Waterpokken...grrrrrrr!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sisa, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Oh wat een vervelend virus is dit, bah! Heb het even helemaal gehad, ons meisje zit he-le-maal onder de waterpokken, slaapt niet van de jeuk (wij dus ook niet maar ja), krabt alles open waar ze bij kan, zalfjes helpen niet genoeg, hoe lang duurt zoiets?!
    Ze heeft het sinds vrijdag, steeds erger geworden, ze slaapt amper en huilt de hele dag van de jeuk, echt vreselijk.
    Ze zit 2-3x per dag in een badje met zemelen (vannacht vroeg ze er 2x zelf om), ik smeer zo'n 4x per dag mentholzalf, wat kan ik nog meer doen??
    Vind het afschuwelijk om mijn meisje zo te zien lijden, de tranen staan de hele dag in mijn ogen.... :(:(:(

2. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ow, wat zielig! Mijn dochtertje was 6 maanden toen ze het kreeg. Ze heeft 3 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ze het ook in haar mondje had (zelfs tussen haar billetjes) Het heeft al met al ruim een week geduurd. Heel veel sterkte met je kleintje. Heb je de dokter al gevraagd?

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Een week?! Oh lieve hemel nee toch?!
    Ze heeft ook haar schaamlipjes en billen helemaal onder zitten, mondje mag ik niet in kijken maar de kans is groot, ze zitten ook in haar oren en op de randen bij haar oogjes.
    Huisarts heb ik nog niet gebeld, doe ik morgenochtend gelijk. Ze is net in slaap gevallen, hopelijk slaapt ze een paar uurtjes.

4. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Het schijnt dat de mouse van KidsClin heel goed werkt. Werkt tegen de jeuk en de blaasjes droger veel sneller in. Al veel goede ervaringen over gehoord. Heb het nu zelf ook in huis, bij mijn dochtertje is het vandaag begonnen. Of het echt werkt weet ik nog niet uit eigen hand, ik begin er morgen mee.

En misschien een paracetamolletje tegen het niet lekker voelen?

Sterkte!!

5. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ach gos! Sterkte! Ik kijk niet uit naar de dag dat Zoë eraan mag geloven:(

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nooit van gehoord maar dat haal ik dan morgen gelijk in huis! Paracetamol heeft ze al gehad, ze had vanmiddag ook nog 39,8gr koorts erbij...

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou zelf geen mentholzalf smeren, lijkt me te sterk? Maar ik weet het niet hoor, is mijn gevoel ;).

Eva heeft het afgelopen zomer gehad en is er erg ziek van geweest, ik denk 2-3 dagen echt goed ziek met overgeven, 40,5 graden koorts en daarna nog een aantal dagen flinke last en jeuk, dus in totaal wel een week. Maanden daarna zag je nog de plekken, ze had hele grote pokken van een halve cm doorsnee, zag er niet uit.
    Het ergste vond ik nog wel dat Eva ziek werd toen Lisa net in het ziekenhuis lag (voor 2 weken), het was echt vreselijk. De eerste nacht dat ik thuis zou gaan bijslapen thuis had Eva 3 keer overgegeven in bed...
    Ik vind het echt een rotziekte en als er een vaccin voor beschikbaar was zou ik het wel weten!

Sterkte!!!

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Bedankt voor de steun dames.
    Mentholzalf smeer ik op advies van de apotheek, die heb ik vannacht gebeld omdat Calendulan en alleen een zemelenbadje niet hielp. Het mag vanaf 2 jaar en mijn meisje wordt 3 feb. 2 jaar, vandaar.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    He bah wat naar voor je meisje! Hopelijk voelt ze zich snel beter.... Wij zaten met Louise op haar 1e verjaardag bij de eerste hulp omdat ze zo extreem de waterpokken had, helemaal apatisch en 40 graden koorts... gelukkig was het na een paar dagen helemaal beter.

Wat voor zemelen gebruik jij trouwens in het badje? Ik deed gewoon havermoutvlokken in een washandjes en met die melk die eruit kwam 'waste' ik haar.

