Waterpokken en zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door msm, 27 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. msm

msm Actief lid

31 okt 2020
    101
    44
    28
    Vrouw
    Helaas zagen we bij mijn dochter de bekende waterpokplekjes.

Helaas heb ik nooit waterpokken gehad… Wie heeft hier ervaring mee?

Morgen krijg ik als het goed is immunoglobine en ben naar het vakantiehuisje van mijn ouders te gaan om besmettingskansen te verkleinen. Ik ben 15+3 zwanger dus mocht ik ziek worden dan ben ik in ieder geval boven de termijn van 16 weken.

2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Dus toch wel waterpokken..

Hopen dat je ergens toch antistoffen ervoor hebt of niet besmet bent/wordt.

Sterkte zal geen makkelijke tijd zijn.

3. Treezebees

Treezebees Actief lid

4 mrt 2023
    310
    427
    63
    Vrouw
    Hier heeft man de waterpokken gehad op 45jaar. Heeft daarop een dubbele longontsteking gedaan en 3 weken in het ziekenhuis gelegen. Volgens zijn dokter was hij echt kantje boordje. 10% overleeft het niet in de situatie dat hij was. Dus mijn tip als je merkt dat je het wat benauwd krijgt ga zo snel mogelijk naar de spoedeisende hulp.

4. msm

msm Actief lid

31 okt 2020
    101
    44
    28
    Vrouw
    ja klopt, was het vorige keer vals alarm, nu is het overduidelijk helaas.

Ik hoop het ook, maar ben er bang voor aangezien ik in een geïsoleerde gemeenschap ben opgegroeid en er in mijn jeugd geen uitbraak is geweest.

5. msm

msm Actief lid

31 okt 2020
    101
    44
    28
    Vrouw

Wat naar! Ik moet direct bellen bij eerste symptomen. Heeft je man ook immunoglobuline gehad?

6. Treezebees

Treezebees Actief lid

4 mrt 2023
    310
    427
    63
    Vrouw
    Nee mijn schoonmoeder was zeker dat hij de waterpokken als kind gehad had. Maar gaat het niet reeds te laat zijn om een spuit te krijgen? Je dochter is reeds besmettelijk vanaf 2dagen voor de uitbraak van de pokken. En gezien je voorgaande topic reeds een paar dagen oud is ben je toch al redelijk lang met het virus in contact geweest.

7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.038
    16.544
    113
    Hoe weet je zo zeker dat je geen waterpokken hebt gehad? Heb je daarvoor bloed laten prikken?

Mijn moeder riep bij hoog en laag dat ik absoluut geen waterpokken had gekregen, dus toen ik zwanger was heb ik dat aangekaart bij de verloskundige. Er is toen direct bloed geprikt en ik bleek wel antistoffen te hebben ondanks dat ik dus nooit zichtbare blaasjes heb gehad.
    Ik zou dus zeker even bloed laten prikken om het helemaal uit te sluiten.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  8. msm

msm Actief lid

31 okt 2020
    101
    44
    28
    Vrouw

Dat was vals alarm, plekjes trokken weg en kwam niets bij. Vanmorgen heel duidelijke waterpokken, gisteravond nog niets, dus echt vannacht ontstaan. Daarmee nog op tijd voor een injectie.

9. msm

msm Actief lid

31 okt 2020
    101
    44
    28
    Vrouw
    Ik kom van de Waddeneilanden, in mijn jeugd is daar geen uitbraak geweest van waterpokken, de kans dat ik dus waterpokken zonder symptomen zou hebben gehad is echt heel klein. Bloedprikken vraag ik morgen nog wel om maar die uitslagen duurden te lang om ook nog de immunoglobuline te kunnen krijgen.

10. Treezebees

Treezebees Actief lid

4 mrt 2023
    310
    427
    63
    Vrouw
    Hoe gaat het met je?

Deel Deze Pagina