hallo, gisteren de uitslag gehad van nekplooimeting. Had een uitslag van 1:2000 (en ben ruim 29 jaar). Is dit nu voldoende. Je leest hier op het forum zoveel verschillende uitslagen. Ik was eerst blij, maar als je andere getallen leest vind ik het toch nog best een behoorlijke kans. Reden dat we deze test lieten doen is dat een oom van mijn man het down syndroom heeft. Volgende degene die de echo maakt, staat dit te ver van ons af.Daarbij was zijn moeder 47 toen hij geboren werd. De plooi was bij de meting 1, 47 mm en ik had dus een andere uitslag verwacht. Kan het zijn dat er dan iets niet goed is met mijn bloed. Had wel ongeveer 2 weken voor het meting een bloeding gehad, maar toen was alles goed. Ik heb voor de test gekozen om meer zekerheid te krijgen, maar het heeft me alleen maar onrustiger gemaakt. Graag hoor ik iets. Bedankt. Maayke
Hoi maaike, Deze test geeft inderdaad geen zekerheid en kan absoluut voor verwarring zorgen. Een kans van 1:2000 is een prima uitslag. Het is geen verhoogd risico. Maar het garandeert je niet dat je kindje gezond zal zijn, zoals je misschien weet word er naar 3 aandoeningen gekeken trisomie 21 (syndroom van Down) en naar trisomie 13 en 18. De kans dat jou kindje dit heeft is heel klein 1:2000. Teken 1999 witte poppetjes en 1 zwarte. het zwarte poppetje heeft de aandoening. De kans dat jou kindje een van de 1999 poppetjes is is veel groter dan dat jou kindje dat ene zwarte poppetje is. Leg dit getal naast je neer en ga genieten van je zwangerschap. Met de 20 weken echo word je kindje nog van top tot teen nagekeken. Groetjes imke, fijne zwangerschap!