Onze kleine man is nu ruim 10 maanden oud. Heel blij ventje en groeit als kool (nu al ruim 10 kilo en kledingmaat 80-86) We zijn blij dat hij sinds 2 maandjes ongeveer doorslaapt, al is het wel steeds rond 5 dat hij al wakker wordt (of eerder) Zijn laatste fles krijgt hij rond 19 en om half acht ligt hij er wel in (is dan erg moe) Zijn ritme is momenteel: 5.00 wakker 5.30 pap van 180+6 en 5 scheppen bambix 6.30 1 boterham 8.30-10.00 slapen 10.00 fruit 12.00 broodje en flesje melk van 150+5 13.00-14.30 slapen 15.00 tussendoortje en water 17.30 aardappels, groente en soms wat vlees erbij (soms klein toetje) 19.00 fles melk 180+6 19.30 slapen We zouden het erg fijn vinden als hij 1 uurtje langer tukt (of nog veeeeeel langer maar we houden de verwachting reeel) Zou het honger zijn waardoor hij wakker wordt? Misschien toch in de avond papfles geven? Wie denkt er even mee? thank youuuu
Als je een fles geeft in bed, gaat ie dan niet verder slapen? Je zou ook nog voor een late avondvoeding kunnen kiezen als het honger is. Of je probeert idd de papfles. Ieder kind is anders, is even uitzoeken wat voor jullie werkt. Misschien is je zoon gewoon een vroege vogel en heb je pech.
Ik zou die papfles van 5.30 weglaten en dan hem gewone flesmelk 180+6 geven. En 's avonds de papfles (pyjamapapje?) geven. Misschien slaapt die dan een lange ruk door.
Heb je wel eens geprobeerd om te kijken of hij verder kan slapen of in ieder geval even zonder eten kan in de ochtend. Ik heb het altijd vertikt om voor 7 uur de dag te beginnen. Toen ze heel klein waren natuurlijk wel de nachtfles gegeven, maar dan ook echt als nachtvoeding; geen licht aan etc. Als zedan vroeg in de ochtend wakker werden nam ik ze bij me en daar sliepen ze verder. Pas vanaf 7 uur konden ze fles krijgen of nu ontbijt. Beide kinderen zijn nu zeer goede uitslapers. Niet om te zeggen datik het goed doe, want elk kind is anders. Mijn kinderen vielen ook echt in slaap bij mij in de ochtend, dat zal niet elk kind doen. Maar ik denk ook dat het gewenning is.
Ik probeer inderdaad in de ochtend te rekken...zet hem dan even in de box. Ik merk wel dat als ik zelf wakker ben en naar beneden ga met hem, dat ik ook trek krijg (al is het 3 uur in de nacht) dus misschien werkt het idd bij hem dan ook wel zo. Bij ons in bed nemen werkt niet zo goed. Hij gaat dan huilen en lopen keten...Heeft ook nog een grote broer en willen niet dat hij wakker wordt... Vanochtend was het weer 6 uur. Hij is ook in de weer met tandjes dus dat zou ook nog wel eens de oorzaak kunnen zijn
Lastig, die van mij is tussen 5/6 ook gewoon klaar wakker, voedden helpt dan niets. Ik geef me er aan toe, mijn oudste heeft het ook heel lang gehad en ging op een gegeven moment ook langer slapen.
Terugleggen, zonder eten. Het zal even geduld vergen, maar ben er van overtuigd dat het een stuk gewenning is. En zeker niet naar beneden gaan, logisch dat tie dan honger krijgt.
Vanaf 7 uur begon de dag altijd voor mij oudsten en als ze eerder wakker waren, kregen ze een speentje en aai over de bol en bleven ze nog in bed. Mijn middelste dochter heeft daar wel even over geprotesteerd, maar was drie dagen ofzo en toen was het over. Ik ging dan wel steeds terug voor speentje. Bij zoontje nu is dat verschoven naar 6.30 uur, maar dat komt omdat zijn vader dan onder de douche gaat en daar wordt hij wakker van. Dus niet helemaal eerlijk om dan te verwachten dat hij verder slaapt. Dan neem ik hem even bij me in bed. Eten is nog steeds pas vanaf 7 uur. En voor 6.30 uur wakker, dan krijgt hij speen en slaapmuziekje en dan weet hij inmiddels dat het nog geen tijd is en gaat of liggen kletsen of valt weer in slaap. Is hier een kwestie geweest van herhalen en consequent zijn.
Mijn dochter is ook altijd redelijk vroeg wakker. Hoewel gelukkig niet om 5 uur. Meestal rond 6.30. Van begin af aan hielp fles erin en weer terug niet, bij mij in bed niet. Nu helpt later naar bed niet, heb middagslaapje verkort helpt niet. Soms is ze rond 7 wakker. Ze wordt ook niet wakker van de honger, want ontbijt is pas rond 7.30. Sinds een paar maanden haal ik haar er niet voor 7 uur uit. Maar ze gaat er echt niet langer door slapen. Is gewoon haar biologische klokje ofzo. Dan kan iedereen wel zeggen wat ik zou moeten doen, maar daar doe ik dus echt niks tegen...
Hier alles geprobeerd en met 22 maand nog soms 6 uur. We gaan er nooit op werkdagen uit voor half 7 en op vrije dagen 7 uur. Ondanks dat ik haar al maanden laat liggen tot deze tijd. Ze vind dit ook prima maar is ze nooit om 7 uur wakker. Half 6 hebben we hier ook tijden gehad. Dus dat stug volhouden aan een tijd zodat ze wel gaan wennen of weer in slaap vallen komt bij mijn dochter niet voor. Ook na 1,5 uur niet. Na maanden laat ik haar maar kletsen en gaan we er in het weekend uit om 7 uur. Nu is haar wakkere tijd om kwart over 6/ half 7. Met moederdag sliep ze voor het eerst en laatst tot half 8!. Heb direct gekeken of ze nog in leven was. Ik denk zelf dat dit gewoon bij haar het ritme is. Eten, donkere gordijnen, eerder naar bed of later maakt hier geen fluit uit.
