Mijn meisje zit sinds gister enorm onder de waterpokken. Haar lipjes (van haar plassertje) zit er werkelijk helemaal onder, haar buik, rug, nek, achter de oren en onder het haar. Ze heeft er veel last van want dit is al de 2e avond en nacht dat ze niet kan slapen. Ik weet niet meer wat ik kan doen om het haar aangenamer te maken. Iemand misschien tips om haar te helpen? kan ik er iets tegen doen ofzo? want ze is echt moe maar slapen lukt niet, en ze heeft er zo last van die arme ziel. Ze is 1,5 jaar......
Hier ook een ventje van 1,5 met superveel waterpokjes, en dochterlief van 3 heeft het twee weken terug gehad. In bad met havermout in een wasmandje helpt, werkt jeukstillend. Knijp in het washandje en dep de pokjes met de witte melk. Ik gebruik ook kidsclin, dit is een schuim dat je kan smeren, zelfs als de pokjes open zijn. Mentholpoeder kan ook maar alleen er geen open plekjes zijn. Verder veel afleiding aan proberen te bieden.. Maar het is zielig he..hier ook hoor, ze wordne gewoon gek van de jeuk!
Badje met zemelen in een washandje werkte hier heel goed. Washandje goed over je kindje heen uitknijpen. En wij hadden een of ander spul (geen idee meer hoe het heet maar dat kan je bij de apotheek wel vragen) waarmee we de blaasjes moesten insmeren (deppen). Als je dit gebruikt drogen de blaasjes heel snel in en gaat de jeuk snel weg. Robyn heeft het een paar maanden geleden gehad en heeft 2 nachten heel slecht geslapen van de jeuk, ze lag dan echt met haar lichaam over het matras te schuren, daarna waren de blaasjes ingedroogt en had ze er geen last meer van. Toen zag ze er alleen nog heel zielig uit haha.
KidsClin CoolMousse: voor de verzorging van kinderen met waterpokken KidsClin is het enige vrij verkrijgbare product dat speciaal ontwikkeld is voor de behandeling van waterpokken bij kinderen. Stilt de jeuk onmiddellijk Verkoelt en verzacht direct Bevat een natuurlijke bioactieve bacterieblokker die de open(gekrabde) wondjes beschermt tegen infecties en littekenvorming voorkomt. Verzorgt en herstelt de huid
bedankt voor de tips meiden! Ze is vanacht de hele nacht weer wakker geweest steeds maar jeukend over haar bedje heen zo zielig.
Echt kidsclin gebruiken; helpt echt ontzettend goed. En idd in een lauw badje met een washandje met havermout; kan je bij wiijze van spreke wel 3x per dag doen hoor! Oja...haar in bed zo koel mogelijk weg leggen; hoe warmer, hoe meer t gaat broeien dus meer jeuk.
Apotheker wilde geen mentholpoeder verkopen. Dat mocht absoluut niet! We hebben in plaats daarvan Calendulan kinderemulsie gekregen. Vaag dat boven staat dat KidsClin het enige verkrijgbare middel voor waterpokken is?