Help normaal zou ik blij zijn dat de waterpokken heerst je kan er maar vanaf zijn denk ik dan. Maar nu vertrekken we 1 januari naar Spanje voor een week. Iemand ervaring met wel of niet besmet? En hoelang duurt de waterpokken totaal? De incubatie tijd is 10-21 dagen dus net rond de vliegperiode.. Met ingedroogde pokken mag je wel vliegen heb ik begrepen maar als die dus net plekjes krijgt niet grr baal baal
Je mag met waterpokken niet vliegen. Ingedroogd of niet. Het piloot beslist en hier had docht hvm ziekte die zag uit als waterpokken nou we zaten zelfs met dokters verklaring op beslissing van piloot te wachten. Gelukkig konden doorheen. Waterpokken is 6wk besmettelijk geloof ik. Maar hoeft niet dat je dochter dat oppikt. Hier 1x met kindje die waterpokken had en 1x in kdv dag geweest en toch het niet opgepikt. Succes is echt naar zo vlak voor de vakantie;(
Wat ik lees is dat je met een doktersverklaring een onafhankelijke arts, gewoon mag vliegen. Wij vliegen met Transavia en het mag dus gewoon .maar de kans dat ze dan al ingedroogd zijn en dus niet meer besmettelijk lijkt me niet groot
Nogmaals dat hangt puur af van beslissing van de piloot. Je geeft verklaring bij de inchecken en daar geven ze het door aan piloot en hij mag beslissen ingedroogd of niet. Want het g Heb je geen verzekering?
Reizen met baby's, wat zijn de regels? - Schiphol Zie laatste alinea! Doktersverklaring dus, maar hoop dat je het niet nodig gaat hebben!
Ik lees nergens iets over een piloot?? Ook de klantenservice verteld me net dat dokterverklaring alleen genoeg is. Tuurlijk hebben we een annuleringsverzekering maar ik ga liever gewoon op vakantie
Ik zeg je mijn ervaring waarbij we niet eens wisten dat ze konden hij weigeren. En waarbij ze niet eens waterpokken had. En waar ze verklaring had dat het hvm ziekte was. Daarbij zei ik ook op receptie dat is toch geen waterpokken. Ze zeiden dat in alle gevallen beslist de piloot. Was onur air. Staat ook niet op de site over piloot en toch werd het nadrukkelijk gezegd dat als piloot verklaring goedkeurt dan mag dat. Ik denk dat het risico wat daarbij is draagt piloot tijdens vlucht, daarom. Aangezien hvm ziekte super besmettelijk is vond in juist dat je beter met waterpokken kan vliegen dan ermee. Ik denk dat in jou geval kijken ze naar verklaring en wie vliegt mee als er zwangere zijn of babys die het niet hadden bijv is mogelijk dat ze zoiezo weigeren anders kan dat persoon vliegmaatschappij aanklagen. Ook denk ik kijken ze hoe vol het is en waar jullie komen zitten: we kregen hele rij bijvoorbeeld. Ze hebben dus 6 stoelen ons gegeven hihi ja dochter zag vreselijk uit maar toch ik dacht is toch stom alsof dat helpt verspreiding tegen.
Doktersverklaring of niet, ik vind gewoon dat je niet vliegt als een kind zo besmettelijk is. In dit topic lees ik alleen maar doktersverklaring halen. Nergens staat wat erin het belang van het kind en anderen is. Mijn beide kids hebben het gehad, een is er doodziek van geweest. Als ik toen had moeten vliegen.. echt zielig.. en daarnaast wil je toch geen andere mensen aansteken als deze nog niet ingedroogd zijn? Vorige week vroeg iemand op het forum of ze naar een sesamstraattheater zou gaan met waterpokken. De meesten zeiden nee en ze is ook niet gegaan. Ik vind nog altijd dat je zoiets niet doet om anderen aan te steken of het nu om een theater of vliegreis gaat' Maar gelukkig dat meningen verdeeld zijn en ieder zijn eigen mening, gelukkig dat wij het gehad hebben. Had er niet aan moeten denken dat toen wij 5 weken op vakantie gingen vorig jaar en er iemand met nog open blaasjes in het vliegtuig zat. Hadden wij misschien wel een feestje gehad op vakantie. En nogmaals, je kunt overal besmet raken, maar je wilt niet bewust anderen besmetten. Maar dat is mijn mening.
