slechte slaper

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door eefke, 3 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eefke

eefke Lid

14 nov 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een dochtertje van 2 jaar en 3 maanden. Sinds een tijdje slaapt ze slecht in en wordt vaak snachts wakker (volgens ons vooral sinds ze naar kinderdagverblijf gaat) . Het wordt steeds moeilijker dit vol te houden!
    Ze is ook heel eenkennig momenteel, voornamelijk naar 1 ouder toe, tenzij deze er niet is. Dan is ze eenkennig naar een vertrouwd persoon.
    KDV raadt aan haar vaker dan 1 ochtend te laten kijken om sneller te wennen. Is dit aan te raden?

2. Manoya

Manoya Niet meer actief

1 ochtend KDV/gastouder kan inderdaad wel weinig om echt aan de leidsters/groep/kinderen te kunnen wennen bij sommige kinderen, maar of het de problemen thuis oplost, betwijfel ik.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ligt aan kind.
    Hier dochter gaat va 15mnd 1 dag per week. Ging gelijk goed en ze kent echt alle kinderen per naam en wie wat. Soms wissel ik dagen en gaat ook gewoon goed.

Ik zou indd gewoon 2 ochtenden doen maar dan psz wellicht goedkoper en beter alternatief: is meer leeftijd en ouder geen babys meer waardoor ze zich beter kan ontwikkelen en aanpassen.
    En wat je beste kan doen is voor slapen gaan nog dag doornemen hoe ze deed wat ze deed daar, met wie speelde etc.
    Vraag leidsters wat fotos te maken dan kan je dat ook gebruiken.
    Misschien is leuk om met haar meer dingen doen zoals: ballet, peutergym, muziek op schot etc dat ze went aan onregelmatige dagen.

4. eefke

eefke Lid

14 nov 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor de tips!
    Gaan we proberen!

Deel Deze Pagina