zo, net thuis. Meneertje heeft een antibiotica kuur van een week meegekregen. Dat is voornamelijk om de infectie van het krabben weg te krijgen. De blaar-achtige plekken horen er idd dus totaal niet te zitten (joh... je meent t) en dmv de antibiotica pakken we het grootste probleem (de infectie dus) meteen aan. Over 3 dagen weer een bezoekje, dan kijken of hij er nóg iets overheen krijgt voor krentenbaard. Er bestaat nu namelijk twijfel of het wel krentenbaar is, gezien de infectie ook op ander plekken heel erg zit en die anders reageert op het gekrabbel. We zullen zien, ondanks dat ik het nog steeds een vaag verhaal vind.
ach gos wat zielig. Vind het er ook raar uitzien hoor voor waterpokken. Hopen dat de antibiotica wat doet en heb je verder nog wat meegekregen om het wat verzachten. groetjes kim
Gelukkig heb je nu een antibiotica kuur mee gekregen.Hadden ze beter gisteren al kunnen doen want dan had je al een dag winst behaald.Goed dat je over 3 dagen terug moet komen voor controle. Dit is dus ook een reden voor mij dat wanneer mijn kinderen waterpokken hebben ze niet naar de creche oid te laten gaan want juist dan zijn ze zo bevattelijk voor dit soort infecties. Beterschap voor je mannetje en hopen dat die snel op zal knappen.
Hallo, mijn zoon heeft een aantal maanden geleden krentebaard gehad en een aantal weken geleden ook de waterpokken. Mijn dochter heeft kort vóór hem ook de waterpokken gehad en heeft een aantal plekken ook vreselijk opengekrabt, vooral in de nek, net als je zoon. Kun je je herinneren dat je zoontje zo op zijn gezicht gekrabt heeft? Want alleen door krabben (bij waterpokken!) krijg je zulke plekken. Bij krentebaard ontstaan dit soort plekken vanzelf. Ik heb op deze open plekken antibioticazalf gesmeerd (welke ik nog had liggen) maar kon niet zeggen dat dit nou echt hielp. Het bleef hierdoor nat en droogde niet in. Gewoon talkpoeder erop en kleding aantrekken wat daar niet schuurt. En inderdaad, gewoon een paracetamol. Want van niet slapen wordt niemand beter (moeder ook niet ). Ik moet zeggen dat krentenbaard en de waterpokken erg op elkaar lijken. Het begint beide als een blaasje en ontstoken plekken drogen inderdaad wat bruinig in (pus). Wat mij overigens wel opviel is dat mijn zoontje totaal geen last leek te hebben van de grote plekken van zijn krentebaard. Daarentegen had mijn dochter erge pijn (bijvoorbeeld bij het badderen) aan haar open plekken van de waterpokken. Mijn zoon heeft een antibiotica gekregen voor zijn krentebaard omdat hij zichzelf steeds besmette. Ik heb me uit laten leggen dat voor krentebaard een ander soort antibiotica nodig is dat de 'gewone' antibiotica welke veel voorgeschreven wordt (bv amoxicilline). Ik weet niet welke jij hebt gekregen? Mogelijk heeft je zoontje dubbel pech: hij zal zeker weten waterpokken hebben want het lijkt me niet aannemlijk dat hij zichzelf besmet met krentenbaard tussen zijn tenen en rond zijn plasser. Maar dus mogelijk dus ook krentebaard. Dit zou je kunnen merken aan het feit dat hij steeds nieuwe plekjes krijgt doordat hij zichzelf besmet. Als hij niet aan de plekjes krabt en het worden toch zulke grote plekken lijkt me dat toch krentebaard. Zolang je geen zekerheid hebt over de krentebaard toch alles maar zo schoon mogelijk houden. Mijn zoon kreeg de krentebaard erg in zijn gezicht waarschijnlijk door het onderlaken van zijn bedje. Hij was toen 8 maanden en slaapt altijd op zijn buik. 3 x per dag dus een schoon onderlaken en alles waarmee hij speelde aan het eind van de dag ontsmetten (wat was ik blij dat het over was !) Hoop voor jullie dat het snel op zal knappen.