Mijn dochter heeft de waterpokken. Nu zitten ze ook op haar hoofdhuid, en ze heeft een behoorlijke bos haren. Wat kun je daar tegen de jeuk doen? Voor het lichaam zelf heb ik al diverse dingen gevonden, maar niet voor op de hoofdhuid.
je kunt wecesin poeder van weleda erop proberen te strooien. Dit is eigenlijk bedoelt voor het indrogen van het naveltje maar ook heel goed bruikbaar voor waterpokken. Het poeder verzorgt en ontsmet de plekken maar vooral zorgt het ervoor dat ze snel indrogen waardoor de jeuk minder wordt.
Dat wordt dan wel een erge knoeiboel denk ik. Ze heeft best wel lange haren.... Tot nu toe heeft ze nog niet veel jeuk, dus hopelijk blijft het zo.
Je poedert het natuurlijk ook alleen op de hoofdhuid en het overtollige poeder schud je gewoon uit d'r haren...maar hopelijk krijgt ze geen jeuk idd.
Hier een mannetje onder de waterpokken en die doe ik elke avond in bad met een dichtgeknoopt washandje met daarin havermout. Dat knijp ik ook gewoon uit over z'n haartjes en het lijkt goed te helpen! Ik zie hem er niet aan brabben terwijl hij flink wat plekjes tussen de haren heeft. Het is echt zo'n middeltje uit oma's tijd maar ik hoor van meer dat het super werkt. En z'n haartjes worden er niet vies van. Voor z'n lijfje heb ik ook anders spul er bij gehaald, van die kidsclin. Oh ja, havermout kun je gewoon bij de supermarkt halen. Kost bijna niks.
Hier ook een dame met veel lang haar en ze had wel 50 pokken op haar hoofd. Inderdaad twee keer per dag in een badje met havermout en goed haar haar ingesmeerd met een spulletje wat uit het washandje komt. En ze heeft veel bij me gezeten en dan wreef ik zachtjes over haar hoofdje. Maar het blijft zeuren en heel vervelend...