Hallo allen, Sinds een maand kan mijn oudste zelf het trap-hekje openmaken. Gevolg: in het weekend worden wij pas om 9:30 wakker en zitten de dametjes samen op de bank met een boekje, koekjes en drinken welke ze zelf uit de kast hebben gehaald. Omdat het zo schattig is en ik het uitslapen zo heerlijk vind heb ik er nog niets tegen gedaan/ over gezegd. Ik weet dat de jongste gelukkig erg voorzichtig is op de trap maar dat vind ik wel een beetje eng. We zorgen er wel voor dat ze de voor en achterdeur niet open kunnen doen maar ze kunnen wel alles uit de kasten trekken (hebben ze nog niet gedaan) Wat zouden jullie doen? Groetjes Lisette
Ik vind ze ook wel jong.. Mijn jochie is van midden 2007, maar die zou ik nu ook niet alleen beneden laten. Wel voor 10 minuten, maar niet als ik boven zou slapen. En de jongste is nog veel jonger. Dus wat mij betreft: hoe schattig ook, ik had het niet gedaan..
Hoi, Ik vind ze ook nog te jong! Ik laat mijn oudste ook niet alleen 's-morgens naar beneden gaan. Als zij naar beneden wil zal ik ook moeten. Nu lees ik dat je met zijn 2en bent. Waarom maak je dan geen afspraak wie er uit mag slapen en wie er mee naar beneden gaat met de kinderen? Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik niet meer weet wat uitslapen is! 6.45 is hier toch wel vaste prik, weekend of geen weekend!
Ik vind ze ook te jong. Je oudste is te jong om op de andere te letten en verantwoordelijkheid te nemen.
Ben het eens met de 'rest'; te jong...jammer, maar dan kunnen jullie dus niet met z'n 2-en uitslapen. Ik zou ieder een andere dag daarvoor nemen.
Heel lief inderdaad, maar ik sluit me aan bij bovenstaande. Sowieso vind ik dat een kindje van nog geen 2 niet alleen naar beneden kan lopen op de trap (en zusje van 3 telt dan niet als hulp ). Ik zou tegen je oudste zeggen dat ze jullie wakker moet maken, dan ga je mee naar beneden en help je ze met installeren, zet je lekker koffie en maak je ontbijt. Krantje erbij en hup weer naar boven, deuren open dus je hoort alles en je slaapt misschien niet uit, maar kan wel saampies nog even genieten in bed! Edit: ik weet eigenlijk niet of ik bovenstaande wel zou doen met zulke jonkies ... maar het klinkt wel zalig
Lastige... ik woonde gelijkvloers dus mijn meiden zaten met deze leeftijden idd al op de bank met een boekje of keken tv, terwijl mama even bij kwam haha ik slaap dan niet hoor, maar ik kan niet in 1x eruit ivm duizelingen. Mijn zoontje speelt meestal naast me op de slaapkamer met zijn krat speelgoed. Maar, wij gaan verhuizen en hebben dan de slaapkamers boven plus een trap maar mooi dat ik hem dan niet alleen laat spelen... zou dat echt doodeng vinden!
Ik vind je jongste ook nog wel erg jong en je oudste te jong om de verantwoordelijkheid te krijgen. Mijn zoontje van bijna 3 (zaterdag) kan ook best zelf naar beneden en is daar ook wel eens alleen. Maar ik ga dan niet slapen dat durf ik niet, ik lig ook niet op bed maar ben iets pakken o.i.d boven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook er naar uit kijk dat de kindjes alleen naar beneden kunnen zodat ik nog wat kan uitslapen. Maar goed ik heb het geluk dat mijn vriend toch niet echt kan uitslapen....dus ik slaap meestal op zondag net even wat langer...
Bedankt voor jullie reacties, Hierop volgt dan een nieuwe vraag, hoe zouden jullie het tegenhouden? Zetten jullie een wekker in het weekend? Soms maken ze ons wakker en dan slapen we om en om uit. Groetjes Lisette (Oh ja, de jongste loopt niet op de trap, ze gaat op haar billen naar beneden.)
Misschien met jullie slaapkamer deur open slapen. Dan hoor je ze langs je kamer gaan? Tja of inderdaad je oudste jullie wakker laten maken als zij wakker zijn. Mijn kinderen zijn helaas niet zo stil dat ik er doorheen kan slapen hahaha...
Ook ik vind ze daar nog echt te jong voor, zeker de jongste maar de oudste toch eigenlijk ook wel. Wat ik eraan zou doen, is uit bed gaan zogauw ik de kinderen hoor, zo doen wij het altijd al. En dan gewoon samen naar beneden, evt 1 van jullie 2 die nog even in bed blijft, maar dat er in ieder geval 1 gewoon mee gaat naar beneden. Of de kinderen vertellen/leren dat ze lekker naar jullie mogen komen als ze wakker zijn en dat jullie dan samen lekker in jullie bed kruipen nog even (lekker gezellig ) of lekker naar beneden gaan samen en dan rustig lekker gaan ontbijten samen. Succes! Liefs, Hanneke.
Ik wil graag nog even verduidelijken dat we ze niet horen (onze stiekemerds). Ze weten dat ze ons mogen wakkermaken en ze mogen ook op hun kamers gaan spelen, dit deden ze ook altijd toen Sofie het trap-hekje nog niet snapte.
Dan misschien met de deur open slapen? Dan hoor je ze toch over de gang gaan? Of anders een babyfoon ergens lenen of een goedkope kopen? Die aanzetten snachts, zodat je ze daardoor smorgens hoort, en zo het patroon van zelf naar beneden gaat doorbreekt? En dan die babyfoon weer gewoon wegdoen wanneer de kinderen aan dit andere 'ritme' gewend zijn? Tja of een ander traphek? Eentje die jullie oudste niet snapt? Haha! Tenzij ze er dan overheen gaat klimmen.... Weet het ook niet verder, wij horen de kinderen gewoon dus weet niet wat ik zou doen wanneer we ze niet zouden horen.
misschien toch duidelijker maken dat ze jullie wakker MOET maken als zij wakker is. Of een kettingslot om het traphekje maar dan moet ze er idd niet overheen klimmen. Het is lastig, Rick wil ook altijd naar beneden en soms gaat ie ook, maar dan gaan wij hem wel achterna. Ik vind hem nog te jong om hem alleen beneden te laten. Alleen traplopen kan ie prima. Thijs kan voorlopig nog niet zelf z'n bed uit, dus dat scheelt in elk geval wel. Wij slapen trouwens altijd met onze slaapkamerdeur open, dus we horen ze wel snel (en ze maken sowieso wel genoeg herrie )
Ik zet altijd voor de zekerheid de wekker. Justin heeft een tijdschakelaar op zijn lichtje/lampje zitten sinds kort en mag hij er om half 8 uit. Mijn wekker staat standaart ook rond die tijd. Maar bij ons hoor ik alles, de deur van Justin gaat helaas niet geruisloos open hahaha. Ik schrik er gewoon wakker van. Dus stiekem gebeurt hier niet.
We hebben op mijn zoontjes oude kamer een kettingje om de deurklink gehad (aan 1 haakje net naast de deurpost). Dan kon de deur wel op een kiertje, maar kon hij er niet uit. Nou komt mijn jochie uberhaupt niet uit bed, dus op zijn nieuwe kamer niet meer gedaan. En mijn man zou ook wel wakker worden van gestommel op de trap..
Ja dat is hier ook zo weekend of geen weekend 7:00 van bed ik weet ook niet meer wat uitslapen is. Ik zou ze laten spelen op hun eigen kamer, deden wij vroeger ook altijd.