Ik vraag mij af of er iemand wel eens op volwassen leeftijd waterpokken heeft gekregen? Het is namelijk zo dat ik net vandaag heb ontdekt dat mijn zoontje waterpokken heeft. het zit op zijn buik en rug en het worden er steeds meer ook heeft hij 38,9. Hij maakt alleen niet de indruk dat hij er veel last van heeft. Ik heb het dus als kind nog nooit meegemaakt dus er is grote kans dat ik het nu ook ga krijgen. En ik vraag mij af of ik morgen nog zal bellen voor een vaccinatie voor mijzelf of ben ik nu al te laat daar mee? En als ik dus te laat ben is het dan zo dat je wel een paar dagen flinke griep gaat krijgen? En stel dat mijn zoon morgen geen verhoging meer heeft kan hij dan gewoon naar school of moet ik het eerst melden?
Het is 5 dagen voor je de blaasjes ziet al besmettelijk, dus denk dat je te laat bent dan voor jezelf.
Krijg je het niet, als je volwassen bent,in de vorm van gordelroos? Even de huisarts vragen. Het blijft denk ik gewoon afwachten of jij het krijgt. Wel lastig voor je. Sterkte voor jullie!
Waterpokken bij een volwassene pakt heftiger uit dan bij een kind. Mijn moeder heeft nog nooit de waterpokken bij mij gemerkt. Mijn dochter kreeg vorig jaar de waterpokken en twee weken later waren mijn zoontjes aan de beurt. Ikzelf heb het toen niet gehad. Het kan zijn dat jij in je jeugd wel de waterpokken heb gehad, maar dat het niet opgemerkt is. Niet iedere kind heeft er veel last van.
Ik heb ze gehad toen ik begin twintig was, en ben er ruim twee weken goed ziek van geweest ... Wat ook niet echt hielp was dat ik in mijn mond ook allemaal blaasjes had en slecht kon eten.
Mijn kids hebben waterpokken gehad, de oudste had er 3 op haar gezicht, de jongste had er misschien 20, ging echt nergens over. Iedereen had me bang gemaakt dat het vreselijk zou worden, maar ik denk niet dat ze zich hier later iets van herinneren ik had er zelf ook maar 3 vertelde m'n moeder, terwijl mijn broertje doodziek was. Ik heb het niet meer gekregen daarna.
Ja voor kinderen is het ook niet erg. Hoop dat mijn dochter het nu ook gelijk gaat krijgen zijn ze er tenminste van af Gelukkig is er bij mij (nog) niets aan de hand FF afkloppen. Mijn zoon heeft er vandaag wel meer als gisteren hoor. gisteren kon ik ze nog makkelijk tellen en nu zit zowat heel zijn rug, buik, bovenarmen er onder en ook al 2 in zijn gezicht. maar hij heeft nu geen koorts.
Ik heb ze volgens mijn moeder ook nog nooit gehad, dus ik hou mijn hart vast als mijn dochter ze ook krijgt. Mijn huisarts wilde mij niet vaccineren, vond hij onzin omdat het niet dodelijk is. Ik twijfel of ik bij een andere huisarts het moet gaan vragen. Een kennis van me kreeg het rond z'n 20e, hij is 2 weken flink ziek geweest. Hopelijk blijft het jou bespaard!
Hier twijfel of ik het een paar weken terug heb gehad (of mond hand en voetziekte).. Was een twijfelgevalletje..maar jeuk... Oh echt gruwelijk, had bak met water naast bed staan en daar stopte ik mijn handen in. 4 nachten amper geslapen van de jeuk.. Ergste was dat ik dus een nacht koorts heb gehad en in die nacht mijn armen heb opengekrabd.. Mooie littekens dus.. Maar volgens mijn huisarts zijn er nog meer blaasjesziektes en is dat bij een volwassene bijna altijd feest. Mijn moeder dacht dat ik de waterpokken had gehad, maar ze haalt mij en mijn zus nog wel eens door elkaar
Mijn lat heeft ze jaren geleden gehad via zijn zoon. Zoon had de waterpokken en een paar dagen later verschenen de zelfde vlekken in zijn gezicht ik zeg voor de lol je gaat toch niet de waterpokken krijgen dag er na zat hij flink onder en had idd de waterpokken hij was 40! Hij komt uit Suriname en is daar denk de dans ontsprongen als kind. Komt daar wel voor maar hij heeft het blijkbaar als kind niet gehad. Hij is een paar dagen beroerd geweest en heeft nog wat littekens in zijn gezicht er aan over gehouden. Mijn eerste reactie was whahah jij de waterpokken je bent 40 vond het wel sneu hoor maar ja hij heeft ze nu gehad.
Mijn man was 25 toen hij ze kreeg en is echt enorm ziek ervan geweest. Ik moest hem op doktersadvies ook elk uur wakker maken om te controleren hoe het ging. Heeft zeker een week boven de 40 graden koorts gehad.
Mijn man heeft 3 weken geleden de waterpokken gehad. Hij was er hondsberoerd van. Een week heel hoge koorts van 40 graden en hij kon niets anders dan in zijn bed liggen. Het jeukteals een gek! Bij de dokter geweest en hij kreeg virus remmers om te voorkomen dat er complicaties zouden optreden. In totaal is hij twee weken thuis geweest van werk en nu nog merkt hij de nasleep er van. Erg snel vermoeid en nog niet topfit...
Ik heb zelf de wterpokken rond mijn 30e gehad. Niet fijn. Flink ziek, dikke week thuis gebleven. Het gevaar is als je moet bevallen als je de waterpokken hebt en verder is het gewoon vervelend.
Mijn man heeft 2 jaar geleden de waterpokken gehad, koorts, jeuk, echt hondsberoerd. Veel littekens aan over gehouden en week flink ziek geweest. Hoop dat jij het niet krijgt