Weet iemand hoe waterpokken in de mond uitzien? Dochter heeft sinds donderdag waterpokken gekregen en staat ondertussen goed vol. Nu heeft ze onder haar tandje een wit iets. Dachten eerst dat tandje 3 verkeerd aan 't groeien was maar het voelt niet scherp (voor zover ik mag voelen).
Maar bij jullie was het ook wit? Denk wel dat het een blaasje is, ze laat alleen niet goed kijken (begrijpelijk...) Kun je hieraan iets doen? Op internet staat geen zout of zuur en waterijsjes om de pijn te verzachten maar ze is pas 9m... Ze eet voorlopig wel nog altijd goed. Alvast bedankt om zo snel te reageren!
Kan best hoor. Mondje snel zoon stond vol zelfs zijn plasser. Hij kan een week amper eten en moest huilen met plassen. Wat kouds geven om te verkoelen bijv bijtring en met eten wat kouds als gemalen ijs
Lisa at en dronk niet meer en die heeft medicatie gehad van de HAP maar ze had ze echt overal zo zielig was toen ook een maand of 9.
da's echt zielig... Nu, als ons meisje stopt met eten dan moet het heel ernstig zijn, want zelfs nu blijft ze haar normale porties eten. Maar zie dus voorlopig maar 1 dingetje in haar mondje. Ondertussen ligt ze terug in bed, straks nog eens proberen te kijken. @ lovewinnie: Hier staat alles in de luier ook vol, gisteren constant huilen als ze moest plassen. Nu heb ik gisteren schudcrème of schudolie (weet niet meer hoe de ha het noemde) gehaald bij de apotheek en dat legt een film. Daardoor huilt ze vandaag al heel wat minder. Kan idd een bijtring in de koelkast leggen. Bedankt voor de tip!
Mijn zoon had er ook in de mond, was ook wit en zag uit als een aften. Je kunt dentinox halen daar zit lidocaïne in. Wordt normaal gebruikt op het tandvlees als de tanden doorkomen. En als dit niet goed genoeg helpt dan kun je door de huisarts pure lidocaine laten voorschrijven dat helpt nog beter. Dat hebben wij gedaan omdat het andere spul niet voldoende hielp. Succes!
Ik heb wel tandenbalsem in huis. Dat verzacht misschien ook al moest het zijn. Anders kan ik nog langs de ha. Bedankt voor de info!