Gelukkig! Wel raar dat de huisarts je niet wil inenten. Momenteel heb ik spuit 1 vd 2 gehad, ik heb helaas geen antistoffen... Ik ben in mijn zwangerschap getest ivm in aanraking komen met waterpokken en heb toen halsoverkop een antistoffenspuit gekregen zodat de baby (en ik) geen risico liepen. Dat was geen pretje! Vooral de constante angst dat je het later opnieuw/alsnog op kan lopen!
Als je het zelf betaalt wil je HA het hoogstwaarschijnlijk wel gewoon geven. Volgens mij kost het vaccin iets van 70 euro. Misschien iets om over na te denken, mocht je het geld hebben en echt graag beschermd willen zijn. Overigens moet je het na 7 jaar opnieuw laten zetten geloof ik. Sorry, spuit 11... zie dat het al niet meer relevant is
Fijn zo'n topic! Heb zelf ook nog geen waterpokken gehad. Zal mijn huisarts ff aan zijn mouwtje trekken 😁
Mijn dochter had de waterpokken en ja hoor een paar dagen later ontdekte ik bij bij ook beginnende blaasjes gelijk naar de huisarts en heb een anti virale kuur met pillen gehad om het tegen te houden het heeft niet doorgezet maar ben wel even wat zwak geweest.
Even een vraag. Tijdens mijn zwangerschap is er bloed geprikt om te kijken of ik de waterpokken heb gehad. Daaruit bleek dat ik ze niet heb gehad. Betekent dat dat ik dus niet beschermd ben toch? Ik hoef dan die ene test die hiervoor staat aangegeven niet meer te doen?
Of je moet ze na die tijd toch ongemerkt nog hebben gehad, maar dat lijkt me niet op volwassen leeftijd. Mocht jouw huisarts je het vaccin niet willen geven, dan kun je terecht bij de GGD in jouw buurt. Succes
Ik heb waterpokken gehad toen ik 15 was. Niet echt volwassen leeftijd maar wel een stuk ouder dan de meeste die het krijgen Had alleen maar last van puisten, verder niks.
Mijn man heeft ze 2 jaar geleden gehad. Hoorde ook alleen maar verhalen over hoe ziek volwassenen er van worden.. Maar het viel ontzettend mee! Ja, hij zat van top tot teen onder de blaasjes en ja dat jeukte verschrikkelijk. Ook voelde hij zich belabberd. Maar het was niet zo erg als dat de meesten beschreven. Dus het hoeft niet bij iedereen heel erg te zijn. Maar goed, je hebt wel de antistoffen dus sowieso geen reden tot paniek! Fijn!
Heb ik nagevraagd, mijn huisarts zei dat volwassenen het niet ongemerkt gehad kunnen hebben. Je hebt dus nog steeds geen antistoffen!
Het vaccin kost mij 51,60 (x2 = 103,40) en het werkt volgens de documentatie 7-10 jaar, in de praktijk blijkt dat het meestal om een 9-10 jaar lange bescherming te gaan.