Onze dochter van 9 weken krijgt 6 flessen van 130. Nu zit ze ongeveer om de 3,5 a 4 uur. We hebben de tijden 7, 11, 15, 19 en 23. Dan in de nacht hoe laat ze wil. We hebben een beetje een schema ook omdat ik met mijn andere dochter zit met bv ophalen en brengen opvang en het is wel prettig om een beetje te weten hoe de dag loopt. Ik kijk niet op een half uurtje eerder of later. Nu doet ze het hier prima op alleen zit ik met het volgende luxe probleem. Na de fles van 23 slaapt ze door tot 5 uur. Dan zit de fles van 7/ 7.30 er zo kort op. Een klein flesje nemen om 5 uur neemt mevrouw niet genoegen mee. Ook wel logisch want dan heeft ze ook een hele ruk achter de kiezen. Wat is wijsheid haar wakker maken om half 8 en kijken wat ze drinkt? Kan dit kwaad zo kort op elkaar? Laten liggen slapen is niet echt een optie want dan zit ik met mijn dochter naar de opvang brengen. Iemand tips?
Ik zou dan eerder om 5u een volledige fles geven en om 7.30 een wat kleinere als het problemen geeft. Maar als ze om 7.30 een hele fles lust, en verder tevreden is met je schema zou ik die gewoon geven, na de fles die ze om 5u ook dronk.
Ik zie dat het al is opgelost. Hier had de jongste nooit zo'n honger, dus die dronk dan om 5.00 een fles en die gaf ik pas weer een fles als ik rond 8.45/9.00 thuis was. Om 7.30 dronk ze amper de helft. Plukte haar dus om 8.15 uit bed, in kinderwagen of maxi cosi en daarna rustig een fles drinken. Maar als ze gewoon drinkt om 7.30 zou ik dat doen, dan houd je toch gewoon een beetje het schema dat je zelf prettig vind. Hier gaven we geen late fles dus op deze manier kreeg ze rond 21.00 de laatste en kwam dan rond 4.00/5.00 weer.