Bijwerkingen mexicaanse griepprik bij baby's

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jonie2, 28 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen woensdag mijn zoontje in laten enten tegen de mexicaanse griep.
    Hij heeft er behoorlijk last van gehad. Zo'n 12 uur na de prik behoorlijk overgeven, diaree, huilerig, verhoging, weinig eetlust, moe. Nu vraag ik me af wat bij jullie kinderen de bijwerkingen zijn geweest.
    Ook twijfel ik of ik de tweede prik moet halen. Heb namelijk ergens gelezen dat als ze erg reageren op de prik het afweersysteem er gelijk mee aan het werk gaat of is dit onzin? En is de tweede prik een aanvulling op de eerste of gewoon nog een dosis van hetzelfde? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Het lijkt er trouwens op dat hij nu wel weer aardig opgeknapt is gelukkig!

Groetjes Jonie

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje is gister geprikt, heeft nergens last van gehad, geen kik gegeven, en lijkt er nu ook geen last van te hebben, speelt gewoon vrolijk verder.

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    gister ben ik bij het consultatiebureau geweest en daar vertelde ze dat 1 op de 3 kinderen ziek waren geworden van de prik!

4. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hoorde gisterenmiddag op de radio dat 35% van de kindjes na de prik bijwerkingen hadden gekregen (zoals koorts)

Mirre

5. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    eigenlijk zou ik heel graag willen weten of jullie voor de tweede prik gaan als jullie kindje van de eerste al zo ziek is geweest.

Hoor graag van jullie!

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ons zoontje is ook niet lekker geweest. 12.00 prik gehad en s'nachts begon het. Wij weten alleen niet zeker of het ook daardoor kwam. Hij had ook hele hoge koorts.

Ik denk dat wij wel voor de 2e prik gaan want hoorde dat ze na 1 prik voor 40% beschermd waren en na de 2e prik voor 80%. Misschien dat iemand mij kan vertellen of deze info ook zeker klopt??

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    aangezien we al een paar topics hebben over bijwerken van de kindjes zet ik dit op slot.

Deel Deze Pagina