Waterpokken en vliegen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door me1989, 19 mei 2024.

  1. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.102
    704
    113
    Iemand dit gehad met 1 van zijn/haar kinderen?

    Ik had al een beetje stress, omdat we volgende maand met Transavia vliegen, maar nu heerst er ook nog eens de waterpokken op het kinderdagverblijf van onze jongste.

    Ondanks dat ik hem een paar maanden geleden heb laten knuffelen met iemand met waterpokken heeft hij het nog niet gehad. En zijn zus was een half jaar toen ze waterpokken had, dus ze zou het theoretisch gezien nog een keer kunnen krijgen.

    Ik weet dat ik het nu niet kan voorkomen, want het is al besmettelijk voor het zichtbaar is. Maar ik heb gehoord dat je met waterpokken echt het vliegtuig niet in komt.

    Heeft iemand hier deze zorg ook gehad en kon je gewoon op vakantie?
     
  2. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.969
    13.198
    113
    Vrouw
    Kennis van mij was in de meivakantie weg toen haar jongste waterpokken kreeg, zij mochten inderdaad niet terug naar huis vliegen. Eerst moesten ze een fit to fly verklaring hebben voordat ze mochten vliegen en die kregen ze pas na een dag of 4 van de arts daar, toen alle pokken waren ingedroogd.
    Zelf vond ze het geen ramp dat ze hierdoor langer vakantie had.
     
    Shay25 vindt dit leuk.
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.222
    15.807
    113
    Oh, dit hadden wij 2 jaar geleden. Mijn jongste twee kregen achter elkaar waterpokken vlak voor we op vakantie gingen. Het was nog even spannend of de oudste het überhaupt zou krijgen, want die had het als baby ook (heel mild) gehad. Maar jahoor, ook zij was aan de beurt.:o:
    Het genas gelukkig snel bij haar en alle plekjes waren volledig ingedroogd en al een stuk minder zichtbaar op het moment dat we op vakantie gingen. Geen problemen gehad met het vliegen maar de waterpokken waren dus al niet “actief” meer.
     
  4. Driessen21

    Driessen21 Bekend lid

    13 jan 2012
    929
    224
    43
    Vrouw
    Dit hebben wij ook gehad met de jongste. De oudste had het 2 weken voor de vakantie, bij vertrek was dat helemaal weg. Op de een na laatste dag voordat we terug gingen had de jongste het ook.. we hebben in totaal ook 5 dagen moeten wachten voordat we een verklaring van de arts kregen dat we in een vliegtuig mochten. Gelukkig waren we goed verzekerd en zijn we door de verzekeraar goed geholpen met alles regelen. Man en de oudste zijn wel met de reguliere vlucht terug gegaan ivm werkverplichtingen voor hem. Ik ben dus alleen met de jongste gebleven.
    Toen we eindelijk terug mochten werden we bij de incheckbalie toch nog tegen gehouden. Ze gingen met de piloot overleggen hoe of wat. Na lang wachten mochten we gelukkig wel mee, maar als de piloot nee had gezegd konden we dus nog langer blijven..
    Ik vond het niet vreselijk, maar echt leuk is anders. Vooral alle regel dingen zijn niet echt relaxed. Zorgen dat je een accommodatie hebt, bezoekjes aan de arts, met een ziek kind rondzeulen, nieuwe vlucht boeken, vervoer naar de luchthaven en in NL van de luchthaven naar huis o.a.
     
  5. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.102
    704
    113
    Als we daar eenmaal zitten is het vervelend, maar ik ben dus bang dat we er niet eens komen als mijn zoontje het over een week of 3 krijgt.

    Leuk is zeker anders!
     
  6. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.877
    2.615
    113
    Vrouw
    Jup wij hebben ervaring, paar jaar terug alles kunnen annuleren / omboeken omdat een van onze kinderen waterpokken had. We ontdekten ze op maandag en zouden vrijdag gaan vliegen, was dus nooit op tijd ingedroogd.
     
  7. me1989

    me1989 Fanatiek lid

    29 dec 2013
    3.102
    704
    113
    Wat vervelend! Was het een verzekeringskwestie? Wel nog kunnen gaan? Wij zijn voor de oudste 2 afhankelijk van een studieweek, dus kunnen niet afwijken van week.
     
  8. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.877
    2.615
    113
    Vrouw
    Appartement gratis geannuleerd via Booking.com, vliegtickets omgeboekt van de mei naar de herfstvakantie. Kon allemaal vrijwel kosteloos dus en zonder verzekering. Daarom boek ik vrijwel altijd iets wat nog vrij laat om te boeken is.
     

Deel Deze Pagina