Waterpokken en zwemles

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Joyciejj, 14 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Lezen is moeilijk he? En invullen voor een ander wordt wel erg makkelijk gedaan....

Ik heb het over waterpokken; een besmettelijke kinderziekte. ZIEKTE dus. En een ziek kind hoort thuis. Niks overdrevens aan. Dat het in Nederland allemaal maar normaal gevonden wordt hoeft niet de norm te zijn natuurlijk. In de meeste landen worden deze kinderen thuis gehouden totdat zij helemaal beter zijn. Heeft ook niks met onwetendheid te maken, ik WEET hoe waterpokken werken.

Heel wat anders dan exceem, psoriasis en andere huidaandoeningen die NIET besmettelijk zijn.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Jij ook niet.....Dat is mij wel duidelijk ;)

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.449
    10.378
    113

Even offtopic als je water wratjes hebt moet je wanneer ze op ontploffen staan wel met een water bestendige pleister plakken om te voorkomen dat andere dit krijgen. Maar je kan wel zwemmen. Uk heeft ze helaas ook.

4. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Voor zover dat mogelijk is....soms zitten ze zo dicht bij elkaar dat je geen pleisters kunt plakken zonder anderen te beplakken en dat doet pijn. Daarnaast krijgen mijn kindjes helaas allergische reacties op veel pleisters en ontstaat er als bonus ook eczeem rondom de geïrriteerde plekken. Wanneer zij er teveel last van hebben zoeken we het zwemwater niet bewust op, al laat ik overwegend de zwemles van zoon wel doorgaan. Heel sneu, heel vervelend en kan alleen maar hopen dat ze er snel vanaf zijn.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Maar toch ook heel sneu, heel vervelend als andere kindjes hierdoor besmet worden en met hetzelfde probleem zitten? Het gaat toch niet alleen om jouw kind?! :(

6. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Zwemvaardigheid en zelfredzaamheid van mijn kind als het in het water valt gaan voor de waterwratjes die mogelijk bij een ander kind de kop opsteken door mijn kind.
    Als ik mijn kind moet thuishouden gedurende 2 jaar van zwemles dan is dat gevaarlijk en mogelijk eens een situatie van leven of dood.....datzelfde kan niet gezegd worden van waterwratjes, die zijn niet levensbedreigend en gaan uiteindelijk weer over. Natuurlijk is het vervelend en sneu, maar dood door verdrinking door het uitblijven van zwemles is in mijn ogen wel veel erger.

Mijn kind had nergens last van toen het op zwemles ging, na enige tijd ontstonden de waterwratjes. Hij heeft het daar opgelopen waarschijnlijk, dus of ik mijn kind dan wel of niet naar zwemles laat gaan zal voor de mogelijke besmetting van andere kinderen wel meevallen.

7. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Wat een reactie.. ze vroeg niet hoe jij het er uit vond zien.

8. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Je wilt niet weten wat er allemaal in het zwembad terecht komt.

9. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Beterschap met je meisje!
    Inderdaad even niet zwemmen, met name vanwege infectie voor je eigen kindje.
    Volgende week zal het ook nog wel zichtbaar zijn, maar is het een stuk meer genezen.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Gut, spuit 11 komt ook voorbij hoor....Volgens mij heb ik jou ook niet wat gevraagd?

11. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Buiten Nederland is het de normaalste zaak van dec wereld dat kinderen met waterpokken zeker 2 weken thuis blijven.
    Dat we het hier gewend zijn betekent niet dat naar school met waterpokken een algemeen aanvaarde of normale gang van zaken is 😉

Deel Deze Pagina