huilen als ik even weg ben

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door henkie24, 11 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

marinte doet het hartstikke goed en is echt een tevreden meisje. alleen de laatste dagen als ik maar even mn hielen licht dan gaat ze huilen :cry:
    een voorbeeld. vanmorgen zit ze rustig in de wipper rond te kijken, ik ben bezig in de woonkamer. ik loop 5 minuten naar zolder om de was op te hangen en ik hoorde ze meteen huilen maar ja die was moet toch ook opgehangen worden. ik kom 5 minuutjes later beneden:helemaal rood koppie en bezweet van het huilen. ze ziet me weer en meteen stil een lachje op dr gezichtje :) sosm zelfs als ik even ga plassen!
    wat is dit? ze is nu 2,5 maand

2. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Tot een maand of zeven, acht, weten kindjes niet dat je er bent als ze je niet zien. Dus als ze jou niet kunnen zien, dan ben je er voor hun ook niet. Pas na ruim zeven maanden krijgen ze objectconstantie. Dat wil zeggen dat ze weten dat er dingen/mensen zijn, ook al zijn ze even buiten beeld.

Voor je kindje, wat volledig afhankelijk van je is, natuurlijk erg eng als ze ineens het besef krijgt dat je (er voor haar gevoel) niet meer bent. Dit kun je ook niet trainen, het is iets wat in de ontwikkeling moet groeien.

Daarom houden kindjes ook op met huilen als papa/mama weer in beeld komt. Niet omdat ze hun zin hebben gekregen (wat vaak wordt gedacht met bijvoorbeeld slapen gaan), maar omdat ze nu weer weten dat papa/mama er wel is.

Zelf nam ik Merle altijd mee als ik dingen moest doen. Dan verzamelde ik een boel was, wipper naar zolder en dan samen wat doen. Werkte hier vaak beter. En ook heel vaak niet, dan was het toch wachten tot manlief thuis was.

3. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ok bedankt voor je duidelijke uitleg!

groetjes henkie

Deel Deze Pagina