Hoi allemaal! Wij gaan in juni op vakantie naar Bulgarije, en daar is het toch wel redelijk warm en zonnig tegen die tijd (hopen we ) Ons zoontje Noah (tegen die tijd 2,5) is een echte bleekscheet en heeft vuurrood haar. Nu weet ik dat je een kleintje natuurlijk niet op het midden van de dag in de zon moet laten, en liefst sowieso niet in de directe zon moet laten spelen, hoedje op moet etc etc... Maar nu vroeg ik me af; wat is nou een fijne, goede zonnebrand voor zo'n bleek kindje??
Ik ben nogal 'panisch' voor huidbeschadiging door zonnebrand, dus heb altijd factor 50+ gesmeerd. Deze zomer ga ik voor mijn oudste (dan 3 jaar oud) voor het eerst factor 30 gebruiken; mijn dochter mag nog zeker een jaar spierwit blijven wat mij betreft. Ik ben zelf erg tevreden over La Roche Posay. Dit is een hypoallergene creme (zoontje had eczeem, dus dat was voor hem noodzakelijk). De creme is dun en goed smeerbaar. Vorig jaar heb ik ook Ambre Solaire kids gebruikt. Ook daar reageerde zijn huid goed op, en ook die vond ik prima smeerbaar. Beviel ook goed bij m'n babydochter. Voor bij het water heb ik overigens goede ervaringen met van die UV50 zwempakjes. Scheelt een hoop gesmeer... Een t-shirtje is natuurlijk ook prima om in te spelen, maar die stoffen laten vaak toch wel wat door. En als ze nat worden, kunnen kinderen daar enorm in verbranden.
Onze roodharige dochter deed het goedop de zwitsal zonnebrand factor 20. Een drogistmedewerker vertelde dat boven de factor 20 puur geldklopperij is omdat een hogere bescherming niet bestaat, maar de consument dit graag wil. Ook moet je elk jaar nieuwe kopen, eenmaal open is het een jaar houdbaar en doet het zijn werk niet meer goed.
ow dat van een jaar houbaar zijn wist ik niet! Goed dat je het zegt dan moeten wij tegen die tijd een nieuwe fles kopen hhihihi. xxxx
Ik ben zelf erg bleek van mezelf maar met factor 20 verbrand ik gewoon en met 30+ niet, dus daar zit wel verschil in volgens mij. Het is idd maar een jaar houdbaar. Hier ook een bleek kindje dus het wordt voorlopig +50.
Ik merk zelf ook wel echt verschil tussen 20 en 50+ hoor. 50+ is echt een sunblock, met 20 verkleur ik nog. Zonnebrand is idd beperkt houdbaar, als je er niet meer dan één jaar mee doet zit je aan de veilige kant. Dat wil je voor je kindje natuurlijk ook. Als ik toch nog wat van vorig jaar heb, gebruik ik dat zelf. Mijn huid is toch iets minder teer dan die van hun.
hier hetzelfde ik gebruik wel die van vorig jaar de factor gaat altijd achteruit zelf gebruiken wij de glasachtige gel van p20 is supergoed spul en echt maar 1 keer smeren per dag half uur voor je de zon ingaat
Nou daar zweer ik dus ook bij! Dochter is in en in wit, roodhaar en we die verbrand dus echt niet met dit spul! Niet goedkoop, maar je doet er wel lang mee. 1x smeren in inprincipe voldoende, maar toen we in Spanje waren smeerde ik na dr middagslaapje altijd nog een keer.