Hebben/ maken jullie nog tijd voor elkaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mirro, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    De titel zegt het al: maken jullie nog tijd om echt iets met je partner te doen?
    Wij dachten altijd dat we minimaal 1x per maand samen uit eten zouden gaan, maar tot nu toe is dat 2x gelukt en ons kleintje is bijna 1 jaar!
    Toen dachten we: een vaste avond: iedere eerste zaterdag-avond van de maand is voor ons. Maar steeds als het zover is, hebben we een reden om het niet te doen: kleintje ziek, verjaardag etc.
    Ik begin het wel steeds meer te missen, merk ik.

Hoe doen jullie dat?

Liefs

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Goed plan, maar ik snap dat het vaak erbij inschiet.

Hier nog niet 1 keer voorgekomen, maar oppas is ook niet te doen met geen fam in de buurt (een hele dag reizen is toch net iets te veel voor een avondje ;)), en bij niet-supergoeie/gewone vrienden je kleine achterlaten vind ik nogal wat.

Toch stelliger aan je geplande uitje vasthouden? en alleen cancelen bij ziekte?

Of een uitje dan toch plannen met de kleine erbij? Bij ons werkt dat, ik heb het idee dat we er dan ook even uit zijn.

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Het is of ik ons hoor. Precies hetzelfde. Eerst woensdag, want dan hadden we niets, maar nu heb ik dansles, dan vrijdag, maar dan zijn we eigenlijk moe. We zijn nog steeds aan het verbouwen in onshuis, dus het weekend is ook niet super, maar ik dacht, dat komt wel, maar het schiet er gewoon ook bij in. Toch wil ik het wel weer proberen. Ik breng het gewoon regelmatig ter sprake en soms gebeurt het nu wel eens spontaan! Als je maar bewust bent van het feit dat t belangrijk is voor je relatie denk ik dan maar. dat is de eerste stap!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hmm, hier ook ernstig tekort aan tijd voor elkaar... Thirza slaapt nog niet door en weigert de fles, (alleen bij de gastouder gaat het gewoon goed), dus oppas vragen is hier niet echt een optie.
    Komt er dus op neer dat we vaak samen op de bank hangen film te kijken, want energie om andere dingen te doen, heb ik ook niet echt met de bagger-nachten hier :(
    Tja, zal wel weer eens komen dan, hopen we hier... Niet erg veel aan te doen op dit moment.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    We gaan redelijk 'vaak' uiteten en nemen dan Mirre mee. Supergezellig en geen gedoe met oppas.

Verder hebben we nu al kaarten voor dansvoorstellingen in huis voor het hele seizoen, dat is ook een goede stok achter de deur (we gaan dan eerst samen een hapje eten) ...

Maar het is wel herkenbaar hoor! Ik denk toch dat het een kwestie is van 'gewoon doen': hou je aan je eigen afspraak ;)

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    We zijn tot nu toe één keer samen uit eten geweest, we gaan over twee weken samen uit eten en daarna naar een cabaretvoorstelling en in november ook nog een keer. We hebben gelukkig genoeg mensen die willen oppassen en die dergelijke uitstapjes aanmoedigen. We hebben het ook wel echt nodig.

7. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

wij maken er niet echt tijd voor, maar savonds ligt de kleine al om 7 uur in bed en slaapt eigenlijk altijd door tot 7 de volgende ochtend.
    vorige maand is ze voor het eerst uit logeren gegaan, en zijn wij op de motor weg geweest en uit eten geweest (nadat we eerst in slaap waren gevallenn hahahaha)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet echt de behoefde heb om zo vaak uit eten te gaan.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben ook nog nooit met mijn man ergens alleen heen gegaan, hebben helaas geen oppas.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier komt er ook niks van. Nu heeft mijn baby ook nog 's avonds erg veel aandacht en voedingen nodig, dus dat maakt het ook al niet makkelijker. Pas rond een uur of 9 gaat ie eindelijk voor een paar uur achter elkaar slapen, maar dan hoeft het van mij niet meer zo nodig.
    We gingen altijd op maandagavond samen koorzingen (nou ja, we oefenen wel apart, maar gaan er samen heen in elk geval), maar dat is nu afgelopen, want onze oppas wil niet op twee kinderen tegelijk passen. We gaan nu dus om de beurt, helaas. We waren van plan om samen op dansles te gaan, maar kunnen geen oppas vinden op die avond, dus dat lukt ook niet.

Ik vind het wel jammer, onze relatie lijdt hier ook wel onder, maar ik zie even geen oplossing. De week is ook al zo vol.
    Maandagavond zingen, dinsdagavond moet ik regelmatig naar cursus of werken, woensdagavond sport mijn man, donderdagavond om de beurt naar een kerkdienst, vrijdagavond competitiewedstrijden van mijn man, eigenlijk hebben we helemaal geen tijd om samen iets te doen.....

Wel willen we vanaf volgend jaar (als de bv afgelopen is) elk jaar samen een weekendje weggaan naar een leuke Europese stad. Als eerste staat Wenen op het programma, we zijn volgend jaar 10 jaar getrouwd en dat lijkt me zo'n mooie stad, ik verheug me er nu al op.

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Hier gaan we er regelmatig samen tussenuit. Avondje stappen met vrienden, samen uit eten, theater voorstelling of weekendje weg. Ik denk eens per 1,5 maand ofzo. Oppas is hier gelukkig nooit een probleem

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier zeker wel. Ties is 6 weken en we zijn al eens naar de bios geweest en over 3 weken gaat hij een nachtje slapen bij opa en oma.

