ergeren jullie je hier ook aan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sandranuijs, 3 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Het klinkt misschien heeeeel stom hoor maar dacht ik ga het hier eens typen...

Voor ik zwanger werd deed ik heel veel aan sport, waaronder fitness en paardrijden. Toen ik eenmaal zwanger was zag je bij mij de groei van mijn buikje rond de 3 maanden al door komen. Ook mede omdat ik mijn plecenta voor draag zegt de VK.

Maar waar ik me nu zooooo aan erger zijn die mensen die steeds weer zeggen wauw wat groeit het ineens snel bij je? kortom wat begin jij snel dik te worden! En laatst hoorde ik zelfs een collega erover ouwehoeren toen ik net wegging van mijn werk...zijn vrouw is ook zwanger en daar was het nog niet eens zo zichtbaar zei ie...

Ik draag nog steeds maat 36 maar het buikje groeit goed :D

Wordt er gewoon heel erg onzeker van omdat men het zovaak tegen me zegt :) Mijn man zegt dan steeds meid kom op zeg je bent bijna 5 maanden en het valt nog zoooo mee!!!

Hebben jullie dat onzekere gevoel weleens?

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik erger me er juist aan dat je bij mij nog helemaal niks ziet...
    Manlief werd voor leugenaar uitgemaakt door vrienden..
    Ik ben bijna 20 weken en je ziet niks... ja een mega klein bolletje.
    'Waar zit jou kind? in je kont? of in je borsten?'
    Ik ben niet mager, ik heb maatje 38/40 en een klein vetbuikje.
    Enige wat flink is gegroeid zijn mn borsten, die zijn van D naar E gegaan.

Die onzekerheid hebben we allemaal wel eens..
    Bij mij is het van 'groeit het kindje wel goed' omdat ik nog niks zie aan de buitenkant, of bijna niks..
    Maar alles gaat perfect, mooi sterk hartje elke keer als we thuis luisteren.

Fijn he al die onzekerheden...

3. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    pffff buik commentaar je word er niet goed van! Maar je blijft het houden hoor en het klopt van geen kanten! Soms hoorde ik in een kwartier iemand zeggen pfff krijg jij geen tweeling! en dan binnen datzelfde kwartier iemand die zei oh wat een bescheiden buikje nog! Dus laat ze maar lekker lullen en trek je er niks van aan. Show lekker met je buik, want als hij straks weg is ga je hem nog missen geloof me. geniet er lekker van.

4. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik ken die opmerkingen hahaha maar soms wordt je er zo onzeker van....

Ben gelukkig pas 3 kilo aangekomen dus ik vraag me dan af wat mensen zo opvallen. Als ik zelf in de spiegel kijk denk ik bij mezelf nou t valt nog best mee! maar dan spoken die opmerkingen in mijn hoofd en dan zie ik spoken denk ik....

Wel is het later op de dag iets opgezetter als sochtends maar dat is normaal hoorde ik al

Ach als ik en mijn man er maar van genieten denk ik dan :D

5. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Dat lijkt me idd ook niet zo fijn, zeker niet als je man uitgemaakt wordt voor leugenaar!!
    Bij ons groeit t kindje ook erg goed, hartje is goed aanwezig! Vorige keer zei onze VK al dat het een lang kindje is, maar dat heeft ie van zijn vader hahaha

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    wat wil je nu horen???
    dat je mooi slank bent?
    rondom gelukkig moet je zijn
    lekker boeien wat een ander zegt
    vond het geweldig dat iedereen mijn buik opviel

7. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    eeuuhh nee natuurlijk niet!! dat is ook helemaal niet wat ik bedoel.

Ik zei dat het niet leuk was als mensen het continue zeggen en dan achter je rug om erover ouwehoeren, dat irriteert me

8. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er

Nee dan voel je je zo lullig.. alsof we zouden liegen over zoiets.. maar ja.
    Nog een paar dagen wachten en we hebben de 20 weken echo, kijk er zo mega naar uit!! kijken of het echt een jongetje is hihi
    En of alles in orde is dat is het belangrijkste.

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

jooh daar moet je je niet aan ergeren. het is nooit goed hoor je zult nog wel meer van die stomme opmerkingen te horen krijgen.

ik was juist erg blij als er werd gezegd zooo dat gaat hard :D jeeeyy iedereen kan mijn buikje zien

10. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ohhhh meiske ... probeer er van te genieten joh!
    is toch mooi dat je een buikje krijgt vanwege je baby'tje??? zou willen dat ik zover was!

maar snap dat het irri kan zijn als ze het op een vervelende manier doen (achter je rug om enzo)

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ook ja :) ik vond het wel een compliment eigenlijk.... ik beaamde het meestal alleen maar, 'ja groeit hard he :) ' ! En soms er achteraan: Gelukkig gaan de kilo's niet zo hard mee!

