Mijn dochter is hartstikke verkouden wil niet fatsoenlijk drinken en slapen lukt ook niet. Zoutoplossing werkt voor geen meter ik heb wel de neusspray met xyclometazoline staan voor vanaf twee jaar. Ik neig naar deze te gebruiken wat zouden jullie doen?
Ik heb m zojuist toch maar gewoon gebruikt..... Ze bleef huilen en niet slapen. Nu is haar neusje open wilde meteen drinken en daarna in bed met haar tut. Hopelijk heb ik nu niet iets heel slecht gedaan....
Ach, een enkel keertje zal niet uitmaken. Een goede nachtrust bevordert de genezing ook. Ik zou wel morgen bij de dienstapotheek even de 0,25 kopen. Die mag je gewoon gebruiken.
Hier ook niet zonder recept verkrijgbaar. Ik heb gewoon ooit de HA gebeld en die heeft een recept gefaxt. Heb nu altijd een extra flesje in huis.
Ik kreeg hem hier inderdaad ook via de huisarts. Vriendin kreeg hem wel gewoon via de apotheek mee, doordat ze aangaf dat andere echt niet werkten (was op een zaterdag, dus kon niet in overleg met de huisarts). Ik zou maandag even je huisarts bellen en vragen om een recept. en voor nu misschien inderdaad wat Hooyo al zei, aanvullen met water. Heb je al geprobeerd te stomen\ luuf te smeren e.d.?
Dit heb ik idd ook wel eens gedaan! Of misschien de hap bellen of ze even een receptje naar de apotheek sturen?
Huh? Nooit van gehoord ik heb het in 3x apotheken (den haag) gekocht afgelopen maanden zonder problemen. Ha schrijft juist hier geen recept voor omdat het vrij verkrijgbaar is. Er staat wel naamop flesje van dochter. Raar dat het op recept bij jullie is. Trouwens spay is beter dan soort glazen pipet want met pipet kun je bij s niet doseren echt waardeloze flesje is dar
Op advies van de huisarts mag het wel, dus zie niet in waarom je het zelf niet verstandig kan gebruiken.
Hier juist op advies van de ha en de ka gebruikt voor onze dochter. Mag het niet langer dan een week gebruiken. Zodra onze dochter verkouden wordt MOET ik de 0,5 gebruiken van de kinderarts, dus als je niet overmatig gebruikt en jou dochter is al een jaar geweest zou ik het rustig gebruiken.
0,25 de ene keer krijg ik het zo mee, de andere keer moet t via de ha. Heel apart. Maar met 1,5 jr ben ik gewoon de 0,5 gaan geven. Maar dan alleen voor de nacht. De rest zoutoplossing.
Weet niet of je in de buurt van de grens woont, maar 0,25 is in duitsland gewoon zonder recept te krijgen (itt nederland). Ik gebruik de 0,5 ook incidenteel voor mijn jongste. Mijn oudste kreeg het op medische indicatie al een paar dagen na de geboorte. Zo lang het geen gewoonte wordt kan het geen kwaad is mij toen door de kinderarts verzekerd.