Misschien herkenbaar en eventuele tips voor mijn zoon met pijn in zijn mond. Hij heeft hier een aantal weken last van, niet wille poetsen aan 1 kant van zijn mond, bloedend tandvlees (denk ik) bij het wel poetsen aan die kant. Hij eet wel gewoon en heeft naar mijn idee geen oorpijn. De huisarts en tandarts kunnen niets zien, wat is wijsheid?
Bloedend tandvlees wijst op onstoken tandvlees. Dan kan poetsen ook pijn doen. Dus misschien laten reinigen bij de mondhygieniste of zelf toch goed poetsen daar. Ontstoken tandvlees is namelijk gevoelig/pijnlijk. Als dit het probleem niet is heb ik geen idee. Misschien de tandarts uitgebreider laten kijken als de klachten aanhouden?
Hoe oud is hij? Doorkomende tanden/kiezen. Hier kreeg mijn dochter heel veel jeuk in haar mond/tandvlees en tanden bleek dat ze ging wisselen.
Bedankt voor jullie reacties... Hij is 3 jaar en lijkt alle kiezen te hebben en wisselen lijkt me een beetje vroeg... Aften zijn het niet... Ik dacht zelf ook aan ontstoken tandvlees maar de tandarts vondt van niet.... Vreemd he?!
Vreemd inderdaad want als tandvlees bloedt is het gewoon ontstoken. Oplossing is goed poetsen en flossen. Weet niet of dat laatste unerhaupt kan bij een kleintje. Maar daarmee zou het over moeten gaan. Of dus laten reinigen door de mondhygieniste. Dan is ontstoken tandvlees meestal ook zo over.
Mijn dochter heeft een paar gaatjes in haar gebit. Ja geef toe ze drinkt nog de fles. Gelukkig de laatste maanden heeft ze alleen nog water in de fles. Om die gaatjes te gaan oplossen ben ik nu bij een kindertandarts en waarschijnlijk word het via een narcose opgelost die gaatjes en zo. Zou naar een kindertandarts gaan.