van slaapzak naar deken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Humava, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humava

Humava Niet meer actief

Hoi dames,

Mijn dochter slaapt al sinds ze 3 weken oud is in een slaapzak. Nu heeft mevrouw alleen uitgevonden hoe ze de rits losmaakt en dan ook gelijk haar hele slaapzak uittrekt met als gevolg ze niet gaat slapen. Ik denk dus dat het tijd wordt om een deken te gaan gebruiken. Hoe kan ik dat dan het beste aanpakken? Gewoon eronder stoppen en zien wat er gebeurt. Ik denk namelijk dat ze het hele bed door gaat en het dan koud krijgt en niet gaat slapen. Wie heeft tips?

Of als iemand een geniaal idee heeft zodat ze dr slaapzak niet meer uit kan doen vind ik het ook goed.

2. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    De rits naar binnen stoppen (dat lipje), weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Of anders vast maken met een veiligheidsspeld (van die echte goede, die kinderen niet open krijgen). Of anders toch onder een dekentje, en dan misschien iets van een matrozenbedje maken, zodat ze zich niet onder de dekens vandaan kan woelen?

Soms kan het gewoon ook heel goed gaan onder een dekentje, dus ik zou het in ieder geval eens proberen.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Slaapzak achterstevoren aantrekken werkt perfect en krijgt de slaapzak gegarandeerd niet open. Dus rits op de rug.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Achterstevoren aan idd :)

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Hahaha dat is een goeie zeg!! Zou ik nou zelf echt nooit opkomen! :)

6. Humava

Humava Niet meer actief

Oh das misschien een idee! Ik heb een puckabag, zit dat dan niet te strak in het nekje als je de zak achterstevoren aantrekt?

Veiligheidsspelden vind ik een beetje eng. Ben te bang dat ze die los krijgt.

7. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Of de slaapzak binnenste buiten keren?
    Dan zit het lipje van de rits naar binnen..
    Spreek niet uit ervaring ( nog niet igg;))

8. Humava

Humava Niet meer actief

Ja binnestebuiten kan ook nog. Ik ga het allebei uitproberen kijken wat me het prettigst lijkt.

Ik had dr net voor haar middagslaapje onder een deken gelegd nadat ze dr slaapzak 3 keer had uitgedaan en we 1 uur verder waren. Maar dat was nog geen succes. Dus ga wat dingen uitproberen met haar slaapzak.

9. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Op het kdv van mijn dochter doen ze de slaapzakke ook achterstevoren aan :)

10. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Grappig, ik moet andersom gaan aanleren, althans dat gaat het kdv doen. Zodra er fanatiek gerold kan worden, mogen zij geen lakentjes meer gebruiken. Is protocol. Ik houd mn hart vast, want hij moet strak ingestopt liggen, wil er nog een beetje geslapen worden. Anders wapperen alle armpjes en beentjes alle kanten uit...

11. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier werkt alleen binnenstebuiten én een 'stugge' slaapzak. Ze trekt hier ze zo'n tshirt stoffen slaapzak zo over haar schouders uit. En dan had ik hem al ingenomen.

12. Tannetje

Tannetje Actief lid

12 jul 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    dochter deed hem ook open en nu de slaapzak achterste voren aan.
    Gaat super.

13. Humava

Humava Niet meer actief

Heb vanavond de slaapzak binnenstebuiten aangedaan en ze heeft hem nog steeds aan. :) Ben benieuwd hoe lang het duurt tot ze door heeft hoe die nu open moet, als ze dat door heeft doe ik m met de rits naar achteren

Deel Deze Pagina