Hoi dames, Even een praktische vraag: mijn dochter van bijna 6 maanden is bijna te zwaar voor de Beaba wipstoel die we sinds haar geboorte gebruiken. Echt een fantastisch ding trouwens want je kan hem ook hoog zetten, ze heeft de afgelopen weken haar eerste fruithapjes in dat ding gehad! Maar ja, ze is dus bijna te zwaar voor deze wipstoel maar wat stoel moet ik nu kopen? Waar hebben jullie goede ervaringen mee? Ze kan nog niet zelf rechtop zitten dus goede ondersteuning is heel belangrijk. Graag jullie tips, bedankt alvast! groetjes Rus05
Wij hebben in de overgangfase tussen 'wipstoel te gevaarlijk (ze kiepten steeds over) en 'kan zelf gaan zitten dus klaar voor de gewone stoel', even geen stoel gebruikt. Kinderen laten eten op schoot, of heel even in de wipstoel onder toezicht, en daarbuiten lekker op de buik laten liggen of op schoot zitten.
Ik zette de maxicosi bij visite en dergelijke gewoon op de grond en gaf haar zo de hapjes. Dat deed ik thuis hetzelfde alleen dan met een wipstoeltje
waarom verdiep je je niet alvast in een kinderstoeltje? wij hebben ook eentje aangeschaft waar kleine dame al vanaf 4 maanden in kon, deze kon namelijk helemaal in ligstand, maar ook iets rechter zodat ze leert zitten. Nu zit ze in de ikea kinderstoel, super handig ding! Ik had de chicco stoel, maar buiten het feit dat het heel handig is omdat deze in ligstand kan, vind ik hem nu vreselijk onhandig. En je kinderwagenzitje dan? is dat geschikt? voor te overbruggen misschien? xxx
De wipper van Baby Bjorn gebruiken wij nog steeds naar volle tevredenheid! Met eten zit ze in de Stokke met babyinzet
Hapjes in de maxi cosi? Da's toch heel gevaarlijk, zo half liggend achterover! Mijn dochter zat met 6 maanden heel goed in de lelijke ikea kinderstoel van 12 euro, met het kussentje als steun. Presies lang genoeg om even te eten, en daarna weer lekker op schoot of liggen.
nee hoor, in een wipper zitten ze ook niet helemaal rechtop... ik zou ook gaan kijken naar een kinderstoel . Hier ook goede ervaringen met de ikea stoel. Door de fijne zitvorm, kon ze er hier al snel goed genoeg in zitten voor even de hapjes...
Kan je niet een heel goedkoop stevig wipstoeltje van mp halen? Een koelstra ofzo, die heb ik hier en mijn zoontje gaat er tegenwoordig zelf zo af en toe in zitten en al is hij zwaarder dan toegestaan, er gebeurt helemaal niks mee hoor.. Als je er maar bijblijft kan dit echt wel, ik denk dat het gevaar met die van jou is dat hij omkiept als hij zo hoog kan en dat zou ik idd niet aandurven. Maar zo'n oerdegelijk stoeltje kan je best wat langer gebruiken voor die paar minuten per dag hoor. Edit: deze heb ik in een ander kleurtje, je kan de bekleding uitwassen, denk dat je hier echt nog wel een poos wat aan hebt. Marktplaats.nl > Wipstoeltje Koelstra Zwart/Aluminium - Kinderen en Baby's - Wipstoeltjes Zou trouwens niet voor nu al in de kinderstoel kiezen, het is niet voor niks dat het echt afgeraden wordt tot je kindje zelf goed kan gaan zitten en even blijft zitten.
Lisa ging ook al snel in de kinderstoel nu ze niet meer in de wipper wil. De stoel van ikea is super ze kunnen er met het kussentje al super snel in zitten.
Hoe zwaar is je kindje dan? Mijn dochter van 6 maanden weegt nu ruim 8 kilo en kan nog wel even in haar wipstoel hoor,die gaat tot 13 kilo. Anders idd even in de ikea kinderstoeltje,daar zitten ze ook redelijk in. Grotere wipstoeltje kopen heeft denk ik geen zin meer. Ik heb juist dit keer het gewicht wat het stoeltje aankan nagekeken omdat mijn zoons met 6 maanden al dik 12 kilo wogen.
Mijn zoontje zat na zijn eerste verjaardag nog weleens in de wipstoel. Hij woog toen zo'n 10 kilo. Hij klom er zelf in hoor, wij hadden het ding gewoon nooit opgeruimd. Hij gebruikte het ding toen als hobbelpaard .
haha hier ook maar wat een plezier voor die 12,-! Ze zit er al vanaf 6 maanden in met kussen en inmiddels al een paar weken zonder.
Ik heb ook de ikea kinderstoel met verkleinkussentje. Vind het ook ideaal,is makkelijk schoon te maken,is licht als je hem tilt,en je kan hem meenemen omdat je hem zo uit elkaar kan klikken. En ze nemen niet veel ruimte in beslag oke is maar 1 stand,maar dit is enkelt om te eten en hup er weer uit en spelen met speelkleed op de grond.
Tot 6,5 maand in de Koelstra wipper, da's echt een stevig ding! Toen kon hij in de Stokke met babyinzet en zijn we gaan bijvoeden. Bijvoeden met je nooit doen in mc of wipper, dat is gewoon gevaarlijk. Tot die tijd rechtop op schoot.
Onze dochter zit nog steeds wel in de wipstoel niet omdat het van ons moet maar dat doet ze zelf... Hij staat hier nog beneden omdat de 2 kindjes van mijn vriendin hier geregeld een ochtendje zijn en haar jongste is 6 maanden oud. Soms zitten ze er ook samen op (kindje van 2 jaar en die van ons is 1 jaar) maar dat ding kan er nog steeds tegen en buigt niet door.
Mijn dochter van 2 jaar en 9 maanden duikt ook nog wel eens in de wipstoel (als ze televisie ligt te kijken bijvoorbeeld ), kan in die van ons wel. Zij weegt 13,5 kilo. Wij hebben een "kees".
gewoon een goede stoel kopen zou ik zeggen, zo eentje die lelijk en plastic is maar wel wat functioneel is die kan je verstellen in hoever naar achteren, is op goede hoogte, veiliger dan een wipstoel (als ze te groot zijn kunnen ze alle kanten op wippen , incl het kantje) dus gewoon een goede stoel kopen denk ik CHICCO POLLY 2-IN-1 ZANZIBAR HOGE STOEL test prijsvergelijking prijs vegelijken CHICCO POLLY 2-IN-1 ZANZIBAR HOGE STOEL - België zoiets bv of gewoon een stokke met babyzitje gaat ook prima..
Wij hebben de ikea stoel maar Lem gaat nog vaak in de wipstoel tijdens eten. Ik zet dan de stoel klem tussen de salomtafel en de bank Lem erin en klaar omvallen kan hij dan niet.
Dames, bedankt voor al jullie reacties! Sorry dat die van mij even op zich liet wachten, had het heel druk op mijn werk. Ik zag wat vragen/opmerkingen voorbij komen: - de wipstoel die ik nu heb is van Beaba en gaat tot 9 kilo - I zit niet achterover in de wipstoel als ik haar een hapje geef, je kan dat ding bijna helemaal rechtop zetten - I is zondag 6 maanden en weegt nu ongeveer 8 kg bij ongeveer 70 cm. Als ik het zo lees, is de Ikea stoel heel populair. Op mijn werk ook wat rondgevraagd en daar is de triptrap van stokke heel populair. Een stuk duurder natuurlijk, toevallig iemand die met allebei de stoeltjes ervaring heeft?