Hallo, Ik ben er woensdag achter gekomen dat ik zwanger ben. Ik denk zo rond 5 weken... Gister moest ik voor de zekerheid even een echo maken bij de gynaecoloog. Daar was wel een zwart vruchtzakje te zien maar ze zei dat t ook wel eens een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kon zijn... Ik moet er maar rekening mee houden zei ze. Terwijl ik denk dat t toch ook gewoon kan dat t nog te vroeg is? Hoor wel vaker dat 5 weken wel erg vroeg is voor een echo...? Ze zei ook wel dat ze niet meteen de moed opgeeft maar moet er wel rekening mee houden. Gister is mijn hcg geprikt en daar krijg ik straks om 12 uur uitslag van. Ik voel me trouwens echt heel erg zwanger! De hele dag misselijk, buik rommelt, maar geen pijn, pijnlijke borsten, moe... Is er nog hoop of denk jij ook dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is? Mijn blijdschap is ineens helemaal weg! Weet niet meer wat ik moet denken.....
Waarom krijg ik geen antwoord? Oh ik ben zooo onzeker! we zijn 1,5 jaar bezig geweest zonder enig resultaat en nu eindelijk raak! Ik hoop zoooo dat dit goed afloopt!
Nou de gynaecoloog heeft me net gebelt. Het lijkt er gelukkig allemaal goed uit te zien! Mn HCG was zo hoog dat ik toch echt wel zwanger ben. En ze is er haast wel zeker van dat het goed in mn baarmoeder zit, want bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap schijnt het HCG wat lager te zijn? Maandag moet ik weer komen, heb dan om 14.30 weer een echo. Ik ben dan bijna 6 weken zwanger. Ik ben in ieder geval weer een beetje gerustgesteld, maar nog niet helemaal. Maandag zal ik me denk ik beter voelen na een hopelijk positieve echo!
Heb net nog even met het ziekenhuis gebelt over de hoogte van mn HCG en dat was gister 2371. Dat is best hoog toch? Volgens de gynaecoloog was t tenminste hoog genoeg voor een zwangerschap van 5 weken en 4 dagen....
Hallo, Het heeft geen zin om antwoord te geven op je eigen vragen want dan denken wij dat deze al beantwoord is en kijken er niet meer na. Ook zijn wij niet in staat om dagelijks vragen te beantwoorden, wij die dit naast het werk als verloskundige, dus zitten niet constant op de site. Je HCG is prima, het klopt dat bij 5 wkn nog moeilijk te zeggen is of de zwangerschap op de juiste plaats zit want het is allemaal nog erg klein. Maandag weten jullie meer. Groetjes Ineke
Ok hartstikke bedankt voor je antwoord, ik ben nu al iets meer gerustgesteld! Heb er wel een goed gevoel over! Nu maandag maar even afwachten!