moet hij nu aankomen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sandhya, 10 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    nou ik zit echt in dubio...

deze week op het CB geweest, had een verpleegkundige en die liet zien dan onze kleine man netjes op de curve groeit en zn gewicht ging daar ook netjes in mee.
    de kinderarts liep toevallig binnen en die zei, ik zou graag willen zien dat er nog wat extra spek op komt..euuhm..hij groeit goed, is tevreden..heeft echt wel een lekker baby vetlaagje, van die dikke handjes en beentjes..hij zit aan zn max van zn voeding, dus de tip was in elke voeding rijstebloem..ik vind dit zelf niet echt nodig..maar nu maak ik mij toch onbewust druk..hij is tevreden en laat vaak 5 uur tussen zn voeding inzitten wat ik niet raar vind want hij drink 200 cc per keer. hij drinkt 5 flesjes op een dag en in de laatste gaat wel rijstebloem..wat vinden jullie, want als hij dan een nacht doorlsaapt ga ik mij zorgen maken van ooh eet hij wel genoeg.. :oops:

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Lijkt me heel vreemd; goed is toch goed?? Vlgs mij hebben die mensen niet door wat zulke opmerkingen bij moeders doen; je bent toch altijd onzeker of je t wel goed doet. Ik zou de voedingen gewoon zo houden en niet elke voeding rijstebloem.
    ALs je je er echt zorgen over maakt dan zou ik gewoon even naar t cb bellen )of langs gaan bij inloopspreekuur) om na te vragen waarom hij die opmerking maakte.

3. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    ik vraag me af waarom de arts die opmerking maakte. Het zal niet aan nav de groeicurve zijn als hij daar zo mooi op het gemiddelde zit, maar er is vast wel een reden voor zijn opmerking. Ik denk dat je die even moet achterhalen (even bellen idd) dan weet je ook WAAROM hij het advies geeft en dna kan je beter beoordelen of je het advies wilt opvolgen of niet.

4. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    ze wilde wat extra vet zien..t is best een bolletje hoor...een echte flinkerd

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    niet naar luisteren hoor, cb's hebben wel vaker een klap van de molen gehad :)
    hij groeit goed en is tevreden, dan is er geen reden om overal rijstebloem in te doen hoor, hij kan dan juist voeding laten staan, omdat het meer vult, en dat lijkt me nou ook niet de bedoeling.

6. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Ja, maar WAAROM wilden ze wat extra vet zien?! Als daar geen enkele reden voor is behalve dat die arts toevallig van dikke babies houdt, advies negeren. Als er een andere reden achter zit: welke?

7. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    ze gad voor de rest geen andere reden dat ze wat meer vet wilde zien..dus waarschijnlijk houdt ze idd van vette baby's ;) raar mens!

ik ga gewoon door met hoe ik het doe..hij is heel tevreden zo

8. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Mijn eerste reactie is ook: wat raar!
    En mijn tweede reactie is: WAT RAAR!
    Derde en volgende reacties ..... mag je raden ;)

Pff, als hij toch binnen de curve zit en behoorlijk constant groeit, waar maakt die KA zich dan druk om? En dan zeker over een paar jaar zeuren dat hij toch wel een beetje teveel vet heeft?

Wij geven sinds drie weken "maar" vier flessen van 180/6 en de CB-arts vindt dat vast te weinig. Maar ja, ze doet het er hartstikke goed op, dus arts moet niet zeuren. Bij ons is er trouwens ook een groot verschil tussen CB-arts en wijkverpleegkundige. En wij "luisteren" meer naar de wijkverpleegkundige, want dat past beter bij wat we zelf denken. Klinkt misschien gek, maar wij hebben intussen aardig wat ervaring met artsen en tegenstrijdige adviezen en wij pikken er gewoon uit wat wij denken dat het beste bij ons meisje past. En tot nu toe gaat dat goed.
    Waar ik mij heel erg aan erger, is als ik het gevoel heb dat er alleen maar gekeken wordt naar de norm waaraan ik of mijn kind moet voldoen. Ik vind dat er naar HET KIND gekeken moet worden en niet alleen maar naar hoe oud het is en hoe zwaar. Sommige artsen kijken zo beperkt, zien alleen maar krummel van zoveel maanden en zoveel weken en met die en die voorgeschiedenis. En ons verhaal doet er dan niet toe. Dan krijg ik heel erg het gevoel dat er niet naar me geluisterd wordt, dat m'n kind een "geval" is geworden en dat vind ik niet fijn (zachtjes uitgedrukt). En dan denk ik: ik zoek het zelf wel uit :p

Dus ik zou ook zeggen: als jij denkt dat het zo goed gaat: gewoon zo laten!

9. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    super reactie, thnx!

zo denk ik er idd ook over. de verpleegk neemt veel meer de tijd en denkt ook mee!

ben het helemaal met je eens!

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Euhm....rijstebloem doet helemaal niks als alleen een verzadigt gevoel geven....dussss...
    Als je vet wilt kweken dan zal hij meer voeding moeten drinken (en zie dat maar eens voor elkaar te krijgen als het kind al verzadigd is)

Punt twee...WAAROM zou je? Je kindje volgt de curve, je kindje is happy, alles gaat prima.
    KLAAR!

Lekker late lulluh die CB arts is mijn conclusie dan.
    En als je je zorgen maakt ga je fijn voor een second opinion naar je eigen arts. En dan kan je altijd je plan nog trekken.
    Sowieso wat het CB zegt is een advies, geen moet.

11. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik vind dat mensen in die functies beter moeten nadenken voordat ze wat zeggen! Ze maken "ons" onnodig onzeker en dat is niet oke! Ik sluit me bij iedereen aan en kan als "buitenstaander" ook zeker zeggen dat er niks aan de hand is. De arts projecteerde zijn eigen beeld die heeft van baby's maar die is alles behalve objectief! Dus.... laat je niet gek maken door hem, kijk goed naar je kleintje en dan heb je je antwoordt!

12. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    :thumup:
    thnx voor alle reacties :) heb er zeker veel aan

hij mag dicht hoor :)

Deel Deze Pagina