Onze zoon heeft nu de waterpokken gekregen van zijn grote broer. Nu is onze zoon er erg ziek van. Heel erg moe en dus veel slapen, hangerig en het jeukt natuurlijk. Nu heeft hij net ook gespuugd hoort dat er ook bij? Hoe ziek waren jullie kindjes ervan?
1 zoontje kreeg het in Turkije, bloedheet was het daar 48 graden. Ondanks dat hij niet echt fit was wou hij wel zwemmen dus geregeld de zee in en in de zon en hij was er heel snel van af. Verder alleen wat koortsig. Andere zoontje viel ook erg mee, wel koorts en wat hangerig maar verder ging het best goed. Hij had alleen enorm veel jeuk bij zijn piemeltje en in zijn liezen, daar zaten behoorlijk veel Sterkte!
De oudste was er een dagje wat hangerig en ziekig van. Wel wat jeuk uiteraard maar goed té doen. De jongste is er hartstikke ziek van geweest met een ziekenhuis opname van 5 dagen
Oudste had wel last van jeuk voor een paar dagen, en was wat hangerig. Verder niet. Hij was 2 jaar en een beetje. Jongste (was toen pas 4 mnd oud) leek er totaal niets van te merken.
@polletjepiek hoe oud was je zoontje dan en waarom is hij opgenomen dan? Onze zoon wil ook niet drinken. Moest jou zoontje ook overgeven dan? Onze zoon heeft alleen vanmorgen wat gedronken.
hier beide best erg ziek hoge koorts/hangerig/moe jeuk viel mee omdat ik het steeds behandelde ze hoefden niet over te geven gelukkig want allenbeide hun mondjes zaten ook vol dus drinken ging moeizaam ze leefden op wat drinken en een beetjes vla door een rietje en en ijsje voor verkoeling er was geen plekje waar het niet zat het ergste was in hun haren vanonderen en in hun mond
Ons zoontje was toen net een half jaar. Is op 31-12 opgenomen en op 5-1 mocht hij weer naar huis. Eigenlijk mocht hij na 3 dagen naar huis maar toen steeg de temperatuur weer naar 40 graden en mocht dus niet meer naar huis. Dronk slecht, hoge koorts, huidinfectie. De combinatie lage weerstand en waterpokken op eczeem maakte dat hij er zo heftig op reageerde. En hij had veel, héél véél pokken. Onze eigen huisarts schrok zich een hoedje, zo had hij dat nog nooit gezien, daarom heeft hij ons ook naar het ziekenhuis gestuurd.
Hij ligt eigenlijk de hele dag al op de bank te slapen. Hij is heel even buiten geweest en daarna moest hij spugen dus hup onder de douche en daarna wilde hij weer naar buiten en wilde hij naar de speeltuin niet gedaan natuurlijk. Hij ligt nu alweer te slapen op de bank.
Nou hij heeft niet gespeeld hij is buiten geweest en was ook zo weer binnen. Voor de rest heeft hij vandaag niet gespeeld.
Ons zoontje helemaal niet ziek.. Wat hangeriger in het begin en sneller moe, maar helemaal niet ziek of heel erge jeuk (smeer m ook paar keer per dag in) Nu zijn ze bijna weg gelukkig.
Ik heb vandaag even de huisartsenpost gebeld om even te overleggen. Onze zoon heeft dus vandaag alleen maar vanochtend gedronken en daarna de hele dag niet weer. Hij is nu ook nog aan de diarree. Ik moest het nog even aankijken en als hij morgen nog niet heeft gedronken dan moet ik weer bellen. Hij is er goed ziek van in iedergeval. Hopelijk heeft hij morgenvroeg wel een plas luier.