Waterpokken..toch nog iets van tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RoAn1981, 7 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Onze jongste, toch al een brokkenpiloot die ongeveer elke maand een oorontsteking heeft, is nu de Sjaak met de waterpokken.. Dinsdag toen we haar ophaalden bij het KDV, zeiden ze al dat ze plekjes hadden gezien en dat het heerst op de groep dus ik vreesde al voor het ergste. Gisteren waren de plekjes al zeker verdubbeld, voornamelijk op haar rug, buik en schaamstreek incl. schaamlippen. De dag verliep eigenlijk prima, maar sinds gisteravond is het vreselijk; gillende koorts, enorm veel plekjes erbij gekomen, ook in haar mond en op haar hoofdhuid en de nacht was echt een grote gilpartij.

We hebben haar vanochtend in een lauw/warm havermout-badje gedaan (havervlokken in een washandje) en haar daarna ingesmeerd met zinkzalf en een zetpil gegeven. Maar wat kan ik nog meer doen? Die Kidsclin-mousse heb ik bij onze oudste gebruikt maar die vond het echt verschrikkelijk dus daar ben ik wat huiverig voor. Ik wil haar zo graag verlichting geven..
    En op welke dag zitten we nu zeg maar, is dinsdag dan de eerste dag? Oftewel: wanneer stopt de toename van de vlekjes? Ik vind dit echt zo'n verschrikkelijke kinderziekte, mijn hart bloedt gewoon als ik haar huidje zie..

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier was de dag dat er de meeste plekjes bij kwamen, ook gelijk de ergste dag en nacht. Nacht erna was ook nog onrustig maar daarna had hij er bijna geen last meer van.
    Wij gaven zetpil, elke avond havermoutbadje en gebruikte wel de kidsclin. Maar hier was hij al wat ouder, bijna 3, dus hij vond het wel grappig dat koude spul en vroeg er ook zelf om.
    Zat ook helemaal onder, ook z'n billen, zelfs op z'n piemeltje en balzak, maar hij was al zindelijk, denk dat dat ook echt heeft gescheeld voor het broeien.
    Verder niet echt tips. Luchtige katoenen kleding, hier had hij gewoon een pyjama aan, dat zat het prettigst en de dagen dat hij zich beter voelde een joggingbroek met shirt. Geen spijkerbroeken en strakke kleding.
    Beterschap, hopelijk knapt ze snel weer op!

3. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik deed de meiden twee keer per dag in een havermout badje. Na het verschonen van de luier met een teiltje waar ook havermout in had gedreven om af te deppen.

1 keer per 2 dagen in zo’n badje doen is echt te weinig en een beetje zielig ook. Al die jeuk!

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Calendulan emulsie van vsm!

5. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Hier zijn de pokjes allemaal ingedroogd gelukkig.
    De eerste plekjes ontdekte ik vorige week donderdagavond, stuk of 6. De laatste kwamen dinsdag maar dat waren slechts hele kleine pokjes. Sinds gisteren alle plekjes ingedroogd.
    Hier hielp de spray van VSM. Stinkt wel enorm trouwens.

Beterschap!

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Alles met goudsbloem helpt t huidje herstellen, calendulan staat ie inderdaad vaak als aangegeven. Goede gezondheidswinkel kan je hier vast mee heloen als je kidsclin niks vindt. Die hebben zowel vogel als vsm staan.

7. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    We hebben haar gisteren in de ochtend en in de avond in het badje gedaan. Ze heeft van begin tot eind gegild, ik krijg helemaal niet het idee dat het haar hielp qua jeuk of pijn? Ik heb de spray van VSM (waterpokkenspray) maar ook daarbij gilt ze het uit...

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Ik zou zelf paracetamol geven, wat er dan ook dwars zit tis allemaal ff wat dragelijker. Heb je een spray of een creme achtig iets?

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    De werking van een havermout badje is ook pas na het bad. Dat slijmerige witte spul legt een laagje over de huid die jeuk indamt. Tijdens het badje zelf doet het nog niet veel.

Idd paracetamol erbij en ook zachtjes afdrogen, niet teveel laagjes kleren aan.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.355
    10.313
    113
    Wat vervelend dat het niet helpt, onze uk heeft het bet gehad maar is al 4.5 en kun je dingen uitleggen. Hij mocht elke dag in bad met een washand met havervlokken. Hij vond het prettigvooral wanneer ik over zijn rug wreef. Na het afdrogen alle vlekjes insmeren met kidsclin, wij vonden hem wel fijn.

11. Neilia

Neilia Niet meer actief

Het enige dat hier hielp was menthol talkpoeder.

12. Puck123

Puck123 Bekend lid

22 dec 2014
    582
    291
    63
    Hier kreeg zoon uitslag van de kidsclin. Koelzalf hielp erg goed. Weinig last gehad van jeuk of andere klachten

Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina