Waterpokken op psz, en over 2,5 week naar spanje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tweekids, 15 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gusto

gusto Niet meer actief

Ik zou hem thuis houden.

Wij vliegen zondag voor de feestdagen naar Nederland en ik houd zoontje deze hele week thuis van de psz (gaat normaal elke ochtend). Dochter gaat wel gewoon, maar hij is zó vatbaar voor vanalles, wil echt niet met oorontsteking in het vliegtuig zitten.

Met het risico op waterpokken zou ik beide zéker thuis houden.

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik hou m thuis. Hij is afgelpen maandag wel geweest maar wie weet toen niet besmet geraakt. Nu duimen! :)

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.262
    16.646
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Met actieve waterpokken mag je inderdaad niet vliegen.Vrienden van ons kregen er destijds mee te maken.Hun dochter van toen ruim 2 jaar kreeg tijdens hun vakantie in Griekenland de waterpokken maar ze konden dus mooi niet terug naar Nederland op de dag van vertrek.
    De reisorganisatie heeft het netjes opgelost door ze een aantal dagen kado te geven en toen de plekjes gingen indrogen moesten ze inderdaad aldaar bij een arts een verklaring halen dat ze niet meer besmettelijk was.
    Later konden ze er wel om lachen maar toen ze daar waren was het echt niet prettig.Dochter was echt beroerd van de waterpokken en dan ben je liever gewoon thuis.Bij hun heerste het inderdaad op de creche en het was steeds hun deur voorbij gegaan maar 2 dagen voor vertrek werd ze hangerig en 1 dag voor vertrek zat ze vol met blaasjes.
    Waterpokken in niet 6 weken besmettelijk.
    1 week voor het uitbreken en wanneer de blaasjes actief zijn.Dus max 2 weken.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.262
    16.646
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier heerste in het voorjaar op de creche ook de waterpokken.Bij de jongste duurde het ook vrij lang voor ze echt werd besmet.
    Maar als kindjes daar echt met actieve pokken rondlopen dan gaat het snel en kun je binnen 2 weken pokjes verwachten.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Nee t kindje is niet met pokken op school geweest dus misschien dat een meevaller??

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    We gaan trouwens naar mn vader (woont in spanje) dus zitten niet in een hotel ofzo. Verkopen ze die lotion enzo ook in spanje? Of zal ik dat vd zekerheid hier kopen en meenemen?

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    #27 Tweekids, 19 dec 2014
    Laatst bewerkt: 19 dec 2014
    Inmiddels heeft meneer 38,2 en begint hij met hoesten. Dus ben er bang voor :( Hopelijk net voor Spanje beide kids er van af! Iemand enig idee hoe snel na de eerste symptomen de plekjes komen?

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Oh nee :(( wat jammer...
    Miss is gewoon verkoudheid..

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    lets hope so ! Maar t is wel erg toevallig :(

10. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL

Oei hopelijk valt het mee. De plekjes beginnen toch wel met een week hoor. Neem Kidsclin mee dat helpt goed. Overigens hoeft je kind niet vol te zitten hoor. Mijn oudste had welgeteld 5 pokjes. De jongste zat daarentegen vol.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kan ook verkoudheid zijn hoor, het heerst hier wel in ieder geval, Lisa heeft het ook en koorts. Bij de waterpokken hebben ze nooit gehoest (Eva wel veel overgegeven helaas).

Eva begon met overgeven, Lisa met de blaasjes (was veel minder ziek dan Eva), dus het begint niet altijd op dezelfde manier. Hoop dat het mee gaat vallen! De dag na het eerste overgeven kreeg Eva volgens mij blaasjes.

Oh havermout badje (havermout in washandje doen) werkte hier erg goed!

Deel Deze Pagina