Waterpokken in de schaamstreek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    O o o wat ziet ons meisje er toch uit... duidelijk de waterpokken! Gelukkig lijkt ze geen tot weinig jeuk te hebben en we smeren dan ook meerdere keren per dag met Kidsclin. Maar ze zitten op haar schaamlipjes en ook tussen haar billetjes en vlak bij haar poepgaatje. Hopen maar dat dit geen giga infectie gaat worden! De bacteriën komen er middenin als ze poept. ...

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Zielig hè?
    Wij smeerden daar zinkzalf. Dat droogt de pokken (hopelijk) sneller uit.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Onze meid heeft het gehad met 6 maanden. Van boven tot onder en ook veel in de schaamstreek. Toch is dit nooit gaan ontsteken of zo.
    Dus het hoeft niet. Goed schoon houden (niet met die doekjes, die prikken) en er het beste van hopen.

Hoe zit ht bij jou zelf? Vroeger al waterpokken gehad? Vraag dit natuurlijk vanwege je gebroken vliezen...

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Gelukkig wel ja toen ik 7 was dat ik dat er nog niet eens bij krijg. ......

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Zo lang het niet open is hoeft het volgens mij niet te gaan ontsteken. Zielig he, die kleintjes met de waterpokken. Voordeel dan weer van het daar hebben is dat ze dus ook minder makkelijk open kunnen krabben.

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    O ja zielig toch dat het daar ook komt. Mijn jongens leken wel een krentenbol in de luier te hebben :). Gewoon goed schoonhouden en er zo weinig mogelijk aankomen. Beterschap!

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dank je! Ze loopt er nog vrolijk bij met haar 39.4 en hoest enorm. Ik dacht net dat maïzena ook wel fijn is als het open gaat.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Jeetje wat is ze er nu ziek van zeg niet gedacht dat dat ook bij de waterpokken hoorde! Ze weet zich met zichzelf geen raad, slaapt heel slecht en heeft steeds koorts. En de pokke pokken zitten letterlijk van top tot tussen haar tenen. En dat dit dan 14 dagen kan duren.......

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oh ja het zemelenbad deed wonderen en daarna weer gesmeerd met kidsclin maar de nieuwe pokken blijven zich natuurlijk wel aandienen.

10. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier was ze de derde en vierde dag goed ziek er van, daarna voelde ze zich beter. Hoop dat het ziek zijn bij jouw meisje ook niet zo lang duurt.

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Na de derde dag kwamen er geen nieuwe meer bij. Jeuk heeft ze nu nog af en toe (dag 13 ;))

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Ze heeft ze sinds zaterdag waterpokken en er blijven kleine plekjes bij komen die groter worden.

13. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik dacht dat de piek tussen 4 en 6 dagen zat. Daarna wordt het minder erg. Sterkte! Onze jongste is er ook goed ziek van geweest. Zaten ook IN haar neus en oren :(

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja dat dacht mijn moeder ook al omdat ze met haar vingers in haar oren zat.

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Arm ding!
    Hopelijk gaat het snel beter. Ook voor jou trouwens! Dit is niet iets om erbij te hebben en dan zelf ook nog eens rustig aan te moeten doen...

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier idem hoor, duurt langer dan gedacht met 2 waterpokken kindjes :s incl oorontsteking, pff. Wat hier goed helpt is havermout in een washandje, goed dicht knopen en laten weken in badwater.

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze is echt een beetje zielig ze huilt ook zo zielig. .. Gelukkig is mijn moeder de hele week doordeweeks in huis en zij zorgt net zo goed voor haar als dat ze voor ons deed :D

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Hier zo maar dan met tarwezemelen in hydrofielwashandje. Van dat bad genoot ze echt dus morgen maar 2x dan slaapt ze hopelijk ook beter.

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier een vreselijk uitziend meisje echt erg. Plekken zijn soms 2x2 cm. Net bij de huisarts geweest want ze houdt ook maar 39.4 en ze zijn ontstoken. Eerst vanmorgen telefonisch fucidinecreme voorgeschreven gekregen maar ik vond haa zieker worden en ze schreeuwt het uit van de pijn. De huisarts zei meteen dat er geen smeren aan was en ze krijgt een kuur. Net 27/3 klaar met de vorige. Maar ja ws was ze toen allang besmet met het waterpokken virus. Ze is net als ik erg gevoelig voor de staphylococ bacterie.

Deel Deze Pagina