Hoi allemaal, Vanmorgen ontdekte ik bij mijn zoontje van 2 wat uitslag op zijn voetjes en onderbeentjes. Verder niets te bespeuren.. Zijn dit beginnende waterpokken of lijken het meer galbultjes ofzo? Ik hoor het graag
Ik zie echt blaasjes, dus ik denk hand-, voet-, mondziekte of waterpokken. Door de plek denk ik dus eerder hvm-ziekte, zou z’n handjes en mond ook in de gaten houden.
Bedankt, ik kan verder nog steeds niets vinden... hij heeft ook nergens last van. Dus we kijken het even aan
Het lijken mij op de foto eerderbultjes dan blaasjes.. Zijn het geen insectenbeten? Muggen, vlooien oid?
Ja lastig. We hebben geen huisdieren en hij lag afgelopen nacht in een verschoond bed. Ook geen nieuw wasmiddel ofzo.. Het zal wel mee vallen
Waterpokken begint doorgaans op de romp en zijn echt met vocht gevulde blaasjes. Dit lijkt meer op insektenbeten en anders HVM.
Hier heeft pleegdochter ooit HVM ziekte gehad en dat zag er ook ongeveer zo uit. Merkte het toen ook omdat ze wat verhoging had en niet goed at (door de bultjes in haar mond)
Denk idd ook hand mond voet ziekte. Niet schrikken als je kindje na een paar dagen/weken gaat vervellen. Had dl ook na een poosje, kreeg een nieuw velletje op haar handen/vingers. Schijnt erbij te horen
De uitslag is alweer aan het verdwijnen en heeft zich niet uitgebreid.. Het is dus alleen bij zijn voeten en onderbenen gebleven. Hij heeft verder nergens last van gehad, eet en drinkt verder goed. Zal wel overwaaien dus