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier ook gewone zemelen van zonnatura in een washandje met elastiekje erom. Dat laat ik in haar badje drijven en steeds de melk eruit knijpen.

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

klinkt fijn zeg...... hopelijk krijgt Ties het snel, voor de baby er is. (iemand een playdate? :D)

tussen de billen is meestal de eerste plaats waar het begint ;)

ik heb ook goede dingen over kidsclin gehoord, sterkte!

12. Hmm, ik denk dat Jelle net niet meer besmettelijk is nu, hij heeft eigenlijk alleen nog maar korstjes. Anders was je welkom hier. Jelle had het van mij ook wel eerder mogen krijgen, Femke is nu net 2 maanden (en het kan dus zijn dat zij komende week ook ziek wordt omdat Jelle d'r heeft besmet, in dat geval mag Ties gerust even komen knuffelen hoor :p )

Ik heb ook wel gehoord van zemelenbadje, maar aan de andere kant dacht ik dat water juist de waterpokken verergert? Dat zeiden ze ook bij het CB.

Jelle heeft er trouwens niet zoveel last van gehad gelukkig, eigenlijk maar 1 nacht dat ie onrustig/slecht sliep en een paar uur bij ons in bed heeft gelegen.

13. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Bij mij heeft Jay nu waterpokken. Gelukkig heeft hij er niet veel.

Waar kun je Kidsclin kopen? Gisteren bij de apotheek geweest om iets te halen voor zijn jeuk, hadden ze alleen een homeopatisch middeltje en voor de rest niks, vond dat zo stom :x

14. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Heb net KidsClin in huis gehaald, gewoon bij de drogist gekocht.
    Of in bad zitten de waterpokken verergert, weet ik niet, maar mijn dochter vindt het heerlijk in het warme water, vraagt zelf 3 of 4x op een dag/nacht: in bad?
    Verder snap ik ook echt niet dat ze hier niks fatsoenlijks voor hebben, ze kunnen verdorie met een raket naar de maan maar iets fatsoenlijks tegen de jeuk voor een ziek kind bestaat schijnbaar niet :x

@marieke83: je bent welkom hoor, woon op een uur rijden bij je vandaan ;)
    En voor de overige dames met kindjes met waterpokken: sterkte, hopelijk gaat het snel beter.
    Verder hier weer een vreselijke nacht achter de rug met elk half uur een huilend kind, 2x in bad en dus bijna niet geslapen.
    En dan nu met frisse moed aan het werk 8)

15. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Och meid wat zielig! Heb verder ook geen geniale ideeen buiten wat je zelf al doet, maar wil je kleine meisje heel veel beterschap wensen en jou sterkte! *knuf*

16. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Hoop dat de KidsClin een beetje werkt. Ik ben vandaag voor het eerst aan het smeren en vind het wel fijn spul. Als je het in de koelkast zet geeft het nog wat extra verkoeling. Alhoewel ik moet zeggen dat mijn dochter er nog heel veel last heeft. Hopen dat het zo blijft, want zo erg als jouw meisje ze heeft is echt niet fijn :( Beterschap!

17. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

oowwww jeeeeeee!!! hier kort geleden een kindje met pokken gehad en ik had toen bij de apotheek een smeerseltje gekocht het heet..kindi.(no wat) een witte pompflacon met rode letters en een poppetje met waterpokken erop. dat heeft erg goed geholpen!!! beste is om het in de koelkast te bewaren. merkte gelijk dat het hielp tegen de jeuk. en hij heeft helemaal geen littekens eraan overgehouden. de kruidvat verkoopt het ook

18. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

owww hah ik zie het al hier boven staan kidsclin heette het inderdaad

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hoe ist nu met C?

arm arm kind.... pb je morgen lieverd

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    O get waterpokken zijn naar. Inderdaad havermout bad en kidsclin, meer kun je niet echt doen. J is er een week naar van geweest, toen gingen ze uitdrogen en was de jeuk over. Wat fijn is is weinig of luchtige kleding aan zodat het niet broeit en schuurt. Hier zaten ook billen en schaam lippen helemaal onder, zo sneu.de pokken opzich waren na een week of drie weg. Beterschap

Deel Deze Pagina