waterpokken verloop?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door edelweiss, 13 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Sinds gister heeft de oudste water pokken. Niet veel een stuk of 10
    Over de nacht zijn daar 4 bij gekomen 1 op de buik en 3 hele kleintjes in het gezicht.
    Er word niet aan gezeten alleen even aan gestippeld met vsm.

Hoe verloopt zoiets hoe lang komen er nieuwe pokken bij en worden het er altijd.zo veel?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nee, heel wisselend. Mijn oudste had het jong, voor 1 jaar en had nog geen 10 pokken. De tweeling heeft het net gehad. 3 weken geleden kwamen de eerste, 3 dagen later was het op z'n ergst. Ze zaten er helemaal onder! En nu vallen de laatste korstjes er af, op het hoofd.

3. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Hier sinds donderdag de waterpokken, viel eerst ook nog wel mee.
    Maar nu zit hij er redelijk onder, vnl. op zijn hoofd en in zijn lies.
    Op buik, rug en benen ook genoeg hoor, maar zijn gezicht bijna niets en dan zijn het (nog) hele kleine...
    Gelukkig klaagt hij ook niet over jeuk, maar wel zo af en toe dat het pijn doet, ook heeft hij nog steeds verhoging...

Wat ik me afvroeg is hoe lang is het besmettelijk, zou hij bv maandag naar de peuterspeelzaal mogen (mits hij zich verder niet ziek er van voelt)...

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Mijn dochter kreeg 2 weken geleden op maandagavond een stuk of 8 vlekjes. Ik had verwacht dat ze de volgende dag helemaal onder zou zitten maar dat was niet zo. Wel kwamen er gedurende de dag een paar pokjes bij en later kwamen ook de bekende blaasjes. Maar echt duidelijk was het pas woensdag toen zat ze goed onder.

Tip een badje met havermout dat droogt de blaasjes uit en werkt super! Gewoon wat havermout in een pantykousje of washandje en zo leegknijpen.

Het is nog besmettelijk zolang er blaasjes met vocht zitten. Pas als overal korstjes op zitten is het niet meer besmettelijk. Maar ik zou gewoon even bellen want vaak heeft de besmetting ervoor toch al plaats gevonden en op ene peuterspeelzaal hebben veel andere kinderen het ook al.

5. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Dank voor je reactie, volgens mij zitten er toch nog een paar blaasjes dus dan toch morgen maar even bellen...
    Hij voelt zich er verder niet meer ziek van volgens mij...

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Waterpokken an sich is meestal geen reden om een kindje thuis te (moeten) houden van opvang/psz. Het is idd al besmettelijk voor de eerste pokken zichtbaar zijn.

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Bij onze oudste waren de hoeveelheid waterpokken geëxplodeerd. Binnen 2 dagen zat ze helemaal onder. 2 nachten heel slecht geslapen. Hoogtepunt op dag 4. Onze jongste kreeg op dezelfde dag als de oudste haar eerste pokken, maar bij haar duurde het langer voor ze onder zat. En toen had ze er nog meer dan haar zus ;) hoogtepunt op dag 5/6.

8. Luja

Luja Niet meer actief

Ik begon afgelopen december met waterpokken, helaas nooit gehad als kind. Flink beroerd, twee weken 40+ koorts , niets binnenhouden en nu als aandenken net een dalmatier door alle littekentjes. En wat zijn we bang geweest om ons zoontje te verliezen, gyn gaf aan dat er een behoorlijk risico was omdat ik het met 15 weken zwangerschap kreeg.

De meiden namen het vrijwel gelijk van me over (bijna 4 jaar) , het was letterlijk 3 dagen en het ging weg! Ze renden me toch vrolijk door de kamer... Dag 1 weinig plekjes, dag twee wat meer dag drie nog meer. En vanaf toen zakte het af. Alle vlekjes zijn bij hen ook volledig verdwenen. Ze mochten ook gewoon naar de pzs, hadden het gevraagd en ze wilden ze gewoon hebben die dagen... De hele psz klas heeft het inmiddels gehad dankzij onze meiden.

Moraal van het verhaal: wees blij als je kind het op jonge leeftijd krijgt, hoe later hoe zieker je bent...

9. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    HIer is de middelste begonnen met de waterpokken. Bang dat de jongste (bijna 7 maanden) en de oudste 6 jaar het ook gaan krijgen.

Het is echt extreem bij me meisje. Heeft 39.4 koorts en op haar rug zitten er ook rode kringen om (ontstoken? oid?) Ze heeft ze ook in haar vagina en bij haar anus zitten. Ze word echt helemaal gek en vooral in de nacht. (helaas in de nacht niet zindelijk dus een luier zonder luier geprobeerd plaste steeds alles onder)

Vannacht dus een nacht met 2 uur slaap. We zitten nu overigens op dag 2. Ik hoop zo dat het binnenkort gaat afnemen het zit op haar hoofdhuid heel erg, in haar gezicht, op haar lippen en zelfs in haar mond zitten er 2. Zag net helaas weer nieuwe op haar been dus hoop zo dat het snel ophoud want inderdaad ben blij dat ze, ze straks gehad heeft maar wat voel ik me toch moedeloos als ik ze helemaal tekeer ziet gaan en nog als stoere meid alles wilt doen terwijl ze staat te rillen op haar benen.

Hou me hart vast voor als de andere 2 het krijgen dus hoop dat die het niet zo extreem krijgen als me meisje.

Beterschap in ieder geval!

10. lolalo

lolalo Actief lid

13 feb 2012
    404
    0
    0
    Hier de oudste smorgens op woensdag naar t KDV zonder 1 pok, savonds bij thuiskomst heel zijn buik onder en ook heel de luierstreek. Op zondagochtend had hij geen nieuwe meer erbij.
    Hij zat echt van boven tot onder , onder. Gelukkig in zijn gezicht niet zo veel maar ook daar, achter zijn oren, op zijn hoofd ...over al.

Helaas de jongste met 4 mnd ze ook gekregen maar die was eerst een dag goed ziek, tegen de 40 graden koorts en de volgende dag een stuk of 8 pokken, dag erna nog 2 ofzo erbij en dat was.

Deel Deze Pagina