Dochter teleurgesteld door schoencadeau (2 jaar 9 maanden). Nog meer kindjes?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Aquilegia, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nou, ik moet even klagen, hoor! Hier heeft mijn dochter voor het eerst in haar leven haar schoen mogen zetten. De reactie: Uitermate Teleurstellend…. Mevrouw had een groter cadeautje verwacht en zei dat dus ook (ik had wel 3x gezegd dat het een klein cadeautje zou zijn en dat de grote cadeaus met pakjesavond zouden komen).

Maar misschien herinnert ze zich vorig jaar nog. Toen heeft ze nooit schoen gezet, maar kreeg ze wel op 5 december ’s morgens een keukentje en nog 2 andere cadeautjes. (Ons familie-sinterklaasfeest ging toen niet door vanwege het overlijden van mijn schoonvader). Dat had ik toen bij de voordeur gezet. Ik dacht toen: kan ze er lekker de hele dag mee spelen.

Ze was niet blij met het Duplo doosje (pinguïn en ijsbeer en 3 blokjes) :(
    Ze was ook teleurgesteld dat Sinterklaas en Zwarte Piet al weg waren (had ik ook gezegd, dat ze ’s nachts zouden komen).

Ik vond het zo naar. Misschien dat het door de zwangerschap wat harder binnenkomt. Gisteren lag ik in bed met harde buiken en ik dacht: "NU komt de bevalling, op mijn vaders verjaardag en dan kan ik ’s morgens niet meemaken hoe mijn dochter haar aller-1e schoentje uitpakt. Gaat ze dat met oma doen". Ik baalde er zo van. En dan komt de bevalling niet. En ik kan erbij zijn. En dan is ze helemaal niet blij. Ze was ook nog veel te moe.... :( En werd ook ontzettend vervelend.

Gisteren was het schoen zetten, wortel erin, liedjes zingen zo leuk. En dan 's morgens helemaal niet.

Nog meer kinderen die teleurgesteld zijn? Of heb ik dat weer?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Ik had dat vorig jaar ook een paar keer met de oudste...toen uiteindelijk ook gezegd dat er dan niets meer in haar schoen zou komen als ze het toch niet leuk vond...

Het is voor zo'n kleintje allemaal nog zo abstract... Maar wel lastig, zeker als je dan ook nog eens hoog zwanger bent... :(

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Gewoon allemaal nog lastig ge begrijpen denk ik inderdaad.
    Zeker met vorig jaar in het achterhoofd.
    (Wat ik denk ik niet anders zou hebben gedaan overigens.. Zeker gezien de leeftijd.)

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon vroeg wel waar de rest van de cadeautjes waren. Maar wij konden het hem wel uitleggen, dat het nog een tijdje duurt voordat we een zak met cadeautjes krijgen en dat hij tot die tijd nog een paar keer zijn schoen mag zetten en steeds één cadeautje krijgt. Onze zoon is ook al wat ouder. Ik snap best dat het in het begin allemaal nog wat verwarrend is voor die kleintjes.

Wel sneu voor jou dat ze zo reageerde. Verder herken ik je gevoel ook heel sterk (ben nu 40+1) Ik bedacht ook ineens: wat nu als de bevalling begint in een nacht dat hij z'n schoen heeft gezet. Mijn man zat me aan te kijken zo van "dat lossen we dan wel weer op" en het zal ook vast wel loslopen. ;) Maar waar je je druk om kunt maken hè!

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Lief dat jullie zo reageren. Dank jullie wel. Doet me toch goed.

Ik ben gezien haar leeftijd niet echt boos (bij een 4-5 jarige zou ik het toch anders gevonden hebben), maar ik was wel een beetje verdrietig en zo'n gevoel van: "Ik doe het niet goed".

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat laatste ligt denk ik aan de hormonen. (Fijn hè, dat we die soms even de schuld kunnen geven ;)) Het is echt niet zo dat jij iets niet goed hebt gedaan. Ze is nog klein en ze kent en snapt het ritueel gewoon nog niet helemaal. Je zult zien dat ze het volgend jaar allemaal al veel beter snapt! Misschien zelfs al wel de volgende keer dat ze haar schoen mag zetten.

7. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen

Doe gelijk het kadootje in zijn schoen wanneer hij naar bedje is gegaan. Wat er dan ook mag gebeuren qua bevalling, het kadootje zit er in;)

Hier mag ze overigens vanavond voor het eerst haar schoentje zetten. Ze was gisteren zo moe van de intocht en ze wilde niet slapen bij opa en oma smiddags, dat ze savonds in mijn armen in slaap is gevallen en bij thuiskomst al slapend in haar bedje is gegaan

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, dat heb ik ook gelijk gedaan! Zo van, dat kunnen we niet meer vergeten als de weeën komen. 't Is meer dat ik dacht: Ik wil erbij zijn als ze het openmaakt. Maar dat viel dus tegen.

