Waterpokken in Frankrijk

Discussie in 'De lounge' gestart door floppie888, 29 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Dochter van 4 heeft de waterpokken. Op zich geen ramp, ze heeft er weinig last van en is er ook niet ziek van. Alleen zijn we momenteel op vakantie in Frankrijk.

Nu weet ik dat er in Italie nog al hysterisch gedaan wordt over waterpokken en dat eigenlijk verwacht wordt dat je het kind binnenhoudt tot het over is. Is dit in Frankrijk ook zo?

We verblijven in een vrij afgelegen huisje, maar ik wil eigenlijk wel op stap.

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.228
    28.204
    113
    Nee hoor, lekker op stap gaan.
    Als je iets van een crème wil voor tegen de jeuk dan kan je gewoon naar een apotheek gaan.
    Waterpokken in Frans is 'Varicelle'.

floppie888 vindt dit leuk.
  3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    In Italie worden kinderen mede binnen gehouden omdat in felle zon en in de zomer meer risico bestaat op te snelle uitdroging, infectie of littekens.
    Afhankelijk van het weer op jullie locatie zou ik je dochter nu ook weghouden uit de volle zon totdat de pokken weggetrokken zijn.

4. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Niet in de volle zon, en ook niet in een gemeenschappelijk zwembad.

Ben je met de auto?
    Volgens mij mag je namelijk niet vliegen zonder doktersverklaring dat het niet meer besmettelijk is.

5. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Dit klopt inderdaad, hebben wij 2 jaar geleden helaas zelf meegemaakt. Ik hoop dat je met de auto bent. lekker badderen in havermout en succes met de waterpokken.

6. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    We zijn gelukkig met de auto. Mijn oudste kreeg het ook op vakantie en toen mochten we inderdaad niet vliegen.

Dat van de zon weet ik wel, maar mijn vraag was meer naar de reactie van de lokale bevolking. Zijn mensen er erg bang van of is het net als in Nederland dat er niet van opgekeken wordt als je buiten bent met het kind met waterpokken?

Met oudste in Italië mochten we nergens meer binnen en van familie daar begrepen we dat kinderen met waterpokken op school ook niet welkom zijn.

Deel Deze Pagina