Maar dat komt omdat ik bij de 1e 20 kilo aangekomen was. Bij deze gáat het gelukkig qua kilo's (nog) niet zo snel. Dus ik ben er trots op, dat ondanks dat, m'n buik zo goed groeit!

En stiekem kijk ik uit naar de zwangerschapscursus.. ik ben dan pas 22 weken zwanger, maar ik ben benieuwd naar de buiken van de anderen. Grote kans, dat mijn buik toch wel groter is, dan van sommige met 26 weken, ik vind dat wel humor... Straks met 36 weken, zal het vast wel weer gelijk getrokken zijn overigens :)

12. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Kan ik me heel goed voorstellen, zou dat echt niet leuk vinden als mensen zo zouden reageren!!
    Wat spannend je 20 weken echo! wil je graag een jongen?

Dat zeg ik dus ook elke x, je hebt wel een beetje voorkeur maar het belangrijkste is de gezondheid van het kindje!

13. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16

14. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er

Ons maakt het niet uit wat het wordt, maar met 15 weken controle werd vertelt dat het een jongen was, terwijl wij zelf dachten en het gevoel hadden dat het een meisje was.
    Als het maar gezond is:)

Schoonma en oma wilde dat het een meisje werd omdat er al zoveel mannen in de familie zijn hahaha moest het kind zelfs terugduwen van schoonma..
    Ach van haar weet ik dat het een geintje is:p Want ze zijn dolblij, wat het ook wordt.

15. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Bij ons zeiden ze bij de 16 weken dat het een meisje zou worden, maar we moesten ons er maar niet teveel op vast zetten omdat het nog te lastig zichtbaar is.

Mijn collega draagt een tweeling, krijgt te horen het zijn 2 jongens dus die helemaal door dolle omdat ze zo graag jongens wilde, komt ze voor de 20 weken echo blijken het 2 meiden te zijn hahaha :D

16. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik verdenk mijn omgeving ervan dat ze het gewoon heerlijk vinden om mij een keer dik te kunnen noemen.
    De afgelopen jaren ben ik erg slank geweest en de periode vlak voordat ik zwanger werd, was ik eigenlijk een beetje te slank.
    (toen kreeg ik trouwens de opmerking, nou moet je echt niet meer afvallen hoor :$)
    Nu ben ik al 16 kilo aangekomen en mijn borsten zijn 2 cupmaten groter. Dus ik heb al wat mooie opmerkingen gehad.
    -Zóó jij bent dik geworden zeg!
    -Je hebt een paar beste boobies hé
    - Nou je kont is ook weer terug van weggeweest
    - Je waggelt nu al
    En nog meer van dat soort nutteloze opmerkingen. Ach ik laat het maar over me heen komen, ook al vind ik het weleens irritant hoor.

17. Rodi

Rodi Actief lid

20 okt 2009
    208
    0
    0
    Drenthe
    Ach ja, jaloezie hè? ;) Er zijn veel mensen die het stiekem toch niet kunnen hebben dat een ander slanker is. En jij hebt nu een hele goed reden om "dik" te zijn/ worden.

Van mezelf ben ik best slank en ik vond het wel een keer lekker om dikker te zijn (ben 18 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap). Een lekkere kont en dikke tieten :D, ik mis ze best wel als ik eerlijk ben, kan niet wachten tot het weer zover is.

18. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ach je hoort zoveel verschillende dingen! Trek je er maar niks van aan.
    Ik vond het ook niet leuk hoor. Maar de ene zegt: WOW wat heb je een groooote buikkkkkk!!!!
    En 5 minuten later kom je iemand tegen en die zegt: aah wat heb je een mooi bescheiden buikje.
    Iedereen heeft gewoon zijn eigen kijk op zoiets.
    Wees gewoon trots op je buikje! :)

19. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    hahahaha das waar!! je hoort zoveel tegenstrijdige dingen maar goed....misschien is het idd beetje jaloezie ofzo

20. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik had daar nooit last van ik was apetrots op mijn buik en kon niet wachten tot het zichtbaar werd en er kon niet vaak genoeg een opmerking over gemaakt worden. hoe meer buik hoe liever het me was. duurde me veeeeeeels te lang voordat je iets kon zien. en ik genoot van elke minuut. t'is ook maar net hoe je woorden interpeteerd denk ik.

Deel Deze Pagina