Waterpokken en vakantie

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door EdN, 25 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.703
    3.478
    113
    Overmorgen gaan wij op vakantie, voor we op de plaats van bestemming zijn, zijn we 2 lange dagen met de auto onderweg (incl overnachting). Bij mijn 4-jarige in de klas gaat al een paar weken waterpokken rond en je zult het net zien, gisteren was ze opeens niet zo lekker en blijkt ze een paar vlekjes te hebben. Fijn, 2 dagen voor de vakantie.:(

    Nu zitten we in tweestrijd. Als ze echt ziek wordt houdt het natuurlijk op, dan annuleren we de boel en proberen we het later opnieuw. Maar vooralsnog lijkt ze er weinig last van te hebben. Klein beetje warm af en toe, maar op een paracetamolletje voelt ze zich gewoon prima. Mijn oudere kinderen zijn er allebei ook nauwelijks ziek van geweest, paar vlekjes, paar dagen beetje moe, maar dat was het. Maar ja, we weten natuurlijk niet welke kant het met haar op gaat. Wat zouden jullie doen? Annuleren levert natuurlijk dikke tranen bij alle kinderen op en we kunnen niet in de zomervakantie, dus verzetten wordt nog een puzzel. Ik sta er dus niet om te springen dit te doen als het niet nodig is. Maar ja, stel dat ze onderweg toch opeens zieker wordt, dat is ook voor niemand leuk, vooral voor haar. Ik kom er echt even niet uit wat hier nou wijsheid is.

    We gaan sowieso goed kijken hoe het zich vandaag ontwikkelt en hakken dan morgen de knoop door, maar als het nou zo blijft als nu, dus redelijk mild, wat zouden jullie dan doen?
     
  2. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.612
    6.297
    113
    zuid-holland zuid
    Waar ga je heen? Wij zijn ooit met een 2 jarige met waterpokken naar het gardameer geweest. Het was wel een stuk warmer weer toen dan nu, plakkeriger.

    De heenweg was wel een beetje vervelend toch. Ookal waren de plekjes niet heel erg, het is toch oncomfortabel om jeuk te hebben. Ik had wel vanalles meegenomen nog van thuis zodat ik niet daar nog moest gaan lopen zoeken in de apotheek. En een uitgebreid uv-pak en pet zodat hij niet in de felle zon ermee hoefde en alles bedekt kon.

    We zaten in een stacaravan, dan ben je toch best op jezelf. Maar ik heb zoon een paar keer een haverbadje gegeven (havermout in een washandje) in een kinderbadje wat ze hadden bij de campingdouches.

    Ik was ook een beetje bang de hele tijd dat mensen er een oordeel over zouden hebben. Maar niemand heeft iets gezegd. In de tweede week toen de plekjes niet meer actief waren heb ik zoon ook laten zwemmen nog.

    Maar allebei mijn kinderen zijn niet doodziek geweest van de waterpokken, mijn man en ik ook niet. Tja het blijft altijd een beetje een gok. Maar als ze zaterdag nog steeds ok is zou ik gewoon gaan.
     
  3. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.881
    3.678
    113
    Zou even in het land van bestemming opzoeken wat de regels zijn. In sommige landen mag je dan dus niet naar buiten met je kind zeg maar.

    Wij zijn met onze derde vol met waterpokken wel gewoon gegaan dat ging prima. Maar hij was wel een heel stuk jonger.
     
  4. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.637
    2.520
    113
    Ik zou nu niet annuleren, maar er voorlopig van uit gaan dat het net zo mild verloopt als bij de oudsten. Goede reis en fijne vakantie!
     
  5. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.338
    1.059
    113
    Hier kreeg zoon waterpokken toen we in Zuid Afrika waren, het bleef gelukkig mild, alleen wat hangeriger. Ik zou gaan mits geen bezwaren op de land van bestemming/vliegbeperkingen maar wel met medicatie, zalf en paracetamol.
    Dochter heeft het ook alleen mild gehad en kon er gewoon mee naar school. Ze was niet 100% fit maar alles ging verder wel.
     
  6. Sunflowerr

    Sunflowerr Bekend lid

    19 aug 2021
    591
    504
    93
    Vrouw
    Ik zou eerst zoeken welke regels gelden mbt waterpokken in het land dat jullie heen gaan. Sommige landen zijn er namelijk behoorlijk streng in. Wat betreft ziek ervan worden, 3 van de 4 hier hebben ze gehad. En flink ook, lees van top tot teen onder de bultjes. Maar alle 3 hebben ze nooit last ervan gehad.
     
  7. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.703
    3.478
    113
    Bedankt voor de reacties, dames. Gelukkig lijkt het mee te vallen, ze heeft wel wat jeuk, maar ze voelt zich verder prima en is vrolijk, dus we gaan er gewoon voor.
     
  8. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.810
    1.384
    113
    Vrouw
    Je mag toch helemaal niet vliegen met waterpokken?
     
  9. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.571
    7.570
    113
    Ze gaan met de auto staat er in de eerste zin ;)
     
    suus1983 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  10. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.810
    1.384
    113
    Vrouw
    Oh ik sliep denk ik al haha.
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina