Enig idee wat er gebeurd als je dat op open pokjes smeerd? Dat bijt en brand als een gek. Sudo is echt rotzooi. Lang niet zo huidvriendelijk als ze zeggen en zeker niet bij een huidje wat al beschadigd en gevoelig is door de waterpokken.
En ik zeg toch Sudocrem, juist omdat ze een gevoelige eczeemhuid heeft. Dat is het enige wat ik zonder problemen op de eczemige huid van m'n dochter kan smeren, het droogt in maar echt niet uit hoor, bij haar haalt het juist de droge jeuk en roodheid eruit. En itt wat vaak gezegd wordt: sudo prikkt/bijt of brandt echt niet! Ik heb mijn dochtr het uit horen krijsen bij het kleinste drupje van de meest verantwoorde hypoallergene lotions, maar sudo kan bij haar echt zonder problemen overal op, kidsclin vond ze dus prikken, sudo niet. Kidsclin vond m'n dochter dus vreselijk, ze vroeg zelf om sudo en ook mentholpoeder hielp haar goed (maar dat kun je bij zo'n kleintje niet gebruiken) uiteindelijk alle 3 met sudo de waterpokken doorgekregen, de jongens waren toen een maand of 10. Ze hebben alle 3 weinig jeuk gehad eigenlijk, maar het was zomer dus kon ze ook lekker luchtig kleden, dat helpt ook.
hier 3 kids, waarvan 2 het jaren geleden hebben gehad toen ze 4 werd en ruim 1 waren. Oudste heeft eigenlijk niet zoveel hinder ondervonden, middelste had eigenlijk ook geen klachten, tot we erachter kwamen dat ze een verdikking onder de oksel kreeg.. (was abces wat uiteindelijk operatief verwijderd is) Niet leuk, maar heeft er alleen een mooi litteken aan overgehouden en ze mag dokters in witte lange jassen niet zo erg meer .
Lastig probleem. Onze oudste is uiteindelijk zelfs opgenomen in het ziekenhuis dus ja: waterpokken kunnen echt wel een probleem zijn. Hij was toen een maand of 10 oud. Hij zit nu (7 jr) nog altijd onder de witte littekens. Overal. Gelukkig niet te duidelijk in zijn gezicht. Helaas, pech. Succes.
Begrijp ik dus ook niet. Zonde dat zoveel kinderen later als volwassenen ook nog rondlopen met van die lelijke littekens om over nog ernstiger complicaties maar niet te spreken.....
Deze werkte heeeel goed bij familie-lidje van me :Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - calamine zinkoxide lotion
Geen idee! Dochter had er wel een aantal en ze had ook wel wat last van jeuk. Maar geen koorts, niet ziek alleen wat jeuk. Bij zoon was het een ander verhaal, de littekens zitten er nu nog. Zeer hoge koorts dagenlang, heb zelfs midden in de nacht de hap gebeld. Van hen moest ik het nog even aankijken en de volgende dag naar de ha. Die heeft nog met de kinderarts gebeld voor overleg omdat hij zo ziek was en bleef. Als hij de dag erna nog koorts zou hebben zou hij opgenomen worden. Hij had er ontstoken waterpokken gekregen.
Jaeh sure. Een vaccinatie had mijn zoon wellicht een ziekenhuisopname bespaart kunnen blijven: en dan is dit alleen nog maar zijn hoofd
Niet alles gelezen maar mijn dochter kreeg ze ook heel vroeg, met 5 maanden. Onder zat ze. Lees wel goed alle bijsluiters want niet alles mogen ze onder de 6 maanden tot een jaar hebben. Bij ons hielp een zemelenbadje wel goed, en dan dus niet dat badje dat je in een zakje in de winkel koopt maar zelf een badje maken van zonnatura zemelen. Vooral haar gezichtje zat onder, denk maar zo 40 pokken alleen al op haar hoofd. Die plekjes zijn nu met 13 maanden bijna allemaal weg, maanden heb ik mij er druk over gemaakt maar nu zit er alleen nog een klein plekje bij haar oog. Sterkte!
Ach Polletjepiek, wat sneu! Is het helemaal goedgekomen met je mannetje? Geef de ouders in elk geval de keus en neem het vaccin op in het RVP, idiote conservatieve gezeik hier altijd!
Helemaal met je eens! Een belangrijke reden voor het RIVM om waterpokken niet in het programma op te nemen is dat men bang is dat meer mensen zullen afhaken als er nog een vaccinatie in het programma wordt opgenomen. Dankzij de felle propaganda van de antiprikkers is er in Nederland bij veel ouders onnodige angst voor vaccinaties.
aaahh wat sneu zeg! snap dat je je behoorlijk zorgen maakt(e). vooral door de jonge leeftijd. geef je kleine maar een dikke knuffel, en hopelijk komt ze er snel weer bovenop. even aan mijn moeder gevraagd (die heeft altijd van die ouderwetse middeltjes die nog goed helpen). zij deed er altijd talkpoeder op, havermoutbadje of gewoon badje ZONDER zeep! en de hele dag talkpoeder of maizena. Dat is vooral voor de jeuk, maar ook om het vocht van de opengebarste bultjes niet teveel laten te verspreiden. Kindje ook niet te warm kleden, dat broeit. Beter zorgen voor een aangename temp in huis, en kindje bijna zonder kleertjes te laten.
Ah zo, dat wist ik dus niet. Ik laat mijn jongste meteen inenten volgende week, geen zin in wéér twee weken een ziek ellendig hoopje kind.
Ik haak hier even aan hoor. Zondag zag ik het eerste pokje bij onze dochter van bijna 9 maanden. Vanochtend waren het in totaal denk ik zo'n 30 pokken verspreidt over haar hele lijf en hoofd/gezicht. Gisteravond had ze verhoging maar ze heeft de hele nacht geslapen zonder problemen. Vanochtend was de verhoging helemaal weg. Ik heb dat KidsClin spul erop gedaan en het lijkt alsof ze er tot op heden weinig last van heeft. Ik zie haar niet krabben, ze eet/drinkt/speelt/slaapt als gewoon. Hoe lang voordat het op zn hoogtepunt is? Het tempo waarin het zich verspreidt, ligt hier niet zo hoog. En mag ze gewoon in bad?
Raar dat het bij de meeste mensen (tenminste in mijn familie en vriendenkring) waaronder wij, wel prima werkt. Dus hoezo zonde van je geld? Hoe kun jij beoordelen of dat spul ook niet voor een ander werkt? Hier was het in elk geval het geld wel waard. Nog even over Sudocreme. Heb gisteren aan den lijve ondervonden dat dat spul dus wel prikt in een open wond. Finley had gisteren wat luieruitslag en ik wilde daar dus wat Sudocreme opsmeren. Ik steek mijn vinger in dat potje en ik kreeg opeens een pijn aan mijn vinger, prikte als de hel. Bleek een wondje aan mijn vinger te hebben. Kan je vertellen, het voelde niet fijn. Misschien is het testwaardig voor jezelf. Als je een wondje hebt, smeer er eens Sudocreme op!
Ik haak even in op het smeren met spulletjes op open pokken. Mij is altijd geleerd (in de zorg) dat je nooit iets op open (wonden) plekken mag smeren maar er netjes omheen (de randjes) moet smeren. (weet je trouwens ook wat smerig gemeen zeer doet Spuitpleister, mijn god ik ging zowat door het plafon toen ik dat gebruikte. Toen ik dat mijn vriendin vertelde snapte ze meteen waarom haar cliënten - ze werkt in de gehandicaptenzorg- zo onrustig waren wanneer ze het gebruikte)