaald van school.

Lisa gaat naar bed nadat we Eva weer naar school hebben gebracht, dus rond 13:30, maar dat is Lisa's normale tijd, die is ook al bijna 2. Laatst was ze in de wagen in slaap gevallen (gebeurt eigenlijk nooit) en heb ik haar in de achtertuin lekker laten slapen :)

Overblijven is op zich een optie, maar Eva wil dat echt niet, ook al is het een geren en gevlieg, ze vindt het heel fijn om even thuis te eten en te drinken en om mij en Lisa te zien.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.843
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier is het voordeel (en tevens het nadeel) wel dat we een continue rooster hebben straks.
    Nadeel daaraan is dat dochterlief dus om 14.45 opgehaald moet worden. Dus de jongste kan pas om 15.15 naar bed ws of moet er voor die tijd al uit. Nu slaapt ze regelmatig 2,5 a 3 uur smiddags. Smorgens krijg ik haar niet meer naar bed. Maar zoals gezegd: Ze zal zich er op aan moeten passen ;)

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    T is het kind van de rekening hier in huis ;) ... Wij zijn langzaam zijn slaapje gaan verschuiven naar 13u, zodat hij nog net een anderhalf uur kan slapen op de dagen dat M op school zit én op de woensdag pas gaat slapen als M weer thuis is.

Klein broertje zal zich toch ook moeten schikken naar de ophaal- en breng momenten, zeker als daar nog zwemles en dat soort gedoe bij gaat komen ...;)

Of al wat eerder weggaan en dan lopend naar school zodat je dreumes kan slapen in de wagen?

16. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Vind het in ieder geval erg lastig op dit moment, gisteren en vandaag storte ze echt in om 10.30 dan leg ik haar op bedje en slaapt ze maar 3 kwartier. Op zich richting het ophalen van onze oudste natuurlijk super, maar kan me net voostellen dat dit de bedoeling is.

's middags slaapt ze dan ook een half uur hooguit, geloof ook wel dat ze in een 13 maanden sprong zit dus dat zou het ook nog kunnen zijn.

Ma/di/do blijft de oudste over, mijn vader past 1 dag op en mijnmoeder ook. De school is net iets te ver voor mijn oudste om op haar gemakje terug te lopen. Zo past mijn moeder ook 1 dag op....ik wil hun niet opzadelen met het gedoe rondom onze jongste...daarom kies ik ervoor dat de oudste 3 dagen overblijft....ook al zie ik he tnatuurlijk het liefst dat ze gewoon thuis haar boterhammetje eet!

Moeilijk hoor.... ;)

Deel Deze Pagina