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Tijd voor elkaar vrijmaken vind ik heel erg belangrijk. Wat vroeger vanzelf ging, daar moet nu echt aan gewerkt worden. Ik wil graag mijn relatie fris houden dus doen wij samen 1 x per week iets leuks.
    Of we gaan uit eten, of wij gaan naar een theatervoorstelling, bioscoop. Of gewoon wat drinken.
    Wij hebben een luxe wat betreft de oppas. Mijn ouders passen heel erg graag op en hebben vanaf het begin elke week een dag opgepast.

13. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Yep, hier ook tijd vrij maken.
    Geregeld gaan we met z'n 2-en of met een groep naar een concert. We hebben nu een Wii dus we doen ook vaak wat spelletjes samen. Een enkele keer uit eten of een dagje shoppen in België ofzo. Of naar een verjaardag van vrienden. En in de avonduurtjes gewoon gezellig op de bank ouwehoeren met een biertje erbij vind ik ook tijd voor elkaar vrij maken. Ik weet nog wel wat er in het hoofd van mijn vriend omgaat en v.v.

Sinds de geboorte van Yelena eigenlijk niet langer dan 1 nacht zonder Yelena geweest. We hebben wel plannen om weer eens een weekendje Berlijn te doen samen. Ben benieuwd hoe dat gaat!

14. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    haiii

nou wij hadden ons der op ingesteld dat we veel minder tijd voor elkaar zouden hebben maar het valt ons reuze mee... we gaan vaak uiteten en levi gaat mee het is een heel makkelijk jochie en vanaf 1 maand sliep meneer al door...
    we hebben geen behoefte om dingen zonder hem te doen, tis voor iedereen anders dat begrijp ik heus wel maar wij hebben de behoefte niet zonder hem wat leuks te doen, we hebben voor hem gekozen en hij hoort ook bij leuke uitstapjes...
    ´s avonds als levi op bed ligt hebben we ons avondje samen hahaha

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij gaan af en toe uit eten en daarna stappen met vrienden, Sterre slaapt dan gewoon thuis, ik leg haar zelf in bed en dan gaan we. Ze heeft niet eens door dat er een oppas is volgens mij :)
    We maken wel bewust tijd voor elkaar, dit weekend is Sterre 2 uurtjes bij de buurvrouw en haar dochter van 9 maanden geweest, wij zijn even samen gaan motorrijden, even gekust in een weilandje enzo :D Dan hebben we weer helemaal de kriebels van elkaar :)

16. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij hebben ook kwa oppas geen problemen hoor, maar merk gewoon dat ik niet zo snel geneigd ben elke x oppas te moeten regelen/vragen.
    We zijn geloof ik 1 x uit eten geweest en verder niet echt..
    Maar we vinden t ookal prima om lekker op de bank dvd te kijken of met vrienden spelletje te doen.
    Ook kwa financiën zitten wij niet zo breed dat we elke week iets kunnen doen zoals uit eten of de bios. Dat komt vanzelf wel weer.. Wij doen gewoon ook dingen apart sowieso wel 1 x in de week en dat werkt voor ons ook goed.

17. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Wij gaan ongeveer eens per 2 of 3 maanden samen weg, onze dochter gaat dan naar mijn beste vriendin of oma, beiden kan ik geen groter plezier doen, die staan met open armen onze dochter te ontvangen en zelf vind ze het ook superleuk.

Tijdens zo'n avond gaan we lekker samen iets doen; uit eten, iets drinken of een stapel dvd's samen kijken, nouja, gewoon lekker quality time voor elkaar en de volgende dag natuurlijk lekker samen uitslapen!!!!

Sowieso hebben we ook 1 avond per week dat we echt samen iets leuks doen, een spelletje of een film kijken, dan ligt onze dochter gewoon te slapen.

Begin volgend jaar willen we echt een weekendje weg samen, ben benieuwd, zal vast wel goed gaan ;).

18. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Het is nu nog maar 1x voor gekomen dat we samen uit eten zijn gegaan (we waren 1 jaar getrouwd!). Eind volgende maand gaan we een hele dag samen wat doen. Ik moet zeggen dat ik het ook een beetje vervelend vind om oppas te regelen. Ik vind het niet nodig om van alles zonder kind te gaan doen. Dan gaan we lekker met z'n drietjes wat leuks doen. O en ik heb ook 2 x een late dienst in de week, daardoor genieten we nog meer van elkaar als we samen zijn in de (vrije) weekenden!

19. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Wij willen 1 keer per maand echt een uitstapje maken met zijn 2en. Twee weken terug was dat bv lunchen en ff winkeln in het dorp. Konden ook nog niet zo lang weg ivm bv, zie het niet zitten om elders te gaan kolven. Onze dochter was naar mijn schoonzus.
    Volgende keer gaan we samen uit eten, datum en oppas staat al vast. En daarna zien we wel. Verder houden we zo ook wel tijd over samen.

20. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik lees hier veel dat oppas vinden geen probleem is. Nou zouden wij misschien ook af en toe nog wel eens onze ouders kunnen vragen, maar ik vind dat eigenlijk niet kunnen. We besteden de kinderen al 3 dagen per week uit voor ons werk, ik vind het zo stom om dan ook nog eens in onze vrije tijd oppas te zoeken. Mijn ouders passen eens per week op, ik vind het dan al zo veel worden om ze nog een keer te vragen.

Deel Deze Pagina