Waterpokken en slapen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door giebel, 24 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Doen jullie kinderen dat wel , gewoon slapen 's nachts?

Mijn zoon van ruim 3,5 heeft sinds zondagavond waterpokken. Gisteren middag zat hij er onder. Echt heel veel, vooral zijn nek rug en gezicht geen normale huid meer te zien. En verder op veel ongemakkelijke plekken.
    Heb Kidsclin gehaald maar blijft klagen over jeuk. Overdag zowel ook sudocreme als tslkpoeder. Voor het slapen gaan een havermoutbad gedaan.
    Maar hij blijft overstuur wakker worden. Inmiddels ook alweer de kidsclin gesmeerd.

Inmiddels ligt hij in ons bed tussen ons in (lang gedaan en nog geregeld bij ziek zijn bv) en normaal slaapt hij dan goed door. Maar nu dus niet. Steeds weer even rustig en ineens weer krijsen. Op alles wat ik vraag zegt hij nee. Dit wordt de tweede nacht zo.

Is dit normaal?

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij mijn oudste en jongste was het antwoord: ja. Bij de oudste zelfs al een aantal dagen voor de plekjes kwamen. De jongste lag vol continu te jammeren. De middelste daarentegen vond het vooral stom dat hij van mij niet naar de binnenspeeltuin mocht.

Het gaat over, maar sterkte! Die nachten zijn slopend!

3. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier een 2 weken terug de waterpokken gehad. Eerste nachten waren dráma. Daarna zijn we gewoon iedere keer als hij wakker werd direct gaan smeren met kidsclin. Dat bracht wel wat verlichting. ( je mag ook zo vaak smeren als nodig!) Gaf hem dan net even de verlichting die hij nodig had om weer in slaap te komen.. Ik had het idee dat ze daardoor ook sneller indroogde.
    oh, en voor het slapen kreeg hij ook weer sinaspril in zn drinken. Zorgen dat hij de paracetemol spiegel houd..
    Sterkte! T is echt heel naar als ze zo'n last hebben.

Edit, soms betekende dat dus snachts ieder uur kidsclin smeren!

4. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Bij twee kinderen hebben we gewoon geslapen. Bij eentje hebben we twee nachten gereden, want daar werd ze rustig van.
    Anders was het gillen, gillen. Kind was er zo ontzettend ziek van! Echt niet normaal hoe ze eronder zat.
    Waren zelfs mensen die vroegen: wat heeft zij voor een ziekte? :)

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Ja hier hebben ze alledrie een nacht of 2-3 bijna niet geslapen.

6. Triangel

Triangel Niet meer actief

Ja, hier ook zo gehad. Vreselijk zeg. We hadden iedere week een ander, kon geen waterpok meer zien. Was voor omstanders wel makkelijk om onze tweeling eindelijk goed uit elkaar te houden, een voordeeltje.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Met waterpokken sliep hij wel.
    Maar als hij ziek is en niet kan slapen door overgeven ofzo gaan we gewoon naar beneden en kan hij op de bank liggen. Eventueel Netflix op ter afleiding. Als als hij in slaap valt proberen zelf ook te slapen op de bank :)

Deel Deze Pagina