Waterpokken party..

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door RSL, 21 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Gister zijn de waterpokken begonnen.
    Ze besloot ook maar gelijk om voor het eerst te gaan staan in de box. En aan tafel en aan de verwarming enzo...

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Volgens mij heeft jouw kindje wel een "mooie" leeftijd voor waterpokken. Mijn oudste was ook zoiets. De jongste was nog een stukje jonger en zat net voor haar eerste verjaardag. Je kunt het beter maar achter de rug hebben wat mij betreft. Ik heb het nooit actief opgezocht, maar ben kindjes met waterpokken ook zeker niet uit de weg gegaan.

Overigens bleek mijn jongste waterpokken te hebben op het moment dat we nét op een lange nachtvlucht zaten. Toen we instapten was er nog niets aan de hand- toen we uitstapten zat ze eronder. Ik voelde me achteraf heel erg schuldig en heb de stewardessen gelijk ingelicht toen ik het doorkreeg. Ik hoop maar dat ze niemand kwetsbaars heeft aangestoken. Maar het laat maar even zien hoe weinig controle je er soms over hebt en hoe snel het kan gaan.

3. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Mijn dochter 4, heeft ze nu. Ook op het kdv gezeten en bij kinderen geweest met waterpokken. Toch nu pas gekregen. Stuk of 30...
    Overigens als je het zelf nog niet hebt gehad is de kans erg groot dat je ze toch hebt gehad. Ik heb vorig jaar tijdens de zwangerschap me erop laten testen. Kan via bloedonderzoek...en bleek ze toch gehad te hebben.

4. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Bij mijn dochter op de kdv waar ik zelf ook werk heerst er waterpokken en oogontsteking, op haar groep ook nog
    Vind het niet erg dat zewaterpokken krijgt maar hopelijk geen oogontsteking pff. Waterpokken lieve voor baby geboren wordt

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    hier zoeken we het regelmatig op maar de oudste (van ruim 4) heeft ze nog steeds niet gehad.
    Nu met de kleine meid erbij gaan we ze maar even uit de weg. :)

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Ik ben zo blij dat we ze gehad hebben! Kreeg een mail van de opvang vandaag met de opmerking dat er kindjes waren met waterpokken en blablabla. En ik dacht MOOI. GEEN ZORGEN HIER ^^

Zo, dat wilde ik even kwijt!

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Zijn er meer ouders hier wiens kinderen ze niet hebben gehad? Mijn oudste is 6 en heeft ze dus nooit gehad, ook niet toen zijn hele klas ze wel had. Volgens de arts kan dat dus niet..

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik zou het nooit opzettelijk opzoeken.
    Zoontje heeft het nog niet gehad. Ikzelf heb nooit de waterpokken gehad. Hoe zit het met mij mocht zoontje het krijgen?

9. Sweetpie

Sweetpie Niet meer actief

Jij kan het dan ook krijgen (hoeft niet natuurlijk, waarschijnlijk ben je in je leven toch al weer eens blootgesteld aan de waterpokken)

Maar ik weet dat als je als volwassenen de waterpokken krijgt dat je er dan wel echt ontzettend ziek van kan worden! Als volwassene heb je er in de regel meer last van dan kinderen..

Duimen dus dat je (en je zoontje) het niet krijgt!;)

10. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Klopt ja, kennis van mij kreeg het als volwassene en is er doodziek van geweest.

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb als kind wel gordelroos gehad, dit herinner ik me nog goed. Weet dat ik toen werd behandeld bij de kinesist met stroomschokken.
    Gordelroos is familie van waterpokken, zelfde besmetting.

Ik vind alleen niet of ik nu wel of niet beschermd ben tegen de waterpokken.

12. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier heeft mijn oudste het nu voor het eerst, ze is 4.5 jaar. Niet speciaal opgezocht maar 2 kinderen uit haar klas hadden het en blijkbaar toch aangestoken.
    Ben benieuwd of m'n andere dochter het nu ook krijgt.

13. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Mijn zoon is in februari 4 geworden en heeft nu waterpokken. Heb het niet bewust opgezocht. Het heerst bij hem in de klas. Hoop wel dat zijn zusje het nu ook krijgt ;)

Deel Deze Pagina