Ik maak me een beetje zorgen: heb nog steeds last van ongikrampen in m'n buik en onderrug. volgens m'n verloskundige is het groeipijn, maar nu lees ik op het forum en op internet dat het toch niet normaal is in het 2e trimester. Ik heb geen blaasontsteking. Wie kan me geruststellen..
ik ben morgen 16 weken en heb ook van die krampen, mijn vk zegt ook dat het komt omdat je baarmoeder af en toe een groeispurt heeft, net zoals je beeb, dus het kan wel ik heb het ook
Toch wel fijn te horen dat ik niet de enige ben. Heb je daar ook regelmatig last van? Ik heb het zelf bijna elke dag wel een keer, maar vandaag is best heftig. Voel me echt zo'n beginnende mama, overal bezorgd om
hahah, ik herken het helemaal hoor , ik maak me ook druk om alles, vooral omdat het de eerste zwangerschap is en ik niet weet wat wel en niet hoort, erg verwarrend he? ik heb het inderdaad vanaf week 10 dagelijks, heel irritant is het want steeds als je het voelt denk je, ohoh! het gaat toch wel goed? maar als je meer zekerheid wilt ga je toch nog even langs je VK? doe ik ook als ik het echt niet meer hou, dan mag ik even op controle. of koop een angelsound? liefs
Voor mij is het ook de eerste zwangerschap, dus inderdaad nieuw allemaal en bij iedereen is het weer anders. Gelukkig voel ik de kleine goed bewegen en ik heb een Angelsound, dat is wel een geruststellling. Ik ben gewoon zo bang dat het al weën zijn ofzo. Maar zal toch moeten vertrouwen op het advies van de verloskundige.
Voor dames die er ook last van hebben, ik kreeg net ook nog een gerustelling van verloskundige Imke hier op het forum. Misschien is het voor jullie ook prettig om te weten: Ja wel hoor dit kan inderdaad met de groei van je baarmoeder te maken hebben en kan absoluut geen kwaad. Ook kan het soms afkomstige zijn van een blaasontsteking die in de zwangerschap geheel anders verloopt dan buiten de zwangerschap. Laat voor de zekerheid je urine even controleren bij je huisarts dan kan je dat uitsluiten en weet je dat het bij de groei hoort. Of misschien ben j ewel wat te druk!
Heb je ook last van obstipatie? Want dan kun je ook die zelfde zeurende pijn in je onderbuik van krijgen. Heb ik nl. wel. Ik voel het niet de hele dag door, maar af en toe, en dan maak ik me ook gelijk zorgen. Maar de vlos heeft gezegd tegen mij dat het een combinatiepijn is m.b.t. de obstipatie.
Nee, niet echt last van (stoelgang is wel minder goed als voor de zwangerschap, maar geen verstopping gelukkig). Maar toch bedankt voor het meedenken!
Ik had dit 2 weken geleden ook heel erg.. geen blaasonsteking, maar wel groeipijn.. mijn buik is idd ook enorm gegroeid die weken...