Volgens mij lees je niet goed. Je krijgt een doktersverklaring dat je kind NIET MEER BESMETTELIJK IS! niet dat je kind de waterpokken heeft want tijdens de besmettelijke periode mag je natuurlijk niet vliegen
Waterpokken zijn c 6wk besmettelijk vanaf moment van contact Hvm bijvoorbeeld blijft 11wk besmettelijk maar is zo vreselijk besmettelijk dat het geen zin heeft om nergens te gaan en niets te doen want is russische rulette: 1 op 10 volwassene krijgt dat en 1 op 4 kinderen. Gelukkig is seizoensgebonden en meeste kinderen hebben niet zo erge geval als we hadden. Ik heb toen op vakantie met haar niet naar zwembadgehad omdat het echt als krentenbaard uitzag maar er waren veel kinderen al besmet waarbij het niet zo uitzag en zelds zonder sympthomen die dat via zwembad kregen dus dat ze niet ging was niets uitgemaakt. Ze kreeg het gelijk 1e dag vakantie vua zwembad en pas dag 5 sympthomen.. Je kan naar vliegmaatschapij bellen om zeker te vragen wat moet op verklaring staan etc. Overigens weet ik niet of ze dat geven of dat een andere is maar mijn man moest keer hebben verklaring dat hij buikgrip had van huisarts maar dat kon niet want is algemene landelijke regel dat ha geen verklaringen doen. Miss met vliegreis is anders maar ik zou alvast gaan vragen. Overigens miss worden je kind niet ziek geen paniek en als wel is miss wel zo erg dat je zelf nergens wil. Ik zou indd pas vliegen als alles goed is met pokken en niet meer besmettelijk maar dat is logisch lijkt mij. Als ze al dicht zijn dan ziet dat ook anders uit als ze open dus mensen zullen niet erg schrikken. Stel word ie besmet gebruik dat uitdrogingslotion bijv. A derma met giede vocht inbreng dat helpt echt veel sneller genezen zonder littekens.
Waterpokken zijn niet 6 weken besmettelijk. En als een kindje uitgedroogde waterpokken heeft ziet het er alsnog wel ernstig uit. TS, het is nu gewoon even afwachten, meer kan je niet doen. De blaasjes zijn er meestal 2 tot 3 dagen.
Mn moeder hamert er op door hem nu niet naar psz te doen want stel dat die nu nog niet besmet is. Ik lees overal onzin wat zouden jullie doen?
Even vraag...hoe lang is jouw kind niet naar de psz geweest, en is het sinds vandaag bekend dat er waterpokken zijn? Als jouw kind bvb maandag geweest is, en morgen weer zou gaan, is de kans aanwezig dat hij maandag gewoon al besmet is. Het kan ook zijn dat hij maandag "overgeslagen" is. Mij werd trouwens verteld dat waterpokken enkel besmettelijk zijn korte tijd voor wij ze zien, en dan de natte periode. Zodra ze opgedroogd zijn zijn ze niet meer besmettelijk, en de natte periode duurde echt maar een weekje.
Grote kans dat het nu rondgaat op de psz en als hij nog niet besmet is, is de kans groot dat dat nu dan alsnog gaat gebeuren. Kans is nu echt wel een stuk groter. Toen Lisa waterpokken kreeg waren er in de maand een stuk of 4 kindjes in de klas die het kregen (de rest had het waarschijnlijk al eens gehad )
Dat waterpokken 6wk besmettelijk zijn klopt wel denk ik want is incubatietijd inbegrepen. Dochter namelijk had varicella vaccin en is dus 6wj besmettelijk daar stond nadrukkelijk dat ze niet in contact mag komen tot 6wk na vaccinatie met zwangere babys etc Misschien is met vaccin anders maar lijkt mij niet want is hetzelfde besmetting alleen dan in hoge concentratie. Maar als ik tel max tijd 21 incubatieperiode-13dagen blaasjes open. Tot alles meegenomen is tocht wel 5wk
Maar even opgezocht, aangezien 6 weken mij erg lang leek. Kopie: Waterpokken is heel besmettelijk vanaf 2 dagen voor het optreden van huiduitslag totdat alle blaasjes een korstje hebben (meestal uiterlijk 7 dagen na het ontstaan van de blaasjes). Dat zou dus ongeveer 9 dagen besmettelijk zijn.
Manlief wil ook dat ik m thuis hou. Hij gaat normaal 3x per week en 1 kindje had vorige week de pokken. Verder nog geen meldingen geweest.
hoe meer kindjes besmet worden hoe groter de kans uiteraard. Ik lees idd over de dokterverklaring, ik vraag mij wel af hoe geldig dat op moment supreme nog is. Mocht er onder de andere passagiers een heel bezorgde ouder met een klein babytje zitten of een zwangere vrouw en die doet heel moeilijk, dan ben ik eigenlijk benieuwd hoe zwaar die doktersverklaring geldt of dat ze je alsnog niet mee laten vliegen?
De doktersverklaring mag max 7 dagen oud zijn, maar neem aan dat je pas gaat als de pokken echt ingedroogd zijn dus dan ben je al aan t eind en dat is toch wel minimaal 24 uur voor je gaat vliegen denk ik..