Waterpokken of hvm ziekte?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Blondje89, 26 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zag vanmorgen een paar bultjes op haar voet.
    Nu zijn het er meer en zitten ook op haar handen, bovenkant voet
    Paar op haar benen, eentje in haar oksel en rond haar billen
    Ze zegt soms au maar lijken meer te jeuken
    Eet en drinkt gewoon goed

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,8 KB
      Weergaven:
      13
  2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Mijn zoontjes hebben net beide waterpokken gehad en zaten echt helemaal onder, maar niet op de voetzolen en binnenkant van de handen. Onze huisarts vertelde dat zodra er ook een op de hoofdhuid zit je zeker weet dat het waterpokken zijn.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.138
    113
  4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    #4 ER14, 26 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2016
    Ik herken het als hvm bij mijn zoon.
    Sterkte!! Zoonlief is daar veel zieker van geweest dan van de waterpokken. Helaas kreeg ik het daarna, ook ik ben echt heel ziek van geweest en de jeuk en vieze blaasjes...

5. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ze heeft er niet veel last van gehad vandaag maar nu ze in bed ligt begint het.
    Ik moet ermee uitlijken ben 36 weken zwanger bijna

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    dit had mijn dochter van 2,5 ook vorige maand, zij had dit ook zo op de voeten, maar ze had het ook op haar handen en haar gehemelte zat ook onder de vlekjes,

ik herken dit niet als waterpokken zoals mijn oudste twee gehad hebben, dit zat ook niet onder de voeten.

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik herken het als hvm ziekte. Beterschap!

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Oei ja inderdaad dan moet je echt goed uitkijken omdat je hoogzwanger bent. Heel goede hygiëne en anders iemand vragen die dan helpen met je dochter zodat je zelf even het risico op besmetting zo klein mogelijk houdt in elk geval.
    Beterschap

9. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    Ik denk ook hmv ziekte. Niet schrikken, maar de nageltjes kunnen ook los komen ;)

10. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Maakt geen zak uit want het verspreid evengoed via de lucht via niesvocht etc en het is al besmettelijk vooor de blaasjes komen. Sterkte ermee ts! Hoop dat ze er niet veel last van blijft houdenm hier op het kdv waar ik werk hebben we een flinke epidemie 13 van de 16 kinderen gemiddeld per dag hebben hvm

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Het is inderdaad al besmettelijk voor het zichtbaar is!!
    Maar als je het zelf al hebt gehad is er geen gevaar meer. Je moet alleen de aankomende 2 weken je benen bij elkaar houden TS

Hier heerste het ook op de opvang. 40,6 weken zwanger was ik, dochter is in contact gekomen met die kindjes maar ze heeft niks opgelopen gelukkig! Want de volgende dag was ik bevallen en voor een baby tot 10 dagen is het wel gevaarlijker.

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dan kun je toch nog evengoed zo goed mogelijk proberen op te letten lijkt me logisch. Doen alsof het niets uit maakt slaat ook nergens op. Je kunt toch doen wat je kunt doen om het risico op besmetting zo klein mogelijk te maken lijkt me logisch. Je kan niet in astronautenpak rondlopen maar doen wat kan zou ik zeker doen. Van te voren is het ook besmettelijk maar goed dat weet je dan dus nog niet nu wel en lijkt het me heel erg logisch dat je doet wat kan om het risico zo klein mogelijk te houden

13. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben vandaag toch naar de dokter gegaan en het zijn toch waterpokken!
    Ze heeft er gelukkig geen last van.
    Zijn er ook niet zoveel

14. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wat bijzonder, ik herken het echt als hvm. Onze ha in opleiding bestempelde het overigens ook als waterpokken maar die had hij toen al gehad. :D

15. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Bij HVM zitten de blaasjes ook in de mond dus ts als je het zeker wilt weten even met een zaklamp kijken. Ik vind het ook meer op HVM lijken en de hoeveelheid verschilt per kind. Mijn kinderen hebben beide varianten (het komt voort uit 2 virussen dus je kan het 2 keer krijgen) mild gehad dus geen problemen met nageltjes etc. Wel blaasje in de mond die heel pijnlijk waren.

16. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja vind t ook nog steeds bijzonder.
    Maar omdat ze ook een in dr oksel heeft, paar op dr armen en benen vond hij het geen hvm.
    Ze doen ook totaal geen pijn, en ze krabt er ook niet echt aan.
    Ze heeft geen in dr mond of tandvlees maar wel naast dr lip en eentje op dr neus.
    En ook luieruitslag heb daarvoor antibiotica zalf voor gehad want het is echt n plek geworden.

17. kv78

kv78 Actief lid

19 apr 2011
    348
    0
    16
    ik zou toch echt zeggen hvm ziekte.
    Hier zoonlief en zelf ook gehad een paar weken terug. het heerste hier. Mijn zoontje had ook een paar pukkeltjes op onder- en bovenbenen. Hij heeft er vrij veel last van gehad en ik ook.
    Het worden dadelijk een soort blaartjes die daarna los gaan laten en over gaan in vervelling. Ik heb na drie weken nog de vervelling op mijn voeten.

Ik zou niet zomaar op het antwoord van de huisarts afgaan.
    Vriendin van mij had het eerder en daarvan dacht de dokter dat het een allergische reactie was, en toen ze blaartjes kreeg hebben ze biopten afgenomen en allerlei medicijnen voorgeschreven. een week later bleek de uitslag van de biopten gewoon hvm ziekte te zijn.
    Mijn huisarts zei meteen dat het hvm ziekte was. Ze herkende het meteen.

Deel Deze Pagina