6 weken zwanger / vruchtzak te klein

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Landa, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Landa

Landa Lid

16 jan 2013
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben vandaag 6 weken + 1 dag zwanger. Ik weet exact de termijn omdat ik met ivf zwanger ben geworden. Gisterochtend had ik wat bruinverlies dus heb ik het zkh gebeld. Ze heeft een echo gemaakt. Wat te zien was, was een vruchtzak van 6,5 mm en tegen de wand 'iets van een vruchtje'. Geen dooierzak, geen hartactiviteit gezien. Ze gaf aan dat het in theorie 50/50 is of het goed gaat of niet.
    Vruchtzak is volgens haar te klein voor deze termijn. Welke termijn hoort dan wel bij een vruchtzak van 6,5 mm?

Voor mijn gevoel is het gewoon niet goed. Ik snap die 50/50 ook niet helemaal. Hoe kan het nog goedkomen dan? Weet jij dat?

Bij mijn zoon had ik een echo met 6 weken en 1 dag, toen zagen we wel een kloppend hartje en een dooierzak. Ik denk dan maar zo: Dan hadden we dat nu toch ook gewoon moeten zien?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

soms zien we dat het vruchtje een tijdje een soort van stil staat in de groei, en dat je daardoor minder ziet op een echo.
    Echter als het een IVF zwangerschap is, dan weet je wel beter wanneer de bevruchting heeft plaats gevonden, en dan is dit inderdaad een minder goed teken.
    Ik kan geen voorspelling doen, maar je verwacht inderdaad wel meer te zien bij deze termijn.
    Spannend om af te wachten nu tot de volgende echo.

Mirjam

3. Landa

Landa Lid

16 jan 2013
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is een wonder... Vandaag een goede echo. Kloppend hartje, mooie dooierzak te zien en qua groeit ligt het vruchtje precies op schema!

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    wow, wat goed om te horen zeg!
    Van harte gefeliciteerd en een heel goede zwangerschap gewenst verder.

Mirjam

Deel Deze Pagina