@Tupp: ik denk inderdaad dat ze het even moet gaan snappen allemaal. Inderdaad, door de hormonen (en omdat ik me er zo op verheugd had) kwam het extra hard aan. Normaal kan ik wel meer van haar hebben.

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ook een teleur gesteld kindje. Hij kwam beneden,was eerst z'n schoen helemaal vergeten. Zag hem op de vensterbank staan,pakte zijn cadeautje (een paardje/Pietje en sinterklaasje om mee te spelen) pakte het uit, zette het op tafel en vroeg beteuterd waar de pepernoten nou waren.. Liep nog terug om te kijken, vroeg het nogmaals en bleef zo treurig kijken. Het arme kind wilde gewoon 2 pepernootjes ipv een cadeautje..

(Ik wist dat hij dat wilde maar Sint kwam ook op mijn werk deze morgen en hij heeft daar dus genoeg snoep op. Ik wilde hem niet in zijn schoen dan weer zoet geven.. Maar hij is het al vergeten nu na zijn kennismaking met de Sint en piet in real live..)

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Ach ja, hier werd het onuitgepakte cadeautje opzij gegooid en stortte hij zich helemaal blij op het taai taai popje dat er bij zat. Ik zei nog 'moet je het cadeautje niet uitpakken?' en daar zei hij doodleuk 'nee' op :D. Ik zou me er op deze leeftijd niet te druk om maken hoor, het is allemaal nog wat abstract. Goede kans dat het bij de 2e of 3e keer weer wat andere gaat, dan heeft ze ook wat beter door wat de bedoeling is.

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Jemig wat verwend allemaal.. Ik verbaas me er sowieso over dat er zoveel cadeautjes in de schoenen worden gedaan, ik kreeg altijd zon zakje chocolade munten ofzo en was dan de koning te rijk. Mijn kinderen krijgen bij ons allebei een zak schuimpjes en bij mijn exman vast ook nog iets, dan is het ook goed met schoen zetten vind ik.

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Nou ja, ik denk dat je bij een kindje van twee niet direct van verwend hoeft te spreken, die snappen het gewoon nog niet zo goed.

13. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik herken het niet. E. Is blij met alles...

Denk dat het ook door je hormonen komt!

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn oudste zoon is net zo oud, ik ben van mening dat hij best begrijpt dat hij blij mag zijn met wat hij krijgt.
    Overigens reken ik het de kinderen niet aan hoor, ik verbaas me oprecht.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    mij ook hoor, nog nooit meegemaakt ook.

16. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier komt in de schoen alleen snoepgoed, of een bellenblaas, maar niets groter. Ik heb ook verteld dat de schoen kadootjes meestal chocolade is of pepernootjes.

Waren bij ouders vanmiddag en daar lagen in de houtkachel 2 chocolade sinterklazen, nou ze waren de koning te rijk, zo blij!

Dus ik den er zelfs sterk over om de schoen puur voor wat snoepgoed te houden. Gevaar bij mijn oudste is dat hij op school natuurlijk hoort dat andere kinderen wel kadootjes krijgen in de schoen.

17. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Oh en je hoeft je echt niet rot te voelen hoor! Ze moeten toch ook leren dat ze niet altijd alles kunnen krijgen wat ze verwachten.

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Ik doe juist heel bewust voor af en toe een cadeautje: al dat gesnoep vind ik - zeker voor die kleintjes - helemaal niet nodig... :)

En zo heeft iedereen zijn eigen mening en reden om te doen wat ie doet. Is het één daarmee goed en het ander niet? Lijkt me niet. :)

19. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Hier ook juist niet teveel snoepgoed erin, vaak is het toch chocolade en dat vind ik dan juist weer niets voor die kleintjes.. Hier vanochtend een goedkope dvd als cadeautjes en voor de drie groten dan wel weer een chocoladeletter, die kunnen dat wel zelf doseren...

En maar 1x in de week, alleen volgende week nog 1 keer..

Hij stond hier te juichen bij zijn cadeautje en de dvd moest gelijk aan!

20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    Hier snapte mijn net 5 jarige het ook niet. Ook teleurstelling en vragen. Dus toen uitgelegd dat de echte pakjes op pakjesavond kwamen. Toen snapte hij het wel, maar vond het evengoed jammer. Ach ja.... het is ook allemaal zo spannend.

Deel Deze Pagina