hai, ik heb een vraag mijn menstruatie.Deze is vrij regelmatig op een dag of twee nauwkeurig..alleen heb ik nooit echt hevig bloedverlies zelfs eigenlijk vrij weinig en niet erg lang? Is dit iets wat van invloed kan zijn op je vruchtbaarheid en moet je hiervoor een arts raadplegen? Deze maand was het zelfs zo dat ik alleen s'ochtend een tampon nodig had en de loop van de dag niets en dan de volgende ochtend weer wat bloedvelies en dat voor 4 daagjes? Dit heb ik nooit eerder gehad! Hoe lang duurt een gemiddelde menstruatie? alvast bedankt! Nina
hoi Nina, de hoeveelheid bloedverlies zegt niets over vruchtbaarheid en de kans op zwangerschap. Het regelmatig zijn van de ongesteldheid heeft wel een positieve invloed op vruchtbaarheid. Meestal ben je tussen de 2 en 6 dagen ongesteld. Het maakt niet uit hoeveel bloedverlies je dan hebt, als het maar helderrood is (tenminste een aantal van die dagen). Mirjam
Ik ben op een 1 a 2 dagen vrij regelmatig! Uiteindelijk toch wel 3/ 4 dagen ongesteld. Helder rood is er ook maar ook altijd wel beetje bruin bloed erbij?? Mag je een tampon met helderood ook nog wel beetje bruin bloed erbij hebben of moet je echt een dag helemaal geen bruin bloed hebben??? Of luisterd dit niet zo nauw? Sorry voor de gedetaileerde vraag! Moet zeggen dat jullie wel een compliment verdienen met dit onderdeel om zo vragen van vrouwen te beantwoorden naast je gewone werk!! Echt onwijs!! liefs Nina
hoi Nina, het luistert allemaal niet zo nou hoor. Als er maar helederrood bloed bij zit. Je kunt dus wel zeggen dat je normaal ongesteld bent. Mirjam