Niet eruit halen in elk geval. Evt. een klein flesje melk geven voor de eerste trek, maar wel in bed laten, licht uit, gordijnen dicht houden, weinig prikkels. Dan weer weggaan of als je dat wilt bij je in bed nemen en verder slapen. Hier trouwens met 18 mnd altijd om 6.30 wakker, maar zolang er niet gehuild wordt ga ik er niet heen.
Dat gaat hier niet werken...dan gaat hij vreselijk schreeuwen en huilen...en wordt dus mijn oudste wakker...hmm lastig
Dat is altijd het lastige. Wat bij mij werkt hoeft bij een ander nog niet te werken. En ik heb mazzel, mijn kinderen zijn nog nooit wakker van elkaar geworden
Hier een ventje van bijna 14 maanden en als hij vroeg is krijgt hij een fles bij mij in bed en een schone pamper...daarna leg ik hem weer terug in bed...ligt ie even te kletsen en daarna slaapt hij rustig verder zo'n 2 a 2,5 uur...Nu is hij het gewend als hij erg vroeg is dat we het zo doen lijkt...En dan kan mamma ook nog even lekker verder slapen...
Mijn zoontje heeft zo'n beetje precies hetzelfde ritme. Heb alles geprobeerd. Zoveel tips gekregen: - probeer slaaptijd in de avond te rekken en later naar bed, dan wordt ie later wakker - geen succes - geef hem fles in z'n bedje (zelf laten drinken), dan slaapt ie daarna verder - geen succes - negeren, dan slaapt ie vanzelf verder- ook geen succes Onze oplossing voor onszelf is dat we knuffeltjes in z'n bed hebben gelegd en nu speelt hij daar nog een half uurtje mee in de ochtend en kunnen wij iets langer nog even doezelen. Het is denk ik gewoon zijn ritme en er is niet veel aan te doen. Echt een klein ochtendmensje. Het is nu in de lente/zomer wat beter te doen maar in de winter is alles zo donker en is het iets minder goed te doen. Maargoed, alles is een fase dan maar he?
Ohja, we hebben ook wakker gemaakt voor voeding om 11 uur, ook geen succes En luier verschoont voor we zelf gingen slapen. Werkte ook niet haha. Hoop dat je voor jullie kindje een truuk kunnen vinden!
Is het kamertje donker genoeg? Hier heb ik d'r 'aangeleerd' wanneer de dag begint. Voor 8 uur wordt ze niet uit bed gehaald. Soms is ze vroeg wakker (6 uur) maar speelt dan wat met d'r knuffeltje en slaapt verder. Ze weet gewoon dat zodra mama komt mag ik eruit en anders niet. Ze gaat niet huilen ofzo maar brabbelt gewoon wat. Mocht ze wel gaan huilen dan doe ik het zelfde als ik s'nachts zou doen. Niets zeggen, aaitje over de bol en d'r knuffel met speentje geven en ik ben weer weg. Wat je kan doen is om 5 uur een klein flesje geven, 60/2 ofzo, eventueel verdund als 100/2. Daarna meteen terug in bed. Als nacht voeding dus. Dus ook niet verschonen of gezellig doen. Tuurlijk zal hij niet meteen verder slapen maar laat hem maar gewoon. Je oudste zal er (denk ik) wel doorheen slapen. En dan om 7 uur haal je hem pas uit bed en begin je echt de dag met een normale fles melk of pap en dan pas naar beneden. Kindjes kunnen geen klok kijken he.. dus zolang jij hem steeds om 5 uur eruit haalt en beneden gaat spelen (ook al is het in de box) dan denkt hij gewoon dat de dag begonnen is. Succes ermee!!
Herkenbaar! Ook hier van alle geprobeerd en niets werkte. Tot we hem savonds speeltjes in bed legden, voor wij naar bed gingen. Sindsdien speelt hij en valt vaak nog even in slaap en speelt weer verder. Ik haal hem er dan om acht uur uit.
8 uur, oei dat lijkt me heerlijk Ben zo bang dat als ik hem om 5.00 klein flesje ga geven, hij daar aan gaat wennen... Ik zal ook even wat knuffels in bed gaan leggen...weet niet of hij weer in slaap valt....ben zo bang dat zijn dag gewoon begint om 5.00 Hoe laat ligt jouw kindje 's avonds in bed?
5 uur is erg vroeg! Onze oudste is vaak tussen 6 en 7 wakker en krijgt dan nog steeds een papfles op bed, vaak gaat hij daarna nog uurtje slapen.. Tsja hij is dat nu gewend maar hij zal vast op zn 15e niet meer om een papfles vragen.. en ik leer hem dat liever aan dan om 6 uur al uit bed te gaan. Het is hier trouwens altijd dat ik een bonk hoor als hij wakker wordt, dan stoot hij zn hoofd tegen voeteneind en dan gaat de sirene aan. Heb echt wel geprobeerd hem te laten liggen maar dan liggen we anderhalf uur naar die sirene te luisteren. We krijgen allemaal meer rust als ik hem due papfles in bed geef. Ik pak hem op, geef hem een knuffel en vervolgens de fles en vervolgens leg ik hem weer in bed. Doe geen licht aan ofzo. Hopelijk lukt het je om iets te vinden wat voor jullie werkt