Los lopen onzeker - dreumes 15 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimmy, 10 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Kleine dame begon hier 2 weken geleden met losse stapjes, 1 a 2 per keer. Super trots :D. Sindsdien is ze wat aan het oefenen. Inmiddels loopt ze stukken van ongeveer 3 meter, soms nog wel meer.

Ik merk dat ze nog erg onzeker is en nog wat eng vindt. Lijkt me best logisch het is natuurlijk een hele stap. :)

Ze stapt nog niet zoveel uit zichzelf. Overstappen van meubels en afstanden van een meter durft ze wel goed aan. Verder als ze bij de tafel staat en ik roep haar durft ze dus ook langere stukken van ongeveer een meter of 3. Het liefst loopt ze nog met mij aan 1 vinger de kamer en tuin rond of zoals gister had ik haar heel losjes bij de mouw van haar longsleeve vast. Als ik haar los laat en ze heeft het door dan draait ze snel om naar mij hihi. Vanochtend had ze de smaak te pakken, kon ik haar loslaten en er achter blijven lopen en liep ze stukken van 4 a 5 meter het huis door. Vanmiddag was ze toch weer erg bang. Ze loopt al best stabiel en redelijk stevig vind ik. Die stukken van 3 meter valt ze helemaal niet en ze kan ook stukje lopen, stilstaan, draai maken en weer stukje verder. Echt een stukje vertrouwen volgens mij.

Benieuwd of er mama's zijn bij wie de kleine eerst ook een tijdje bang was met loslopen en hoe dit verder ging tot ze 'echt' los gingen lopen.

Oudste was heel anders, helemaal niet bang en die liep/vloog (vrij onstabiel) gelijk hele stukken de kamer door met het nodige vallen. Maar ging gewoon door en leerde op die manier snel lopen. ;)

2. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Onze dochter precies.hetzelfde! Ze kan het best, maar ze durft niet goed. En dat terwijl ze heel vroeg was met staan enzo.. Ben benieuwd wanneer het gaat gebeuren :p

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Zoon 15 maanden en ook al een paar weken stukjes los aan t stappen.
    T blijft nu even t zelfde. Tussen meubels heen en weer en een paar meter los.
    Laat zich ook snel op de knietjes vallen om verder te kruipen ( kan hij heeeeel snel ) T komt vast goed.
    Aan de hand vind hij soms ook super,maar soms ook echt geen zin...(en gelijk heeft hij,kan nog vaak genoeg lopen)

4. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn dochter doet pas iets als ze zelf denkt dat ze het kan. Met 17 maanden ging ze opeens vanuit het niets lopen en is "nooit" meer gevallen :)

5. fafa

fafa Niet meer actief

Hier ook. Oudste dochter kon prima los lopen, maar stond de hele dag te vragen om een vinger om aan mee te lopen. Op een dag heb ik gewoon gezegd dat ik het niet meer deed. Tranen met tuiten... drama! Maar 5 minuten later hield ze op met schreeuwen en liep ze los. Soms durven kinderen pas wat als ze wel moeten.

6. Kimmy

Kimmy Actief lid

25 jun 2010
    315
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!

Ben benieuwd wanneer ze er mee weg is. Vanochtend ging ik richting wc en ze stond bij tafel. Dat vindt ze erg interessant en dus liep ze zo 3 meter tot de deur, bochtje om en nog meter of 2 de gang in. Toen ik bezig was met vaatwasser liep ze ook in ene zonder twijfelen 6 meter de kamer door. Als het interessant genoeg is, vergeet ze te twijfelen haha. Zo schattig met de handjes omhoog nog :)

7. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Aah wat lief! Duurt vast niet lang meer =)

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier eigenlijk totaal niet bang (alleen lui haha) verder is hij erg onbehouwen en dendert door het huis klinkt overal op(gaat ook op zijn loop auto staan enzo) echt een jongen, hij lijkt niet op zijn moeder.

Deel Deze Pagina