Hier heeft de oudste het net gehad en de jongste sinds vandaag. Maar hier ging mijn dochter gewoon naar school en naar buiten en mijn jongste gaat ook mee naar buiten. Ik heb ze dus niet binnen gehouden.
Wat vreemd. In mijn woonland moeten de kinderen als ze besmettelijk zijn, dus de eerste vijf dagen sowieso, echt binnenblijven. Als ik ze mee naar buiten zou nemen zou ik gelyncht worden. Ze moeten zelfs een verklaring van een arts overleggen om weer naar school, kinderdagverblijf e.d. te mogen! En dat terwijl de meeste kinderen hier ingeënt zijn tegen de waterpokken.
In Nederland worden de Waterpokken als een gewone kinderziekte en niet als iets ernstigs gezien en het heeft meestal een mild verloop. Er wordt ook niet tegen ingeent. In Amerika worden zelfs trouwens pokkenpartys gehouden. Hier mag je ook gewoon naar school en peuterspeelzaal als je de waterpokken hebt,
Nou precies. Goed gedaan dus! Er zijn altijd uitzonderlijke situaties wanneer je beter toch anders kan handelen. Je moedergevoel werkt vaak wel he. Beterschap iig!