Ons manneke kreeg het op vakantie (dan mag je dus niet vliegen ivm besmettelijkheid, echt ontzettend k**). We zijn op een gegeven moment naar een kinderarts geweest. In Griekenland zijn kinderartsen gewoon een soort huisartsen. Hij kreeg toen een antihistamine naast een kamillebad. Dat had wel goed effect. Ik weet echter niet of ze dat in Nederland ook voorschrijven, maar je kunt het altijd vragen. Meestal gaat het wel snel over, maar als je kind al een paar nachten niet goed slaapt mag je best even de huisarts bellen.
Pfffff zit er even helemaal doorheen Gisteravond gilde ze het uit, was echt niet meer te houden. Heb de HAP gebeld dat ik het echt niet meer wist en mocht gelukkig gelijk komen. Ze heeft een heel erge vorm zeiden ze en is er echt doodziek van. Verder kon ik alleen nog doen wat ik al deed, kan nog paracetamol geven maar zat al aan de max dus dat was geen optie. KidsClin ben ik gisterochtend gelijk mee begonnen en dat helpt wel een beetje maar niet echt meer dan de mentholgel. Vannacht elk uur een krijsend kind, helemaal overstuur, hele schaamlipjes zitten onder de open plekken en als ze plast bijt dat natuurlijk enorm, denk dat ze daarom zo krijst. Volgens HAP is er niks aan te doen dan veel bepanthen smeren en inpoederen met maizena... Als het binnen 2 dagen niet beter gaat moet ik terug nara de eigen huisarts. Overdag gaat het wel redelijk, dan speelt ze een beetje en kijkt wat tv (lang leve de bumba-dvd enz)... en is ze dus wat afgeleid. Hopelijk drogen ze snel in want 4 nachten waarin je elk uur de wekker ziet, is wel erg uitputtend.... @sidmick: ja luchtige kleding wist ik, dat heeft ze aan, lang leve de pyjamabroekjes en slobberleggings... het ziet er niet uit maar ja, dat is nu totaal niet belangrijk.
ja waterpokken zijn echt vreselijk. mijn dochter heeft ze vorige jaar augustus gehad en is er flink ziek van geweest. heb alles geprobeerd, kidsklin, calendulazalf, zemelenbadje, niks hielp echt. flinke koorts had ze ook erbij. weet nog dat de eerste drie dagen het ergst waren daarna ging het langzaamaan beter en gingen de korsten eraf vallen, en ze had echt flinke pokken, en dan vond ik sochtends haar hele bedje vol met afgevallen korsten. bij haar zie je nou nog steeds een paar plekken waar de echt grote pokken hebben gezeten en ben bang dat die ook niet meer weggaan. oooh ik kijk alweer uit naar de waterpokken van mijn zoontje (NOT!!) liefs en sterkte!
Als ik het zo lees heeft Jay mazzel, hij heeft er echt niet veel en slaapt op zich goed. Ik heb gisteren ook Kidsclin gehaald. Mijn oudste dochter had er toen ook niet veel en oudste zoon weer wel, hij was toen 5 maanden oud, hij heeft er ook littekens aan over gehouden. Ik hoop dat de andere twee ook zo goed doorkomen. Sterkte met de anderen die het zo slecht getroffen hebben.