Ik zou nooit zo'n party houden, maar ik baal er wel van dat mijn 7 jarige dochter het nooit gehad heeft. Ik zelf ook niet en zwanger werken in de kinderopvang is dan wel erg spannend.
Ik heb het niet opgezocht, maar was wel blij toen mijn oudste ze 2,5 week geleden kreeg en ben blij dat de jongste er nu achteraan gaat. Hoe ouder hoe meer last zeggen ze, dus ben blij dat we het nu achter de rug hebben.
De oudste met ruim 3,5 jr, heerste op de peuterspeelzaal. Was er niet heel ziek van. De jongste drie week na de oudste, hij was toen 6 maanden oud, heeft er 5 dagen mee in het ziekenhuis gelegen. Hij heeft het zo erg gehad, dat ie ze waarschijnlijk niet weer krijgt.
Oudste was 2,5 jaar en het kwam echt heel ongunstig uit toen ze ze kreeg (jongste lag in het ziekenhuis en daar mocht ze dus niet meer naartoe). De jongste heeft het met 4 jaar gehad. Ging naar het kinderdagverblijf voor die tijd en daar heerste het elk jaar wel maar daar dus nooit opgelopen. Oudste was er trouwens heel ziek van, de jongste nauwelijks. Ik heb het trouwens nooit opgezocht, want hier gingen ze al naar een kinderdagverblijf waar de kans heel groot is dat ze het oplopen. Bij 3 jaar en geen kinderdagverblijf zou ik het misschien wel opgezocht hebben. Met net 1 jaar niet, zo zielig als ze het dan krijgen want je kan ze niets uitleggen.
Dochter heeft het 2 of zelfs 3 keer gehad. Ook al twee keer gordelroos gehad. Zoontje was 13 maanden en echt heel heel ziek er van geweest was zo zielig. Hij was de laatste van zijn groep op het kinderdagverblijf. Vond het vreselijk. Hoge koorts , helemaal onder zitten echt overal zaten die krengen. Mijn neefje kreeg het vorige maand (15 maanden oud) en die heeft er echt geen moment last van gehad dus dat kan ook
Hier sinds vandaag de oudste waterpokken. Ze is 4, niet bewust opgezocht. Heerst ook niet dat ik weet hier in de buurt op het moment.
Hier 4 & 6 toen ze het kregen. Heb t nooit opgezocht, maar ze hebben dan ook 4 waterpok-invasies op het kdv overleefd zonder besmet te raken Nergens last van gehad, ik heb maar liefst een heel bultje een keer in moeten smeren, verder geen kik gegeven.
Zolang de blaasjes nat en bol zijn, is het besmettelijk. Pas als ze ingedroogd zijn is besmetting voorbij.
Ben je nu zwanger? 😘 Hier kregen ze het via school vorig jaar. Ik vond het wel fijn dat het spontaan kwam de jongste was er met 2 jaar, toch echt flink ziek van!
Mijn oudste twee hebben het pas gelden gehad. En ze hadden geen slechter moment kunnen uitkiezen. 1 van mijn meiden was bij de oppas in aanraking gekomen met een kindje met waterpokken. Een dag later beviel ik van mijn jongste. 5 weken te vroeg en ze heeft op de Nicu gelegen. Mijn twee oudste kinderen mochten daarom niet hun babyzusje zien. Omdat ze nog niet de waterpokken hadden gehad. Toen onze baby een paár dagen thuis was, kreeg de middelste de waterpokken. 2 weken later de oudste. Gelukkig heeft de baby niks gekregen! Ze was nog beschermd door antistoffen van de zwangerschap en ik geef bv. Goddank! Ik moet er niet aan denken dat mijn prematuurtje de waterpokken had gekregen. Het voordeel is dat als zij het krijgt, de twee oudste het al gehad hebben.
Joe wij hebben ze ook! Tenminste onze dochter. Ik wist dat een kindje van de go het had en zij vinden elkaar nogal lief.. prima het is nu even jammer voor d'r. Ze heeft ze nu een week of 2 dus al weer aardig op zijn retour! Blij dat we daar vanaf zijn!
Mijn oudste was 1, mijn middelste 2 (2 week voor een vliegvakantie) en mijn jongste heeft ze nog niet gehad. We hebben voor hem binnenkort een afspraak om hem in te laten enten. Met de oudste 2 zou ik rustig een waterpokken party hebben gehouden, maar ik heb liever niet dat onze jongste het nog krijgt. Hij zit al onder de littekens door zijne eczeem en door allergische reacties op insecten, zou het erg sneu vinden.
Hier hebben ze het allebei in december gehad! Eerste de oudste (halve peuterspeelzaal had waterpokken ) En daarna kreeg de jongste het ook. Ze zijn er beide niet echt ziek van geweest, de jongste heeft er helemaal geen last van gehad, de oudste had wat last van de jeuk maar viel allemaal reuze mee.
Oudste met vakantie in Griekenland, hij was toen 16 maanden. Vreselijk veel last van gehad, arme manneke. De jongste heeft het nog niet gehad en omdat ik het zelf mogelijk ook nog niet heb gehad, wil ik dat momenteel graag vermijden. De vk maakte zich geen zorgen omdat ik de oudste heb verzorgd, dus waarschijnlijk wel antistoffen heb, maar ik hoef het niet zo nodig uit te proberen.
mijn dochter heeft het gehad toen ze 3 was en mijn zoon toen hij nog geen 1was. (via zn zus) we hebben het niet bewust opgezocht. nu waait het ook weer rond maar voor mij hoeft het nog even niet mijn jongste is nog geen jaar en dan bestaat de kans dat hij het nog een keer krijgt. ik ga het nu niet ontlopen, maar opzoeken doe ik het ook niet. het komt zoals het komt.
Haha, ik vind het echt super grappig, een waterpokkenparty! Ik wil ook zo'n feestje, maar dan liefst als de kleine man een jaar of 3 en uit de luiers is. Bij zijn grote zussen lag toen echt de hele onderkant open en dan die zure urine er steeds overheen...brrrrr!
Ik ben benieuwd of ze ze gaat krijgen. Ik was daar 3 weken eerder ook al en toen was zijn zus niet fit.. 2 dagen later had zij waterpokken en Annabel haar vriendje heeft ze dus van zijn zus gehad.. We wachten het maar af.
Oh ik wil langskomen! Het is niet zeker dat ik ze zelf heb gehad (dat was leuk toen ik zwanger was)En voordat zich een tweede aandient wil ik wel dat zoonlief ze heeft gehad. Maar een aantal kinderen hebben het op de opvang nu al gehad maar hier nog steeds geen pok te zien haha. Terwijl hij ALLES oppakt, elk verkoudheidje etc maar de waterpokken. Nope.
Oudste heeft het 2x gehad. 1e keer op zijn eerste verjaardag, 2e keer uhmmmm ergens toen hij 3 was. Jongste heeft het nog niet gehad en mag nu wel even wachten. Na 11 april (operatie gepland staan) mag het weer