Dochter rare/enge slaapgewoonte

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Froetsel, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds bijna een week gestopt met inbakeren, op zich gaat het goed. Naast mij slaapt me uitstekend maar het is me dus opgevallen dat ze dus opzij wilt slapen en deken het liefst bijna tot haar haren over haar heen dus tot boven haar ogen. Snappen jullie het?

Dus het is warm en donker, kan het kwaad?
    Avond lukt het haar dus om gewoon plat te liggen dekentjes tot de schouders maar als k wil dat ze overdag slaapt moet ik naast haar liggen of de deken overhaar heen.;)

Is dat een ramp? Behalve dat t gevaarlijk is.

2. 2jees

2jees Niet meer actief

is hier ook zo.. dan slaaapt ze het lekkerst.. in haar eigen bedje durf ik dat niet. maar goed ze slaapt al een paar dagen haast niet smiddags en savonds dus wie weet wat ik nog eens doe ;)

het is niet aan te bevelen..

3. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee klopt ik ben er altijd bij maar als ze wakker wordt drukt ze de deken weg. Om nou met elke middag slaapje naast haar te slapen is ook niks ochtend doe k dat nog wel

4. 2jees

2jees Niet meer actief

dat kan mijn dochter ook al, bijzonder eigenlijk.. Tja, ik ben niet zo heel bang. als je het in de gaten houd valt het heus wel mee. aar dat is MIJN mening ;)

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze jongste sliep graag met een knuffeldoekje op haar gezicht / over haar ogen. Misschien kun je dat proberen? Zou zelf een deken niet fijn vinden... Best gevaarlijk. Of misschien kun je de kamer zelf donkerder maken?

6. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Kun je haar niet in een slaapzak leggen en dan een dun katoenen deken erover? Je hebt ook van die matten die afgaan als er geen ademhaling meer is...

7. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat doe ik ook bij mn dochtertje knuffeldoekje, maar ze wilt haar knuffeldoekje tegen d'r neus aan en het liefst deken over haar hele gezicht.

8. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb haar in een slaapzakje, met lakentje en deken ivm dat ze zo'n dermatologische pakje aan heeft ivm haar eczeem is vrij dun.
    Over haar ademhaling maak k me geen zorgen want zodra ze wakker is hup trekt ze hem naar beneden.

9. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hier deed ze dat ook, ik dekte het bedje dan ook iets lager op en ze kreeg toen een knuffeldoekje. Dat lag vaak op haar gezicht ;) ze slaapt nog steeds op haar zei met het doekje op haar gezicht,.. En nu ook met duim in de mond.. ;) super lief ziet het uit :)

10. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier was dat ook het geval toen ik inbakerde dat t knuffeldoekje over haar oogjes enz moest. Maar sinds k ben gestopt met inbakeren, wilt ze haar laken/deken over haar gezicht.

11. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Mijn oudste heeft dat ook een tijdje gehad, maar een deken vond ik toch echt te gevaarlijk. Ik gebruikte een hydrofiele luier die ik weghaalde zodra hij sliep.

12. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ik zie nu pas dat ik zei typte ipv zij hihi..

Hoe doet ze dat dan als ze geen armpjes vrij heeft om haar laken/deken over haar hoofd te leggen?
    Ik heb mijn meisje nooit hoeven inbakeren,maar omdat de deken te kort was kon ze t gewoonweg niet over haar hoofd krijgen ;)

13. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hydrofiele luier, dat ga ik eens proberen!

14. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik baker haar niet meer in, als ik ze onder de dekens wurm! komen die armpjes gewoon weer tevoorschijn en kijkt ze je echt met een glimlach aan;) '' hier zijn ze weer, kiekeboe''.
    Ik maak het bedje ook kort op, maar ze gaat woelen tot ze erbij neer valt tot de deken en lakens wat loser liggen. En als het haar niet lukt tja, huilen.

15. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ha! Een woelertje en doorzettertje :)
    Waarschijnlijk heb ik dan gewoon geluk gehad dat ons meisje gelijk in slaap viel zodra ze het bed rook :) en haar knuffeldoekje :) ze vergat te woelen ;)

16. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Hier zowat hetzelfde verhaal. Ons kleintje deed het ook. Met zijn warm, dik knuffeldeken vond ik het gevaarlijk. Hier sliep hij mee bij de oppas. Nu maak ik zijn bedje kort op en hij gooit zn knuffelkonijn op zijn hoofd :) hij bijt, tut en roept er ook vaak in. Multifunctioneel!

17. lusa30

lusa30 Actief lid

4 dec 2012
    156
    0
    0
    Ik zou er toch voor kiezen om dan alleen een slaapzak aan te doen. Eventueel met mouwen. Een slaapzak kun je ook zien als vervanger voor deken. Eventueel dan een spuugdoekje erbij die ze over haar hoofd heen kan leggen.

Deel Deze Pagina