Wanneer kan ik beginnen met snachts zindelijk maken, hoe weet ik dat ze eraan toe is? Ze word in augustus 4 en is overdag zindelijk op af en toe een ongelukje na maar dat is niet gek. Smorgens zit haar luier nog hartstikke vol. Laatste keer drinken je met avond eten een beetje en ze gaat altijd naar de wc voordat ze naar bed gaat.
Nachtzindelijkheid kan je niet aanleren, daar moeten ze zelf voor wakker worden. Hier was hij een week achter elkaar elke ochtend droog en riep om te plassen. Toen de luier afgedaan s avonds. Na 2 dagen een ongelukje waardoor hij helemaal van slag was en weer een luier aan wilde. Na een maandje weer geprobeerd en toen ging het goed. Hij was toen nog net geen 3 jaar oud, maar dat is best jong voor zindelijk zijn in de nacht volgens mij als ik hier soms lees.
S nachts zindelijk maken.. geen idee, ik denk dat dat vanzelf moet komen? Onze oudste is nu 4,5 jaar oud, en nog niet zindelijk snachts. Toch lijkt het wel te komen, want 3/5 keren heeft ze inmiddels toch een droge luier s ochtends.. !! Ik wacht het rustig af.
Zodra ze een heel aantal nachten achter elkaar droog is. Dan kun je eens de luier af doen, maar ga het niet trainen... dat kan namelijk niet.
Nachtzindelijk is een hormonale kwestie. Kun je inderdaad weinig aan doen. In elk geval is het advies van artsen altijd om zeker niet te gaan vermijden dat er gedronken wordt voor het slapen gaan. Juist een volle blaas geeft een goed signaal af. En ze is er aan toe, als ze zelf een aantal keer wakker is geworden om te moeten plassen
Zoals hierboven gezegd: dat ligt volledig buiten de controle van een kind. Daarop proberen te trainen creëert alleen frustratie over iets waar je kind niets aan kan Doen.
Bij C nadat ze zich volledig had ondergeplast door dat papa der luier was vergeten. Ze heeft daarna 's nachts nooit meer in der luier geplast en na een paar dagen liet ik der zonder luier slapen. Nooit een ongelukje gehad. Ze was 2.5 Ze moeten echt wel een paar nachten droog zijn voordat je dat kan proberen.
Hier plaste de jongste ieder nacht haar luier vol, maar ze wou toch graag zonder proberen; luier uit, vanaf toen meteen iedere nacht droog. Nooit een droge luier gezien
Hier ook nog niet nachtzindelijk. Leek een aantal weken goed te gaan, elke ochtend kwam ze van bed af en eerste wat ze deed was plassen op de wc. Luiers waren droog. Eergisteren erg veel gedronken voor het slapen gaan en laat in de avond een nat bed. Ze slaapt te diep denk ik. Enige nadeel zijn de kosten van de luiers in haar maat, vind het schandalig duur
Mijn zoontje werd met 3.5 zindelijk overdag en pas met 4.5 in de nacht. Op een dag wilde hij geen luier meer aan, prima dus. De eerstepaar weken snachts nog weleens een ongelukje maar dat hadden we kunnen voorkomen door hem vanaf het begin rond middernacht op de wc te zetten. Maar er zijn genoeg vijfjarigen en ouder die nog niet nachtzindelijk zijn, en zelfs dat valt onder de normale ontwikkeling. Vanaf 7 jaar dacht ik word het eens tijd om naar een dokter te gaan..
Hier met 2.5 overdag zindelijk. Een maand voor ze 4 werd wilde ze het zelf proberen, omdat haar vriendinnetje ook nooit meer een luier droeg. Daarvoor nog iedere nacht de luier vol. Wel een paar avonden voorbereid als in: vlak voor slapen gaan plassen, smorgens bij opstaan weer. En er een beloning aan gehangen: mooie verkleedjurk die ze al lang graag wilde. Na een week de luier af en alle nachten droog!
Mijn zoontje had een paar nachten een droge luier, daarna gingen we nog op vakantiedus gezegd dat hij na de vakantie geen luier meer omhoefde en dat ging goed.